Eurologist

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Eurologist

Bericht door ayla »

Het is naar om te zien je troetel met pijn. Ik ken het maar al te goed. Zolang er geplast wordt komt het in orde.

Tja misschien vind ze de smaak niet lekker. Mijne lusten bijvoorbeeld enkel kip van speciaal voer ;)

Twijfel is natuurlijk niet gek, ik heb zelf enkel zulke negatieve ervaring met antibiotica dat ik jet troep vind. Vandaar mijn opmerking, maak je eigen keuze :)

Ik dacht ook altijd, dat overkomt die van mij nooit... Nou wel dus. Komt hier door stress. En als je je bedenkt dat zelfs regen geluid al stress geeft...
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Eurologist

Bericht door Kattebeest »

Even inbreken ;-) .

Als je eenmaal met een ab kuur begonnen bent moet je het toch afmaken?
Dit i.v.m. resistentie van bacteriën.

Ben overigens ook geen ab fan.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Eurologist

Bericht door ayla »

Die man die altijd papier op mijn hoofd gooit had dit x iets voor mij!

Bij open bleek het alleen weer die stomme pilletjes te zijn....
Afbeelding

Ze zeggen hier dat ik weer 10 dagen volop krijg en daarna onderhoudskuur... Nou dat zullen we nog wel eens zien.

Lieve bolle, fijn dat je je laarsjes aan wilde trekken en met personeel naar de brievenbus ging.
Kunnen nu paar dagen eerder beginnen.
Vandaag bericht dat de rest op post is gedaan, dat is er pas dinsdag. Toch 3 hele dagen winst!

Liefs van het personeeltje hier ( en toch ook kopje en neusje van garfield)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Eurologist

Bericht door Adriana »

Kattebeest schreef:Even inbreken ;-) .

Als je eenmaal met een ab kuur begonnen bent moet je het toch afmaken?
Dit i.v.m. resistentie van bacteriën.

Ben overigens ook geen ab fan.
officieel moet je een antibioticakuur helemaal afmaken. dat staat op de verpakking. want resistentie en zo.

maar Nederland heeft zo ongeveer het hoogste antibiotica-verbruik ter wereld (mens en vooral dier) en als we het over resistentie hebben, nou,..... dan lust ik er nog wel een paar en op die manier dus.
ik ben nooit een slaafs navolger geweest van allerlei regels en roep onmiddellijk hoezo en waartoe dan wel..
tuurlijk moeten alle beesten dood en als je voortijdig bv een ab-kuur afbreekt bij veel beesten dan loop je de kans dat er overleven (soort survival of the fittest) en dat die fittest weer verder fokken en hun schoudertjes ophalen over het ab-bestrijdingsmiddel, het werkt dus minder tot niet meer.
die situatie hebben we in Nederland op een aantal fronten al lang bereikt en hebben urgent behoefte aan krachtiger middelen.. die niet snel genoeg/niet/nauwelijks intussen worden ontwikkeld..

maar dit is een heel ander geval met wat beesten en een boel struvietgruis. en een eetstaking.
dus wordt een deel van het medicijn, namelijk het gruisoplossende voer niet gegeten en er is kans dat de ab de eetstaking veroorzaakt.

en er is eurologist alleen dat geven we niet of nog niet..
de beesten worden veroorzaakt door het gruis dus is het oplossen van het gruis heel erg belangrijk.
daarvoor is gruisoplossend voer maar dat wordt niet gegeten.
met alleen ab verziek je de darmflora en los je geen gruis op.
eurologist werkt tegen beide maar nogmaals dat geven we blijkbaar niet.. :-(
en ik weet niet in dit topic wat ik er nog aan moet doen..

-----------> :cathappy: -------> :cathappy: --------------> :cathappy: --------------------> :cathappy: ---------->

.... dus dan maar een vrolijk bericht van Bolle:

lieve Garfield met je mooie rooie jas, lekker opeten hoor, word je beter van! niet zeuren!
heeft Bolle's boodschappendienst speciaal voor jou op de post gedaan! lieve mevrouw heeft geholpen want kan wel op mijn achterpootjes staan en ook wel op de bus springen, maar die gleuf hè..?
geen rooie laarsjes aan want geen plassen. en pet is ook thuis gebleven, want wind hè..?

fijn dat je gelijk vandaag kunt beginnen en andere pillen zijn ook onderweg, gelukkig..
wens dat je snel weer beter bent, nou doei hoor, liefs van Bolle

Afbeelding Bolle boodschappendienst

Afbeelding onderweg naar brievenbus
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Eurologist

Bericht door flower1980 »

Wat een leuke foto's met geweldige teksten!
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Eurologist

Bericht door sandyd1971 »

Ahh wat ontzettend lief en wat een leuke foto's.

