Overstap felimazole

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
jet80
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 jan 2016 19:12

Overstap felimazole

Bericht door jet80 »

Mijn kat heeft sinds januari 2016 een te snelle schildklier..begonnen met thiafeline. Dosering vaak gewijzigd want dan was de t4 te hoog en dan weer te laag, alles geprobeerd. Begonnen met 2x per dag 2.5mg, dat bleek na 3 weken teveel. T4 onder de 10.
Toen na 1x 2.5 was te weinig t4 90.
Hierop zijn we begonnen met 1 dag 1x 2.5 en 1 dag 2x 2.5.
Hier is ze best lang stabiel op gebleven vanaf april 2016 tot en met mei dit jaar.
Toen was de t4 70. In overleg weer terug na 2x 2.5 vooral omdat ze weer erg veel at en onrustig was.
Vorige week weer t4 check...t4 weer 10. Ze was ook erg sloom en at weinig.
Overgestapt op de felimazole 1.25 mg...maar sinds ik daar mee begonnen ben is het overgeven begonnen...zucht!
Ze eet wel maar stukken minder als normaal.
Met de thiafeline had ze ook wel overgeef klachten maar dat was paar keer maar was snel over..
Mijn gevoel zegt dat ik gewoon weer op de thiafeline terug moet daar was ze het langst stabiel op!
Iemand misschien ervaring mee?
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Overstap felimazole

Bericht door Lieselotje »

Ik heb alleen ervaring met de thiafeline, daar is Lotje stabiel mee gebleven en zij kreeg 2x daags 2,,5 mg. Ze had ook geen last van overgeven. Ik zou het uitproberen, zeker als je het gevoel hebt dat ie het daar beter op doet. Sterkte!
Plaats reactie