thiafeline 2.5 mg halveren

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: thiafeline 2.5 mg halveren

Bericht door Dinky »

Soms is het gewoon volkomen onbegrijpelijk wat betreft prijsverschillen. In Nederland is het met paracetamol voor mensen bijvoorbeeld echt bizar. Dat hebben ze bij de rekenkamer eens onderzocht omdat sommige doosjes nauwelijks een euro kosten en anderen meerdere euro's. Daarbij werd onderzocht waarin het verschil zit en dat is pure marketing: http://www.npo.nl/de-rekenkamer/22-05-2014/KN_1656838

Het geldt dus zeker niet alleen bij veterinaire medicatie maar zelfs al bij humane medicatie ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: thiafeline 2.5 mg halveren

Bericht door Adriana »

tja en wat ik zo ernstig vind is dat goede zorg voor mensen die weinig te besteden hebben, zo bijkans onmogelijk wordt...

gisteren bij bloedonderzoek Mies kwam semintra weer ter sprake maar ze heeft geen eiwit in haar urine en heeft acuut nierfalen en al 7 jaar niet voortschrijdend dus? niet chronisch.
voor de zekerheid vanmorgen maar weer eens een paar uur besteed aan het zoeken naar juichende berichten bij Duitse katzenforums, omdat het daar in 2014 is geintroduceerd.
en nee, niet te vinden en vooral klachten over hoge kosten en veel gekots. :-(

vandaag kwam onze verpakking carbimazol binnen.. gewoon in Nederland leverbaar maar het gaat per verpakking.
de prijs voor 5 mg tabletjes was gelijk aan die van anderhalve maand felimazole en het aantal is 1.000.....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: thiafeline 2.5 mg halveren

Bericht door artemis »

Tja die goedkope paracetamol bij jullie van bv Kruidvat, daar rijden veel Belgen de grens voor over!
Hier is het systeem wat dat betreft heel anders en middelen als paracetamol etc mogen hier uitsluitend door de apotheek verkocht worden. Wij hebben wel goedkopere generieken dan een merk als pakweg Dafalgan, maar die prijzen blijven behoorlijk hoger dan wat je in NL soms maar betaalt.
Langs de andere kant moet ik steeds glimlachen als de kassierster van Kruidvat in NL vraagt 'Hebt u advies nodig bij de ibuprofen?' Want dat is een nog minder onschuldig goedje...
vandaag kwam onze verpakking carbimazol binnen.. gewoon in Nederland leverbaar maar het gaat per verpakking.
de prijs voor 5 mg tabletjes was gelijk aan die van anderhalve maand felimazole en het aantal is 1.000.....
Hmmm Adriana
Bedoel je dat het in bulk is en niet in blister?
Je weet dat ik hier vrij makkelijk aan (in dit geval Duitse) carbimazol kan geraken, want het is in België niet meer geregistreerd. Mijn voorschrift blijft een jaar geldig bij de 'internationale apotheek' en het laatste doosje van het merk Henning kostte 11,19€ voor 100 stuks.
Misschien heb ik wel een beetje interesse ;-)
Plaats reactie