Eurologist

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Eurologist

Bericht door ayla »

Lieve allemaal,

Met mijn domme zwangere hoofd heb ik denk ik de laatste pilletjes eurologist weg gegooid in een opruimbui...

Natuurlijk zul je zien dat garfield sinds gisteren weer last heeft van blaas...

Ik heb vandaag meteen nieuwe besteld maar durf niet met zekerheid te zeggen of dit morgen in huis is.. Dan word het pas dinsdag..

Is er iemand die 12 pilletjes kan missen en mij deze vandaag op wil sturen? Ik betaal natuurlijk de tabletjes en verzendkosten!

Namens garfield bedankt!
Afbeelding
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Eurologist

Bericht door Adriana »

lieve garfield,

grijstijgers hebben de medicijnendoos open gewrikt en vlop met eurologist bonken gevonden,
ja hi-hi, vrouwtje gebruikt het zelf af en toe ook....
bonken zijn 1200 mg en worden in vier stukken geknipt :pdtdrv:
en dat is dan weer gelijk aan tabletje van 300 mg x 4..

bolle heeft al aangeboden met laarsjes aan en rode rugzakje naar de brievenbus te gaan.
kijk even bij huisddd hoeveel bonken je nodig hebt!
(edit personeel: heb 4 bonken en paar lege capsules in vlop gedaan, dat is genoeg voor de komende week, hoop dat ze niet met vakantie is..)
pb je adres zsm naar ons personeel dan zorgen wij dat je het morgen in huis hebt.. :pdtmail:

knufselkopjes van de grijstijgers en wij lezen mee hoor!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Eurologist

Bericht door ayla »

Garfield sprong een gat in de lucht na dit fijne nieuws :) en ik ook!

Hopelijk niet op vakantie. Wordt altijd snel gereageerd maar tot nu toe niets ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Eurologist

Bericht door nellebel »

Ik wil bolle wel zien met zijn rode laarsjes. Fijn die hulp binnen het forum. Forum dame to the rescue
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Eurologist

Bericht door Dinky »

Fijn dat het geregeld is en wat een prachtige foto van garfield!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Eurologist

Bericht door ayla »

De foto is van vanochtend terwijl ik het bericht aan het typen was, moest er dus wel bij :)

Ja we zijn heel blij dat bolle zijn laarsjes aan wilde trekken en naar de brievenbus ging.

Ondertussen weten we dat zijn geïrriteerde blaaswand weer op speelt en daar helpt eurologist geweldig tegen.
Garfield is niet van mijn schoot af te slaan vandaag. Altijd als hij niet volledig fit is, lekker op schoot. Is hij echt ziek dan trekt hij zich terug.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Eurologist

Bericht door Dinky »

Je hebt ook cystease bij huisdierendokter speciaal gericht op het herstel van een geïrriteerde blaaswand ;-) Ik weet alleen niet wat nou precies het verschil in werking is tussen eurologist en cystease, alleen dat eurologist ook gericht is op (het voorkomen van) gruis.
* gaat er eens een mailtje aan wagen over de verhouding tussen cystease en eurologist*
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Eurologist

Bericht door ayla »

Ook al eerder geprobeerd maar deed hier weinig en eurologist doet een hoop. Daarbij komt natuurlijk dat Garfield vaak blaasgruis en ontstekingen heeft dus we gaan weer preventief geven. Dus dan liever 1 middel dan 2.

Ben benieuwd naar verschil!
Want eigenlijk weet ik dat niet goed.
Eurologist in ieder geval plantaardig wat mij aanspreekt..

Edit:
Net gebeld door da. onstekingswaarden waren wel gevonden, dus blaasontsteking. Vandaar ook geïrriteerde blaaswand. Nieuwe Stagiaire vergat dat door te geven... Niet slim... Maar ja foutje is zo gemaakt, kan gebeuren.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Eurologist

Bericht door sandyd1971 »

Hoi Marjoleine,

Heb jij ab gekregen voor de blaasontsteking? Ik ben ab aan het geven maar ik heb sinds vanmiddag ook eurologist in huis. Weet jij of ik dat erbij kan geven of kan ik dat geven i.p.v de antibiotica? En dan hoeveel, de dubbele dosis?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Eurologist

Bericht door Adriana »

dit is de tekst onder het kopje blaasontsteking bij de beschrijving van eurologist

De Chinese kruidenformule Eurologist kan uitstekend worden ingezet bij een blaasontsteking of blaasgruis. Het is zeer effectief tegen blaasontsteking en het lost alle aanwezige blaasgruis op. Het geeft meestal al na enkele dagen resultaat. De behandeling duurt ongeveer 2-3 weken. De tabletten mogen door het eten worden gegeven. Indien gewenst mag het middel doorlopend worden gegeven. Het heeft op lange termijn geen bijwerkingen. Eurologist wordt ook preventief ingezet.

Een dierenarts kan onderzoeken welke bacteriesoort er in de urine aanwezig is, en een behandeling voorstellen. Meestal wordt er een antibioticakuur voorgeschreven. Mocht uw huisdier hierop niet afdoende reageren, of wilt u liever een natuurlijk middel geven, dan kunt u Eurologist toepassen. Het is zinvol om gelijktijdig de urine op blaasgruis te laten onderzoeken. Een blaasontsteking gaat regelmatig gepaard met blaasgruis.

ik zou het niet samen met antibiotica geven maar gelijk met eurologist beginnen. de ervaringen op het forum zijn goed en zelf heb ik er ook goede resultaten mee bij (mijn eigen) blaasontstekingen..

volgens info huisdierendokter website bij blaasontsteking
dosering 1 - 5 kg kat: 2 x 1 tablet van 300 mg en de dosering zal ook wel op de verpakking staan.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Eurologist

Bericht door ayla »

Precies wat Adriana zegt :)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Eurologist

Bericht door sandyd1971 »

Bedankt voor je reactie en hoe graag ik ook stop met ab, ik ben nu ruim 2 dagen onderweg maar als ik met euroligist ga beginnen duurt het weer ong 2,3 dagen voor het helpt. Ze eet niet en ondanks dat ik niet het idee heb dat ze er last van heeft zal ik dan stoppen en toch beginnen met eurologist? Of dit afmaken en de volgende keer mocht het nodig zijn eurologist doen i.p.v ab. En ik wou dat ik het al in huis had gehaald maar ik denk dat gebeurd niet bij mij (graanvrij voer, drinkfontein, veel water overal) maar dat zegt dus ook niks :-( Misschien naïef van mij.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Eurologist

Bericht door Adriana »

als ze niet eet dan heb je een ernstig probleem.
er zijn katten die ab slecht verdragen evenals mensen trouwens.
dus doorgaan met ab lijkt me niet verstandig want haar eetstaking kan daarmee te maken hebben.

ik begrijp je aarzelingen niet zo goed, er zijn zeer positieve ervaringen met eurologist, je hebt het in huis en toch....
terwijl je deze situatie ook niet al te lang kunt volhouden en je echt onmiddellijk iets aan het blaasgruis moet doen.
en het argument dat je twee dagen met ab onderweg bent met een niet etende kat met blaasgruis vind ik niet zo sterk. te meer daar antibiotica niks doet tegen blaasgruis en ze het gruisoplossende voer niet eet.... :icon_shifty: :-( !!

ik heb de tekst van huisdd hierboven gezet, neem aan dat je die goed gelezen hebt.
het heeft geen zin om steeds dezelfde vragen te blijven stellen, veel belangrijker is te handelen en zorgen dat ze herstelt.
en lees de blaasgruistopics voor de mogelijke oorzaken maar nog belangrijker is dat je met eurologist begint..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Eurologist

Bericht door ayla »

Ik heb slechte ervaringen met antibiotica. Geef liever eurologist. Daardoor zijn mijn katten na 2 jaar! Blaasgruisvrij verklaard. Alles van de da geprobeerd, niets hielp behalve.. Juist.. Eurologist.


Maak je eigen keuze maar neem de tips mee :)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Eurologist

Bericht door sandyd1971 »

Maar ik denk dat ze de brokken niet lekker vind want ze haalde gelijk haar neus ervoor op. En ik ben gelijktijdig begonnen met eten en ab.

Ze heeft blaasontsteking waar ze vanaf moet en ik ben woensdag begonnen met ab en had vrijdag pas eurologist in huis. Anders had ik er geen seconde aan getwijfeld om eraan te beginnen dan had ik noooit met de ab begonnen. Maar als ik nu stop met ab die misschien net gaat werken en begin met eurologist duurt het weer een paar dagen dat het helpt. Daar zat mijn twijfel. Of is dat gek?

Ik heb haar elke keer voor ik haar ab gaf, eten gegeven (natvoer) via een lepel. Gelukkig krijg ik makkelijk dat bekkie open. Dus ze krijgt wel wat maar ze at niet zelf. Sinds gisteravond laat is ze begonnen met brokjes eten en de plasjes worden al groter. Dus het gaat de goede kant op alleen zie ik haar nu weer wat minder drinken maar dat ga ik wel goed in de gaten houden en desnoods met een spuitje geven.

Sorry ik zag eurologist en ik wilde daar graag wat meer over weten (de vraag of het samen kan met ab) maar ik had al een topic blaasontsteking geopend, mijn fout. Was een klein beetje in paniek :cry:

Edit: en ze heeft echt blaasontsteking, de 1e keer zei de dierenarts ik ga geen ab meegeven want in een paar % is het maar een blaasontsteking dus ik heb het echt gehad nadat het geconstateerd is. Zat veel bloed, bacteriën en heeel veel struviet in.
Plaats reactie