Hoe er van alles mis kan gaan na een castratie....

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hoe er van alles mis kan gaan na een castratie....

Bericht door Dinky »

Is Aylinn inmiddels eigenlijk zonder verdere complicaties weer op krachten gekomen?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Hoe er van alles mis kan gaan na een castratie....

Bericht door Zotvanpoezen »

Hoe is het eigenlijk afgelopen met Aylinn?
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Hoe er van alles mis kan gaan na een castratie....

Bericht door ErikPhilippus »

Aylinn is er weer bovenop gekomen. Een paar maanden na de operatie leek er sprake te zijn van verklevingen, en was ze niet in goede doen, en ging het eten ook niet zo goed, maar dat is toch weer vanzelf bijgetrokken. Dus het gaat nu goed met de moeder van Oscar, gelukkig.

Wat ik ook fijn vond om te horen, is dat vrijwel alle kosten (zo'n € 7.000 in totaal.... :shock: ) zijn vergoed door de verzekering van de dierenarts (die de castratie niet goed had uitgevoerd). De DA heeft weliswaar een fout gemaakt, maar de DA praktijk heeft zich niet onttrokken aan haar verantwoordelijkheid, en zich sterk gemaakt dat het forse bedrag verhaald kon worden (en als dat niet zou lukken, zouden de DA praktijk zelf een flink deel van de kosten vergoeden).

Wat de hele geschiedenis ook laat zien, is de onvoorwaardelijke liefde van deze fokker (en familie) voor hun katten. Terwijl het allerminst zeker was of de kosten vergoed zouden worden, hebben ze zo'n groot bedrag geïnvesteerd in een poes die van haar oude dag mocht gaan genieten. Dat zou lang niet iedere fokker doen, en voor mij is het dan ook zonneklaar waar Oscar z'n zorgzame karakter vandaan heeft :-).

Ik heb toen ook aangeboden dat als Aylinn wegens financiële redenen niet de zorg zou kunnen krijgen die ze nodig heeft, ik bereid was om in te springen - maar gelukkig was dat niet nodig. Dus eind goed, al goed.

Groetjes,
Erik

PS Ik zie nu pas dat ik de vraag van Mirjam verleden jaar niet heb beantwoord... Mea Culpa, Mirjam - bij deze met een jaartje vertraging goedgemaakt :-)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe er van alles mis kan gaan na een castratie....

Bericht door castratenkoor »

Wat fijn om te zien dat Aylinn er weer bovenop is gekomen en nu van haar oude dag mag genieten.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hoe er van alles mis kan gaan na een castratie....

Bericht door Dinky »

Belangrijkste is dat het uiteindelijk weer helemaal goed is gekomen met Aylinn ;-)
Ook wel heel fijn dat de DA pro actief heeft gezorgd voor vergoeding van de kosten :eclap:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie