cbd/thc-olie (cannabinoiden) voor katten

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: cbd/thc-olie (cannabinoiden) voor katten

Bericht door Anne87 »

Ja mijn gevoel zegt dat het prima kan. Maar gezien een ander ingrediënt erbij, wilde ik even zekerheid. Ik wil Milo niet vergiftigen oid, natuurlijk.
Ik ga lid worden van de groep, dankjewel!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: cbd/thc-olie (cannabinoiden) voor katten

Bericht door Rik »

Annet heeft het ook een tijdje (laatste 6 weken) aan Cerná gegeven. (zoek op Jacob Hooy hier op de site)

Overigens als je even op internet zoekt kun je ook Jacob Hooy CBD 30ml voor €39 (en zelfs €35) vinden. En de 100ml zelfs voor €85. Geen idee hoe lang dat mee gaat.

Maar ze zullen er in de facebook-groep wel meer over weten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: cbd/thc-olie (cannabinoiden) voor katten

Bericht door Anne87 »

Helaas daar direct een bericht via privé berichten omdat er merknamen in staan. Dus dat levert niet veel advies op. Dus ik ga verder zoeken.
Dinie, welke dosis/percentage heb jij gegeven? Want ik geef ook tegen een vorm van artrose.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9303
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: cbd/thc-olie (cannabinoiden) voor katten

Bericht door castratenkoor »

Bob woog 11 kg en ik gaf 2 x daags 2 drupjes - flesje van 100 ml 2,75%.
Die flesjes zijn € 91 per stuk maar ik koop ze als ze in de aanbieding zijn, tweede halve prijs of tweede € 1,- . dan is het te doen.

Ik ben gewoon lid op die Facebookpagina, gewoon uit nieuwsgierigheid om het te volgen. Ik trek zoals altijd mijn eigen plan. Verbaasd me dat je er geen advies kunt krijgen?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: cbd/thc-olie (cannabinoiden) voor katten

Bericht door Rik »

Daar is inderdaad raar want per merk kan het toch redelijk wat schelen qua inhoud e.d.

Maar je begint met een lage dosis voor b.v. 10 dagen en kunt dan e.v. verhogen.
Zie https://www.hennepman.nl/cbd-olie-en-he ... ond-of-kat

Overdoseren kan eigenlijk niet maar is zonde van de druppels.

Die druppels is wel onduidelijk. Soms lees je dat er 200-220 druppels uit 10ml gaat en dan weer 240 druppels. Lijkt mij wel uit te maken. (Hoe groot zijn de druppels e.d.) Op bovenstaande link gaan ze uit van 1000/1.5 = 666 druppels uit 30ml = 222 uit 10ml.

Jacob Hooy bevat 500mg per 10ml en bij 200-220 druppels is dat dus 2.27-2,5mg per druppel. Bij 240 ong. 2mg.

Ik begrijp uit bovenstaande link dat je maximaal 1mg per kg per dag mag geven. Je kunt dan met 2mg tot 2,5mg per druppel (bij die 500mg per 10ml) uitrekenen wat het maximaal mag zijn.

(Kwam nét ergens de 30ml voor zelfs €29 tegen)


Overigens adviseren ze voor die CBDier een veel lagere dosis van 1,5mg per dag (1 druppel) voor een kat tot 10kg (?).
O wacht. Dat is de startdosis.
"Na 2 weken kan – indien nodig – het gebruik verhoogd worden."
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: cbd/thc-olie (cannabinoiden) voor katten

Bericht door Anne87 »

Ik heb nu 4% olie waarbij hij één druppel per dag krijgt. Ik mag nog omhoog qua druppels. Dat is denk ik ook wel nodig. Hij trekt af en toe nog hard met z'n rug.
Ik wil dan naar de 5% druppels, en dan beginnen met één druppel per dag. Eventueel opbouwen.

Ik vond het ook een rare situatie. Ik heb precies hetzelfde gepost als hier, maar dan zonder de links, en met wat achtergrond over Milo. Dit was de privébericht reactie:
Hallo Anne, ik zie je bericht in mijn groep CBD olie voor dieren. Je maakt daarin reclame voor CBD producten, dat heb ik liever niet, anders gaat iedereen reclame maken voor zijn producten. Ik zou als ik jou was een hoger % geven. 7 of 8% zou voldoende moeten zijn voor de klachten die je kat heeft. Als je verder geen andere medicatie geeft, is dat geen probleem en is het niet schadelijk. Ik hoop dat je voldoende hebt aan mijn antwoord. Hartelijke groet, [naam verwijderd voor privacy]
Dat advies vond ik wat erg kort, en een erg hoge dosis out of nowhere, en niet inhoudelijk over de mogelijkheden of henneppasta dus kan of niet. Dus dan maar toch weer hier vragen. ;)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: cbd/thc-olie (cannabinoiden) voor katten

Bericht door Rik »

Je zou er dus ook voor kunnen kiezen eerst de 2,75% te proberen en dan b.v. 3 of 4 druppels. Dan kun je dus beter spelen met de dosering. Je kunt dan beginnen met 2 druppels van de 2,75% wat overeen zou komen met 2,2 mg (1,1 mg per druppel) terwijl CBDier 1,5 mg per druppel is. 3 druppels is dan net iets meer dan 2 druppels CBDier. Maar zo zie je dat de stapjes kleiner zijn.

Tevens zou je de druppels ook kunnen verdelen over meerdere momenten op de dag. Ik weet niet of dat beter is.

Ik denk dat de henneppasta niet zoveel uitmaakt. Die zit bijvoorbeeld ook in Frama CBD wat ook voor dieren bedoeld is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9303
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: cbd/thc-olie (cannabinoiden) voor katten

Bericht door castratenkoor »

Verdelen over de dag zou inderdaad beter zijn. Op die site adviseren ze altijd het zelfde merk, wie weet heeft die gast daar aandelen in of zo...….

In mijn beleving kun je bij artrose en aanverwante problemen aan de beweging beter CBD geven dan pijnstilling. Bob was niet te pillen. Die druppels deed ik op een theelepeltje en smeerde ik aan zijn lippen en tandvlees. Daar hoefde zijn bek niet voor open.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: cbd/thc-olie (cannabinoiden) voor katten

Bericht door Anne87 »

Super dankjewel! Inderdaad goed advies, en ik snap de rekensom ook.
Dinie, Milo is wel te pillen maar hij is nog zo jong en elke dag een pil voor de rest van z'n leven lijkt me ook niks voor lever en nieren... Dus daarom deze overweging.
joyvke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 jun 2013 22:58

Re: cbd/thc-olie (cannabinoiden) voor katten

Bericht door joyvke »

Wat een toeval dat dit topic pas geleden nog gebumpt is.

Wij hebben sinds Januari de diagnose voor onze suikerkat dat hij kleincellige lymphoma heeft. We zijn sindsdien begonnen met Oncaspar, en hoewel de 1e echo na de behandling ontzettend positief leek (70% vermindering), is het helaas de vorige keer weer gegroeid en vandaag de echo waarbij besloten is dat de Oncaspar gewoonweg niets uithaalt. We blijven nu wel Prednison gebruiken.

Ik heb al vaker gelezen over THC en CBD olie, een combo zou het beste zijn, maar kan alleen CBD vinden omdat THC illegaal zou zijn.

Op dit moment neig ik erg naar de Beaphar 2.75% om te proberen. Genezen lukt niet - dat weet ik, maar als het kan zorgen dat het de groei enigszins stabiel kan houden en dat hij niet ziek wordt dan is het de moeite waard :). (ik sta open voor andere opties, maar zou het liefst vandaag al bestellen en hopelijk maandag/ dinsdag al beginnen, bij bol.com hebben ze er ook een aantal)
Nenette
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2019 18:31

Re: cbd/thc-olie (cannabinoiden) voor katten

Bericht door Nenette »

