Metrobactin

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Femmelotje
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jun 2018 16:16

Metrobactin

Bericht door Femmelotje »

Mijn kater Mushu (2) heeft sinds afgelopen week last van zijn darmen, o.a. overgeven en diarree. In eerste instantie heeft hij diarreeremmers gekregen en pilletjes tegen de misselijkheid. Deze sloegen niet voldoende aan en dus krijgt hij sinds gisteren een kuurtje metrobactin van 5 dagen.
Hij lijkt hierop wel wat op te knappen, maar het valt me wel op dat hij vreselijk gaat kwijlen als ik de pil aan hem geef.
Heeft iemand enig idee of dat normaal is?
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Metrobactin

Bericht door Zotvanpoezen »

hoe geef je die pil? Rechtstreeks in de keel laten vallen of in het voer verborgen? Het kwijlen komt waarschijnlijk van de vieze smaak van de pil. Die mag vooral niet geplet worden! Als je ze in het voer verbergt, kat je kat er ook toevallig op kauwen en de pil smaken. Als je ze niet rechtstreeks ik de keel kan doen, kan je ze ook verbergen in een stukje vlees dat hij erg lekker vind en dus snel naar binnenschrokt. Je kunt de pil hiervoor eerst in een lege capsule verbergen zodat het stukje vlees de geur en de smaak van de pil niet krijgt. Bij 2 van mijn katten lukt het heel goed om de pil rechtstreeks in de keel te laten vallen en daarna een beetje lekker vlees te geven, en bij de andere kat verberg ik de pil omdat hij het stuk vlees toch gulzig opeet. Ik hoop dat je katje snel beter wordt!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie