Ginger heeft diarree

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Ginger heeft diarree

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Hahaha dinie
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Ginger heeft diarree

Bericht door nellebel »

Leuke baan voor jou diny ha ha bij de discus
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ginger heeft diarree

Bericht door castratenkoor »

En dan nog het laatste woord en haar gelijk willen hebben ook hè - dat was nog het onbenulligst van het geheel. Ze wilde echt niet van me aannemen dat voer tegen blaasgruis niks doet bij een darmverstopping.

Reken maar dat ik de klanten beter te woord zou kunnen staan dan 5 blonde dozen bij elkaar.
*sprak zij nuffig ;-)*
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Ginger heeft diarree

Bericht door sandyd1971 »

castratenkoor schreef:Ook bij de dierenwinkel verkopen ze wel Whiskas en andere bagger (Felix/Kitekat ed). Dat kun je ook daar beter niet kopen. Goedkoop is vaak duurkoop. Je katten kunnen op den duur ziek worden en dan ben je aan dierenartskosten meer kwijt dan aan goed voer.
Ik ben het er echt helemaal mee eens hoor maar het zegt niet alles helaas. Ik dacht nu goed bezig te zijn met m'n graanvrije voer en Diesel is nog net geen 1 jaar en ze heeft al blaasgruis. En nu hoeft dat niet door het voer te komen maar mijn andere kat die kreeg altijd Wiskas (toen had je nog geen google en toen wist ik niet dat het 'slecht' was!) En die is 17 geworden zonder ooit wat gemankeerd te hebben. Dus goede voeding wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren maar ik geloof wel dat het meehelpt. Maar het is ook een kwestie van aanleg of pech of geluk, er zijn zat katten die oud worden op supermarkt voer.
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Ginger heeft diarree

Bericht door Scirocco »

Volgens mij is kattenvoer uit de supermarkt gewoon prima.

Als ik Ginger een tabletje Milbemax geef, dan heeft ze geen diarree meer, maar wel zachte ontlasting.
Morgen even aanzien of ze weer diarree heeft.

Dan ga ik over op een pak Royal Canin Neutered Satiety Balance.
En zie ik het een week aan, zodat de maag van Ginger hieraan kan wennen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ginger heeft diarree

Bericht door castratenkoor »

sandyd1971 schreef: Ik ben het er echt helemaal mee eens hoor maar het zegt niet alles helaas. Ik dacht nu goed bezig te zijn met m'n graanvrije voer en Diesel is nog net geen 1 jaar en ze heeft al blaasgruis. En nu hoeft dat niet door het voer te komen maar mijn andere kat die kreeg altijd Wiskas (toen had je nog geen google en toen wist ik niet dat het 'slecht' was!) En die is 17 geworden zonder ooit wat gemankeerd te hebben. Dus goede voeding wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren maar ik geloof wel dat het meehelpt. Maar het is ook een kwestie van aanleg of pech of geluk, er zijn zat katten die oud worden op supermarkt voer.
Het is niet alleen een kwestie van graanvrij, de manier waarop de ingredienten zijn bereid verschilt ook van merk tot merk. Sanabelle Urinary gaf zowel bij mij als bij Marjoleine blaasgruis bij kat(ten). Dat merk komt er bij mij dus niet meer in. Het is vaak een lange zoektocht en van alles proberen. Ik heb nu op zolder Specific speciaal voor urinewegen, eerste verdieping Technical Urinary en beneden Orijen. Bij de wat goedkopere soorten zoals Sanabelle gaat het meteen mis met Teun.

Blikvoer maakt hier minder uit, Teun eet alleen brokken.

Tuurlijk Scirocco, supermarktvoer is prima.......ik denk daar heel anders over.........jij mag dat vinden - maar dan moet je ook niet piepen over stank als ze hun drollen niet onderspitten. Dat is dan eigen keuze van jou.
Waarom stel je dan een vraag over voeding?
Jij eet toch ook niet elke dag bij McDonalds?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Ginger heeft diarree

Bericht door Scirocco »

Ik geef sinds gisteren Royal Canin Neutered Satiety Balance aan mijn katten, en de diarree bij Ginger is over.
Ik vind het alleen wel te duur, om elke week 19,50 euro uit te geven.

Bij de dierenarts ga ik vragen, of ik het kan combineren, met bijv. kattenbrokken van Felix.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ginger heeft diarree

Bericht door castratenkoor »

Als jij graag een kat aan de dunne wilt hebben en stinkende kattenbak, dan moet je vooral weer Felix gaan geven. Je bent op de lange duur meer geld kwijt, door dierenartskosten.
Dat vindt de dierenarts helemaal niet erg hoor, als je daar regelmatig klant bent.......

Waarom vraag je eigenlijk adviezen op het forum als je er uiteindelijk toch niks mee doet?
Je katten blijven gezonder als je goede voeding geeft. Net als dat jijzelf gezonder blijft als je verse groente en fruit eet ipv hamburgers van McDonalds.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Ginger heeft diarree

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

19,50 per weel?! Kan t bij zooplus niet x goedkoper? Of een andere variant van rc? Sensibel werkt hier goed voor de ontlasting
16,50 doe er maand mee voor twee!!! Katten
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Ginger heeft diarree

Bericht door Scirocco »

Hoeveel kg krijg je dan van Sensibel?
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Ginger heeft diarree

Bericht door Scirocco »

En zijn jouw katten gesteriliseerd?
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Ginger heeft diarree

Bericht door sandyd1971 »

19,50 per week?!! Dat haal ik met 2 katten nog geeneens! http://www.medpets.nl/royal+canin+neute ... y+balance/ denk dat je met een zak van 3,5 kilo zowat 3 maanden kan doen. In verhouding denk goedkoper als Felix!
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Ginger heeft diarree

Bericht door Scirocco »

Of jullie geven ontzettend weinig voer, of ik teveel.

Geven jullie 1 handje voeding per keer voor 1 kat?
Laatst gewijzigd door Scirocco op 28 jun 2014 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Ginger heeft diarree

Bericht door Scirocco »

Bij de dierenarts zei die mevrouw achter de balie dat ik met een zak van 1,5 kg, 12 dagen kan doen.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Ginger heeft diarree

Bericht door Kattebeest »

Doe met 3 kilo brokken ongeveer 3 maanden. Oudere maar stevige kater van 5,5 kilo. Naast brokken krijgt hij elke dag een zakje natvoer (hij krijgt speciaal nierdieet maar dat maakt in de hoeveelheden niet uit).
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Plaats reactie