Kat nu nog spugen door antibiotica?

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Marleen1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 mar 2019 06:50

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Marleen1980 »

Hij is thuis, maar ik vind hem nog steeds zo slecht als gisteren. Hij miauwt weer zo klagelijk de hele tijd.
Het bevestigt maar weer mijn gevoel dat het geen maagslijmvliesontsteking is en dat het overgeven kwam door de antibiotica. Ik weet nu echt even niet meer wat ik moet. Als ik de dierenarts (of een andere DA) weer bel dan moet die arme kat weer in dat reismandje en weer terug naar de praktijk, dat heen en weer gesjouw vind ik ook zo zielig.
Ik zit echt met het handen in het haar. Slecht geslapen en moet steeds huilen ook.
Marleen1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 mar 2019 06:50

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Marleen1980 »

Ik mocht net met gemak z’n temperatuur meten. 39.8
Ik weet het echt niet meer
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Kikimax »

Lastig hè, konden ze maar praten. Ik heb mijn max ook zo een week gehad, gelukkig niet braken, maar wel loom, koorts, niet eten, wegkruipen. Heb alles laten nakijken (bloed, echo hart en buik) maar niets gevonden. Toen na een week (moest hem vd dierenarts even met rust gaan laten) dwangvoeren etc knapte hij ineens op. Ws een "gewoon" virus, zoals wij de griep hebben. Heeft de dierenarts het ook over zoiets gehad? Mijn duimen draaien dat hij wat gaat opknappen hoor
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Marleen1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 mar 2019 06:50

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Marleen1980 »

Ja echt heel lastig. De dierenarts dacht maagslijmvliesontsteking, maar of dat dan door een virusje komt weet ik niet.
Alleen braakt hij nu niet meer. Ik ben er bijna van overtuigd dat het braken kwam door de abtibiotica en niet vanwege een maagslijmvliesontsteking. Hij heeft nu ook 24 uur niet meer gebraakt. Maar is nog net zo lusteloos als gisteren. Hij wil ook niet eten en ik kon met gemak net z’n temperatuur opmeten terwijl hij normaal gesproken helemaal wild daarvan wordt.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Rik »

Hè wat vervelend. De normale temperatuur voor katten is tussen de 38.0°C en 39.5°C. De 39.2°C tot 39.5°C meestal bij wat stress. 39.8°C is dus licht verhoogd.

Maar hij moet wel eten. At hij bij de DA wel? Want het is toch een beetje raar dat de DA hem dan in deze toestand naar huis laat gaan (of hij moet denken dat hij thuis wel eet en daar aan kan sterken).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Marleen1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 mar 2019 06:50

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Marleen1980 »

Volgens de dierenarts had hij wel wat gegeten.
Ik ga vanmiddag met hem terug.
Hij is nu onder de bank gekropen, doet hij anders nooit. Hij zit daar af en toe zachtjes te mauwen :(
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Sansan »

Ahh vertrouw je buikgevoel!
Wat je zegt is een kat met ontzettend veel ongemak en ellende, als ze dit gedrag al tonen reken maar dat er wat aan de hand is.

Heb je een dierziekenhuis in de buurt met een mediumcare? Daar zou ik zelf nu voor gaan, daar hebben ze meer kennis en mogelijkheden. Denk aan de Lingehoeve in Lienden, MCD Amsterdam, dierenziekenhuis Rotterdam, UKG Utrecht.

Welke onderzoeken zijn er gedaan en wat zijn de uitslagen ?
Welke ziektes zijn dus gecheckt?
Denk aan nierfalen, leverfalen, nierbekkenontsteking, alvleesklierontsteking etc.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Sansan »

Marleen1980 schreef: 06 mar 2019 13:07 Volgens de dierenarts had hij wel wat gegeten.
Ik ga vanmiddag met hem terug.
Hij is nu onder de bank gekropen, doet hij anders nooit. Hij zit daar af en toe zachtjes te mauwen :(
Alarmbellen !! Terugtrekken is foute boel.
Marleen1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 mar 2019 06:50

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Marleen1980 »

Potverdorie! Ik wilde net het t-shirt (met geur van mijn man) uitspoelen die Leo vannacht mee had gekregen, zit er wel braaksel op! Hij heeft dus wèl overgegeven vannacht!
M’n man is nu op weg naar de dierenarts, weer een ander want onze dierenarts heeft op woensdagmiddag vrij.

Zeggen koude oren en pootjes nog iets? Of kan dat komen omdat hij onder de bank op een redelijk koude vloer heeft gezeten?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Rik »

Marleen1980 schreef: 06 mar 2019 15:11 Zeggen koude oren en pootjes nog iets? Of kan dat komen omdat hij onder de bank op een redelijk koude vloer heeft gezeten?
Hartproblemen maar daar past het braken weer niet bij.

Ik denk dat ze hem even helemaal door de molen moeten halen. Alles één voor één testen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Marleen1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 mar 2019 06:50

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Marleen1980 »

Rik schreef: 06 mar 2019 15:35 Hartproblemen maar daar past het braken weer niet bij.

Ik denk dat ze hem even helemaal door de molen moeten halen. Alles één voor één testen.
Dat is ook wat ik wil, hij moet nu echt goed onderzocht worden. Maar ben bang, heb een slecht voorgevoel :(
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Kikimax »

O ik herken zo jouw gedachtes, ik maak mezelf ook dol met allerlei gedachtes. Maar vooralsnog is er nog niet meer aan de hand dan dat hij zich rot voelt en koorts heeft. Dat kan echt van alles zijn, ook wat onschuldigs. En daar duim ik heel hard voor. Sterkte met wachten
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Sansan »

Hij is gisteten toch opgenomen voor onderzoeken? Wat kwam daar uit?
Goed dat je vriend weer terug gaat naar de dierenarts, heel veel succes!
Marleen1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 mar 2019 06:50

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Marleen1980 »

Sansan schreef: 06 mar 2019 16:10 Hij is gisteten toch opgenomen voor onderzoeken? Wat kwam daar uit?
Goed dat je vriend weer terug gaat naar de dierenarts, heel veel succes!
Dat had ik gehoopt, maar hij moest alleen blijven ter observatie. Lekkere observatie ook dat je gemist hebt dat hij wel heeft gebraakt.
Marleen1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 mar 2019 06:50

Re: Kat nu nog spugen door antibiotica?

Bericht door Marleen1980 »

Update:
Na bloedonderzoek bleek dat lipase waardes te hoog zijn en ook zijn suikergehalte was aan de hoge kant. Hoogst waarschijnlijk een alvleesklierontsteking, de symptomen komen ook overeen.
Ze stuurt ook nog bloed naar het lab omdat de suikerwaardes te hoog waren (?)

Röntgenfoto van z’n buik waren geen afwijkingen op te zien.

Hij heeft een shot morfine gehad tegen de pijn en cerenia tegen de misselijkheid en een onderhuids infuus met salineoplossing tegen uitdroging.

We krijgen speciaal voer mee en als hij niet eet moeten we hem dwangvoeren.

Als ik erop google word ik gek! Ik lees dat ze hieraan kunnen overlijden :(
Plaats reactie