Hallo ik heb wel veel vragen maar met wat eerst beginnen of kan het pb
Groetjes
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: cbd/thc-olie (cannabinoiden) voor katten

Bericht door Tibby »

Hallo, onze poes heeft acht maanden cbd met thc gehad om haar aan het eten te houden ondanks chronisch nierfalen. Echter krijgt ze nu sinds drie weken amlodipine, omdat ze een bloeddruk had van 225. Voor de aanvang met dit middel ben ik gestopt met de olie, omdat ik op een website voor mensen las dat de olie de werking van de amodip kan beïnvloeden. Poes eet nu sinds een paar dagen niet zo goed en ik zou heel graag advies willen hebben van iemand die hier echt veel verstand van heeft of de olie nu meer kwaad dan goed zal doen. Ik kan mij voorstellen dat de belasting van de nieren groter wordt.
Majana_Silvo
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2019 22:18

Re: cbd/thc-olie (cannabinoiden) voor katten

Bericht door Majana_Silvo »

Ik heb een oude kat van 16 jaar. Ze heeft al enige jaren wat moeite met springen. Op hoge plekken komt ze helemaal niet meer en op minder hoge dingen allen met behulp van een opstap/stoel/tafel.
Ze lijkt geen pijn te hebben, maar dat is bij katten lastig waart te nemen.

Vandaag begin ik zelf met CBD olie voor mijn eigen chronische darmontstekingen dus ik dacht dan neem ik poeslief ook mee. Ik wil haar elke avond 1 druppeltje geven in haar natte maaltijd en kijken of het invloed heeft op haar (springgedrag). Ik weet niet in hoeverre ze artrose heeft, ze lijkt met lopen/rennen geen last te hebben. Maar springen gaat echt moeizaam.

Ik ben benieuwd en hoop, dat als ze inderdaad toch meer last heeft dan ik nu vermoed, dit haar gaat helpen.
Gebruikersavatar
thunderfire26
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 dec 2021 14:47

Re: cbd/thc-olie (cannabinoiden) voor katten

Bericht door thunderfire26 »

Hopelijk is het okay om deze thread weer even wat nieuw leven in te blazen...

Mijn vraag sluit aan bij de post van Tibby.
Piet (16, nierfalen stadium 4) krijgt nu al enige tijd CBD olie (4%) met daarbij THC olie (2%)
Daarbij had hij ook Semintra. Daar ben ik recent mee afgebouwd en gestopt vanwege niet eten/slecht drinken. Echter gisteren bij de DA toch verhoogde bloeddruk. Nu gekozen om Amlodipine te starten, omdat dat minder afhankelijk is van eet en drink issues. Nu heb ik echter tegenstrijdige info.
(heb al eerder grote zoektochten gedaan naar werking CBD/THC en andere medicatie, zelf medische achtergrond)

Bovengenoemde combinatie zou niet ideaal zijn, omdat de afbraak (metabolisme) van de 3 middelen op het zelfde stukje in de lever gebeurd en elkaar dus kan beïnvloeden. CBD zou mogelijk de werking van amlodipine kunnen verminderen. Daarbij hebben CBD/THC mogelijk ook invloed op de bloeddruk (verlagen).
Info die ik zelf heb is vnl gebaseerd op mensen, want weinig over te vinden bij dieren.

Net de DA gebeld en de vraag ook voorgelegd. Deze zegt dat het prima samen mag.
Maar heeft er misschien iemand ervaring met deze combi? Want voor nu heb ik toch even m'n twijfels.
Bowie (9) Piet 💫
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7611
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: cbd/thc-olie (cannabinoiden) voor katten

Bericht door Rik »

thunderfire26 schreef: 23 dec 2021 10:13 Net de DA gebeld en de vraag ook voorgelegd. Deze zegt dat het prima samen mag.
Ik heb geen ervaring met de combinatie maar ik zou zo wel verwachten dat de DA zou moeten weten dat CBD en calciumblokkers (waarvan Amlodipine er een is) elkaar tegen kunnen werken. Heeft de DA ook ervaring met die combinatie?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie