Pancreaspoeder Zymoral en Pancrex voor de weggeef

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Samma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 sep 2017 14:56

Pancreaspoeder Zymoral en Pancrex voor de weggeef

Bericht door Samma »

Hoi allemaal,

In februari '17 (Zymoral, potje 240 gram) en maart '17 (Pancrex, potje 100 gram) heb ik potjes pancreaspoeder geopend. De Zymoral werd niet goed verdragen, daarom kocht ik Pancrex. Dit kwam er ook meteen weer uit.
De Zymoral is nog voor (schat ik) 80% gevuld (misschien wel nog meer want mijn schat verdroeg het immers niet), de Pancrex heb ik maar 1 of 2x gegeven meen ik, dat ging 'm immers ook niet worden.

Ze zijn dus geopend maar altijd goed gesloten en droog bewaard. De houdbaarheid zoals op de verpakking staat is voor de Zymoral september '19 en voor de Pancrex mei '18.

Wie wil deze gratis van mij overnemen? Ik woon in Lopik, kan evt wat in Utrecht afspreken, maar kan het ook opsturen.

Groeten, Sam
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Pancreaspoeder Zymoral en Pancrex voor de weggeef

Bericht door ErikPhilippus »

Ik hoor links en rechts dat katten Zymoral niet goed verdragen (is dacht ik eigenlijk ook voor honden ontwikkeld, want welke kat houdt nu van vanille-smaak?). Pancrex ken ik niet, maar ik begrijp dat ook dat niet goed wordt verdragen.

Mag ik vragen of je iets anders hebt ontdekt wat wel goed wordt verdragen. Heb je ervaring met Creon b.v.?

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Samma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 sep 2017 14:56

Re: Pancreaspoeder Zymoral en Pancrex voor de weggeef

Bericht door Samma »

Helaas is mijn blinde schat inmiddels op 18-jarige leeftijd overleden, en andere ervaringen dan bovenstaande twee pancreaspoeders heb ik niet. Ik las begin dit jaar, toen het speelde, volgens mij ook op dit forum dat Creon niet verkregen kon worden omdat dat als humaan middel werd verkocht en het door DA's niet mocht worden voorgeschreven omdat er middelen voor dieren op de markt zijn (hoe bizar dit is wil ik liever niet over nadenken; alle zgn "humane" middelen zijn immers op dieren getest :( ), is hier inmiddels verandering in gekomen, of heb ik dat toch verkeerd begrepen of verkeerd onthouden?

De vanillesmaak is heftig ja, maar ook als het pas ná de maag in zijn systeem kwam, we kochten een capsulemaker en gebruikten verschillende capsules die zowel in als na de maag openden, begon hij meteen te braken.
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Pancreaspoeder Zymoral en Pancrex voor de weggeef

Bericht door Dena16 »

Verdrietig dat je kat inmiddels is overleden..
Inmiddels is het wel vrij te verkrijgen. Ik geef het ook aan mijn kat Ed, omdat hij chronische diarree heeft waarbij we denken aan een alvleesklier probleem. Ik weet nog niet of het werkt omdat hij het pas een week krijgt. Had je kat EPI?
Gebruikersavatar
Samma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 sep 2017 14:56

Re: Pancreaspoeder Zymoral en Pancrex voor de weggeef

Bericht door Samma »

Oh die Ed, wat naar! Veel sterkte!

Wat goed dat Creon nu wel vrij verkrijgbaar is!

De benaming EPI heb ik bij onze Hodor niet horen vallen. Hij zou pancreatitis hebben, wat ook wel middels een echo is bevestigd.
Plaats reactie