Ik denk dat je mijn berichtje niet goed hebt gelezen Adriana. Want ondertussen eet ze wel (mondjes maat) Maar goed mijn reden om hier in te breken was dat ik al met ab begonnen was en pas later eurlogist in huis had. Dus mijn vraag of het samen kon omdat ik al ruim 2 dagen onderweg was met de ab. Ze heeft blaasontsteking, ik weet dat de ab niks doet tegen struviet. En echt al had ik eurologist in huis gehad dan had ik er echt geen seconde aan getwijfeld om daarmee te beginnen. Er stond in de mail: tijdsduur 2-5 dagen voor eurologist dus zo lang wilde ik haar niet laten lijden. Ik moest wat, maar voor de volgende keer (hoop niet dat die komt) zal ik gelijk daar mee beginnen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Eurologist

Bericht door Adriana »

maar wat krijgt ze nu om dat gruis op te lossen?
en eet ze mondjesmaat van haar gruisoplossende voer?

hoe is het nu met plassen en drinken en is ze een beetje actiever?

wat je zou kunnen doen is heel lage dosis, bv helft van de dagdosis geven samen met de ab.
dat beinvloedt elkaar niet zegt huisdd op de website en als ze dan slecht eet van haar gruisoplossende voer dan heb je in ieder geval de eurologist op dat punt ook aan het werk.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Eurologist

Bericht door sandyd1971 »

Ze eet inderdaad mondjes maat van haar royal canin s/o voer wat het gruis op moet lossen.

Met plassen en drinken gaat het wel goed, het zijn nog geen grote plassen maar ik zie zeker verbetering en ze gaat niet vaak als eerst.
Maar verder heb ik nooit gemerkt dat ze er last van had ze is gewoon zoals ze altijd was, behalve de bak dan.

Nou ik zie het inderdaad staan :oops: sorry niet goed gelezen.
Indien gewenst, mag de formule continue worden gegeven. Het heeft, ook op langere termijn, geen bijwerkingen of invloed op medicijnen van de dierenarts.
Dus ik ga er vanuit dat dat ook voor de ab is. Dan ga ik starten met 1 x 300 mg per dag en als ze straks klaar is met de ab de gewone dagdosis van 2x 300 mg of gelijk 2 x 300 mg doen?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Eurologist

Bericht door Adriana »

begin maar rustig met 1 x 300 en die kun je om te wennen ook in twee keer geven,
halfje s morgens en halfje s avonds en dat kun je na een paar dagen voorzichtig ophogen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Eurologist

Bericht door sandyd1971 »

Bedankt, ik ga hier vanavond mee starten.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Eurologist

Bericht door ayla »

Bericht namens Garfield:


Hiephoi!! Ik plas!!!
Sinds maandag hoefde ik steeds minder naar de bak en vannacht heb ik weer een grote plas gedaan! Daarbij per ongeluk over de rand van Felix zijn bak geplast maar who cares?!?!?!?

Ik happy = bazen happy.

Dankzij bolle en personeel kon baas op tijd beginnen met pillen geven. Gisteren kwam de andere bestelling binnen.

Baasje moet voortaan niet dom doen en pilletjes weg gooien hoor....
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Eurologist

Bericht door Dinky »

Wat enorm fijn Garfield :edance:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Eurologist

Bericht door Adriana »

lieve garfield, jij blij, baasje blij, bolle blij! ---> joepie :pdtura1: joepie en grrraag gedaan hoor!

wel lief zijn voor je baasje en helemaal niet dom, kan iedereen, zwanger of niet, overkomen..
heel fijn dat het zo goed werkt en hierbij toch weer een bewijs daarvan..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Eurologist

Bericht door Ilone »

Goedzo Garfield! En nu zo door blijven gaan graag ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Eurologist

Bericht door nellebel »

Goedzo garfield, bolle en maks. Samenwerken doet wonderen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie