Heeft iemand al ervaring met producten van PetCura?

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Heeft iemand al ervaring met producten van PetCura?

Bericht door Sifra »

De laatste tijd zie ik in een dierentijdschrift advertenties van PetCura staan. Er wordt o.a. geadverteerd met Cat Relax verdamper en spray (vergelijkbaar met Feliway denk ik) en met Acidifier, een regulator voor urinemineralen (tegen struviet, i.p.v. een dieet)
Heeft iemand al ervaring met dit merk? Kwaliteit, prijs?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Heeft iemand al ervaring met producten van PetCura?

Bericht door Dinky »

Had er nog nooit van gehoord maar wanneer ik de beschrijving lees van die verdamper is het vergelijkbaar met feliway. Ook de prijs lijkt gelijkwaardig?
Petcura verdamper
Feliway verdamper

Die acidifier weet ik niet zo goed wat ik er van moet vinden. Je kan zo'n 100 dagen met zo'n fles doen (250 ml, 2,5 ml per dag) waar je dus bijna 30 euro voor betaald. Het wordt dan veel goedkoper genoemd dan dieetvoer maar onderhoudsvoer van Trovet bij gruis was ongeveer 8 euro per kilo wat niet extreem duur is voor dieetvoer. Vraag me dus af hoeveel economisch voordeel daarmee te behalen valt. Persoonlijk zou ik ook bang zijn om de urine teveel aan te zuren ;)

Maar nee, ik kende het merk niet voordat jij dit berichtje plaatste ;) Heb dus ook geen ervaring er mee. Weet niet hoe lang je met zo'n feliway doet maar bij deze verdamper zitten 2 sticks die elk een week mee gaan. Kan in elk geval niet zeggen dat het goedkoop is ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Heeft iemand al ervaring met producten van PetCura?

Bericht door Sifra »

Bedankt voor het opzoeken van de info, Mirjam.
We adviseren hier eigenlijk altijd Feliway. Daarom was ik benieuwd of PetCure net zo goed is en misschien goedkoper. Zo te zien is Feliway voordeliger. Een flacon Feliway gaat 4 weken mee.

Waar ik nog wel eens op wil wijzen, is dat je een Feliwayverdamper (stekker) na 6 maanden of 6 flacons moet vervangen! Ik denk dat veel mensen dat over het hoofd zien als ze de gebruiksaanwijzing lezen. Ik heb zo'n stekker gebruikt voor Pluis en later voor Lois en het viel mij op dat bovenin plastic "spijltjes" zijn doorgesmolten. Vlak daarachter zit de bedrading, dus het lijkt mij inderdaad verstandig zo'n stekker regelmatig te controleren en op tijd te vervangen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie