Eczeem in oor kat

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

Eczeem in oor kat

Bericht door Zonnig »

Dag allemaal,

Vorig jaar heb ik mijn dierenarts verteld dat mijn kat veel in haar oren krapt. Hij had gekeken of er sprake was van oormijt ( dit vermoedde ik ), maar hij zei dat er niks was.

Uiteindelijk bleef ze af en toe krabben en met haar hoofd schudden. Ik heb toen het e.e.a. gekocht voor haar oor; mijn dierenarts vond dat dit ook een goed product was, toen ik het laatst liet zien.

Weer ben ik naar de dierenarts gegaan ( een aantal weken geleden ) en dit keer vermoedde de dierenarts ( een andere ), dat ze vermoedelijk eczeem met een kleine infectie heeft. Verder was niks geperforeerd.

Ze gaf Surolan mee, maar dit hielp totaal niet. Nog even iets langer gebruikt, maar ook toen hielp het niet.

Voordat ik wéér naar de dierenarts ga, wil ik zelf eens kijken wat ik op dit terrein aan kan schaffen of zelf kan doen. Ik heb geen zin om weer voor huis en tuin middeltjes naar de dierenarts te gaan, terwijl ik die producten zelf vaak ook wel los kan kopen. Zo ben ik eens voor een vastzittende haarbal langsgegaan en moest ik direct de volle pond betalen voor het consult waarbij niks gebeurde en een antiwormpilletje.

Iemand enig idee wat een goed product is of wat ik zelf kan doen ? Het gaat om droog eczeem. ( Komen korstjes uit. )
Cerna

Re: Eczeem in oor kat

Bericht door Cerna »

Ik heb drie maanden terug voor Amber ook Surolan gehad omdat Amber de plek tussen oor en oog helemaal kapot had gekrabd. Maar het hielp niets en werd alleen maar erger.
Toen heb ik antibiotica gekregen en een Cortalone-injectie tegen de jeuk en ging Ambers krabpoot in het verband.
Na 10 dagen hebben we het verband verwijderd ivm risico's op smeer, 's avonds gaf ik haar wat stukjes rauw kipfilet en een uur later lag alles weer open.

Daarna weer in verband en dit toen wekelijks laten vervangen totdat de wond helemaal dicht was en geen kipfilet meer gegeven.
Inmiddels zijn we 6 weken zonder verband en ze heeft niet meer gekrabd en de haren zijn alweer mooi aangegroeid.

Ik geloof dus niet zo in het eczeemverhaal (Amber had ook korstjes), maar denk eerder aan een allergie.
Ik zou vragen om een Cortalone-injectie (of Vetacortyl) zodat het krabben gaat stoppen en dan moet je uitzoeken waarvoor de kat allergisch is. En dat is het lastigste.
Plaats reactie