Respire

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Respire

Bericht door sandy »

Al komt dit bericht een beetje laat en ik ben al jaren niet meer geweest hier, maar ik wou toch even een waarschuwing geven over het middel respire.
Mijn oudtse kat missy heeft sinds 2 en half jaar astma en word 2 x daags gepuft met flixotide.
De laatste tijd sinds een paar maanden bleef ze echter teveel hoesten, dit kan door de tijd van het jaar komen gezien dat vorig jaar ook zo was, maar het bleef teveel aanhouden en soms had ze het echt stik benauwd.
Ik was al bekend met de site van de huisdierendokter en had alleen maar goede berichten gelezen over respire, dus wou kijken of dit effect had op Missy en gelijk Jessie met haar chronische nies.
9 april begonnen(had de datum genoteerd)eerste week op 1, dat deed niks, toen op 2 wat normaal de aanvangsdosis is, maar koud een maand later voelde ik bij Missy ineens een bult bij haar keel, en onbegrijpelijk dat ik deze niet eerder gevoeld had maar ik aai haar dan ook niet altijd onder haar kin. Al goed, die maandag bij de da geweest, volgens hem een ontstoken lymfklier, ab sloeg niet aan, dus week later terug, een biopt genomen, diezelfde donderdag de uitslag. Tot mijn grote opluchting geen kanker. Gezien mijn vriend op de eerste afspraak al opperde dat dit door de respire kwam, ik daar niet aan wou maar ergens wel dacht, het zou kunnen en nog doorgegaan, ben ik op die dag direct gestopt, met beide katten. Nog geen 2 weken later nu is de bult weg, dus het vermoeden is bij ons een zekerheid, dat dit een overgevoeligheidsreactie is geweest op de respire. Wat me dan wel rond de 170 euro heeft gekost om daar achter te komen, het risico van online medicijnen bestellen helaas, maar erger dat Missy weer enorm veel stress heeft gehad van de bezoekjes. Van de bult zelf heeft ze nooit last gehad. Dus wie het wil proberen, de persoon wiens website dit is heeft ondanks mijn verzoek de bijsluiter niet aangepast, vind het niet nodig want het is niet waar, maw ik lul uit mn nek, maar wees je ervan bewust dat ondanks dat er staat dat er geen bijwerkingen bekend zijn, dat die er wel degelijk kunnen zijn. Net als met reguliere medicijnen, het is niet zo onschuldig als men doet voorkomen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Carrie

Re: Respire

Bericht door Carrie »

Dankjewel voor je berichtje, het is goed om er bij stil te staan dat dieren net zo goed een allergie kunnen hebben voor medicijnen die anderen zonder problemen kunnen gebruiken.

Zelf ben ik allergisch en word echt doodziek van de meest voorgeschreven antibiotica die in Nederland voorgeschreven wordt; mijn huisarts weet dat, de apotheek ook, het komt weinig voor maar ja, er zijn altijd uitzonderingen op de regel.

Ook dierenartsen hebben dit vaak niet meteen in de smiezen helaas..

Jammer dat het je een hoop geld en vooral ellende en stress heeft gekost om zeker te weten dat er niet iets veel ernstigers aan de hand was met die tumor, bedankt dat je hier je verhaal hebt gedaan want ook bij medicijnen voorgeschreven door een DA kan dit gebeuren maar je denkt er gewoon niet zo snel aan.

Dat de bijsluiter niet is aangepast is een kwalijke zaak!! Eigenlijk zou er altijd bij moeten staan dat overgevoeligheid/allergie op kan treden bij ieder geneesmiddel.
Zelfs bij voedsel, grit, de bakjes waar je dier uit drinkt..

Nogmaals bedankt dat je de moeite hebt genomen om anderen te waarschuwen; het is vaak iets waar je niet aan denkt, overgevoeligheid zeker als je hetzelfde middel bij een ander huisdier wél met succes kon gebruiken.

Ik hoop dat Missy inmiddels weer helemaal bijgekomen is, en er iets aan dat chronische niezen van Jessie is verbeterd. Sterkte!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Respire

Bericht door Adriana »

hier gebruik ik respire/huisdierendokter in combinatie met kinderbisolvon bij Bolle als hij weer eens in het slijm schiet bij een intolerantie-probleem.
ik vermoed dat melksuiker in bepaalde soort brokjes daarvan de oorzaak is en personeel zou daar zelf ook last van hebben.
hij rochelt dan paar dagen en zit vol slijm. met deze combi duurt zo'n aanval vrij kort en ik ben nog geen verdikking in zijn hals tegengekomen.

wat was eigenlijk de uitslag van het biopt?
allergieverschijnselen hebben doorgaans een andere vorm dan een/één bult.
je zou denken: dikke keel, opgezette lymfeklieren, bultjes overal of uitslag.

dat huisdierendokter de site niet onmiddellijk aanpast kan ik me voorstellen.. maar het staat je vrij om je verhaal bij de klantenreacties neer te zetten en daar ben ik het bij respire niet tegengekomen. ook geen reacties over bijwerkingen in de vorm van een bult trouwens.
normaal krijg je na een aantal weken een verzoek om commentaar of bevindingen over het betreffende product en ik vind dat reuzehandig en scan altijd door de klantenreacties om wat ervaringen te lezen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Respire

Bericht door sandy »

De uitslag was dat er niks bijzonders aan de hand was, de lymfocyten waren normaal ondanks dat het een goeie bult was. En gelukkig maar, ik was erg bang voor kanker en op die plek is dat niet operabel. Ofwel zinloos omdat ze nooit een ruim gebied er omheen kunnen weghalen. Toen ik de uitslag kreeg ben ik direct gestopt en de bult is gaan slinken, en dat vind ik wel tekenend.
Ik had al een reactie gestuurd voordat ik de bult had gevoeld, maar als deze meneer het niet plaatst weten de mensen ook niks. Hij ontkent in alle toonaarden dat dit door de respire is gekomen maar hij was er niet bij en ik ben niet achterlijk.
De ervaring die hij heeft is de verhalen van de mensen, en blijkbaar weet hij dus helemaal niet wat erin zit want beweerde dat respire alleen op de luchtwegen werkt, wat gewoon niet waar is. Ik ben gaan zoeken op de kruiden die erin zitten en maar 2 zijn werkzaam op de longen, de resterende werken op andere organen en het zenuwstelsel. Van wat ik ervan kon vinden in het engels, de latijnse namen kon ik niet eens in het nederlands vinden en wat de hulpmiddelen zijn(om de pillen bij elkaar te houden) Het is bizar, zoals mijn neef zei, dat er praktisch geen informatie te vinden is.
Het blijft toch altijd een risico, hoe onschuldig alternatieve medicijnen ook lijken, ook de befaamde chinese kruiden, er kunnen altijd bijwerkingen optreden. Dat zei de assistente ook, die had al meer gehoord over niet al te fijne bijwerkingen met chinese medicijnen, maar wel blij dat ik even gebeld had en alles toch goed was gekomen.
Missy had en heeft gelukkig nergens last van, voor haar leek het dat die bult er niet eens was. En Jessie, tja..dat blijft een rocheltje af en toe, die moet toch vrij regelmatig aan de antibiotica omdat ik nu even geen ander alternatief weet, deze pillen in elk geval niet meer.

Wat erg trouwens Carrie, het is niet te hopen dat je ze ooit nodig hebt want er zijn dan weinig alternatieven :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie