waarschuwing vlooienmiddel van Action

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

waarschuwing vlooienmiddel van Action

Bericht door castratenkoor »

"""

WAARSCHUWING!!!!!!!
Afgelopen dinsdag 7 augustus 2018 heb ik mijn kat Chico een vlooienmiddel toegediend van het merk Dimethicon van de fabrikant Canac gekocht bij de Action. Dit is hem bijna fataal geworden. Chico is 14 jaar en sterk en gezond maar na het volgens de gebruiksaanwijzing toegediende vlooienmiddel werd hij met het uur slomer en niet meer aanspreekbaar. Woensdag werd het alsmaar erger. We hebben het toch evengoed aan willen kijken omdat de warmte misschien ook wel parten speelde. Vandaag 10 augustus 2018 zijn we met spoed naar de dierenkliniek in Enkhuizen gegaan waar Chico Prevomax tegen misselijkheid, Tolfedine als pijnstiller en koortsremmer kreeg toegediend omdat hij 40,5 graden koorts had. Tevens heeft hij een infuus gehad 120 ml subcutaan. Inmiddels gaat het nu op 10 augustus om 18:45 alweer wat beter. Hij is weer alert en reageert wat beter op zijn naam maar helemaal is hij er nog niet. we hopen dat hij de nacht overleefd. Hierbij wil ik iedereen met kracht waarschuwen dat dit spul levensbedreigend is voor een kat. De dierenarts raadde dit product ten sterkste af en vermelde erbij dat ze wel vaker katten in hun kliniek hebben gehad met deze verschijnselen bij gebruik van dit product.

""""
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
diane1971
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 aug 2018 13:21

Re: waarschuwing vlooienmiddel van Action

Bericht door diane1971 »

Dat is schrikken. Sterkte. Hoe gaat het nu met hem? Ik heb van de week net een verpakking hiervan weggegooid zonder het te gebruiken. Is er bekend waarom Chico zo reageerde? Oplikken of hulpstoffen in het product?Als ik het goed heb is dimethicon een olie achtige substantie. Het is ook de werkzame stof in prioderm, luizenbestrijdingsmiddel voor mensen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: waarschuwing vlooienmiddel van Action

Bericht door castratenkoor »

Het is niet mijn kat - het is een overgenomen citaat.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: waarschuwing vlooienmiddel van Action

Bericht door nellebel »

ik heb minder goede ervaringen met Exil. gebruikt bij mijn eerste kat, zal het nu nooit meer gebruiken. gelukkig werd ze niet zo ziek als hierboven beschreven. haal nu altijd bij de DA en gebruik pas als ze echt vlooien hebben.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Bianca1481
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2023 18:02

Re: waarschuwing vlooienmiddel van Action

Bericht door Bianca1481 »

Wij hebben vorige week ook dit merk Dimethicon van Canac gebruikt voor onze kat en ze heeft nu een hele kale plek in haar nek, het lijkt op een soort brandvlek. Dit spul is echt levensgevaarlijk!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: waarschuwing vlooienmiddel van Action

Bericht door Asse-Poes »

https://waarzitwatin.nl/stoffen/dimethicone

Ik ken dat spul niet en ben eens gaan zoeken. Het zou ongevaarlijk moeten zijn. kennelijk werkt het ook maar erg kort.
Maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Ik blijf voor dit soort middelen toch maar trouw aan mijn dierenarts 😀

Hoe gaat het nu met jouw kat?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie