Milbemax

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Milbemax

Bericht door Nikki2309 »

Kan Milbemax een allergische reactie veroorzaken bij katten? Ik heb 2 katten die kampen met allergie, maar ik ben overgegaan op ander voedsel en het leek beter te gaan, minder krabben en plekjes trokken weg, totdat ik eergister Milbemax gaf. Vannacht heeft mijn kater heel veel gekrabt en gister had hij een rode plek vlak bij zijn pootje.

Er is wel een vermoeden dat de kater eosinofiel granuloom heeft. De uitslag komt daarvan een dezer dagen, maar ik vind het zo typisch dat er eerst verbetering zichtbaar is en na toediening van de ontwormingskuur opeens weer verslechtering. Ik geef ze heel bewust elke dag hetzelfde eten, zelfde smaak en alles.

Iemand ervaring met Milbemax en slechte reacties?
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Milbemax

Bericht door Dinky »

Ben hier op het forum volgens mij alleen maar positieve reacties tegen gekomen.

Wel heb ik wel eens gelezen op een ander forum met een ander middel dat ook allergische reactie veroorzaakte. Hond was allergisch voor granen en in die pil bleek dus ook een beetje graan ofzo verwerkt te zijn als een soort hulpstof als ik het goed heb onthouden (of een ander stofje maar dat stond in elk geval los van het medicijn zelf). Die hond kreeg dus een allergische reactie.

Aangezien jij schrijft dat jou katten kampen met allergie zou het kunnen zijn dat er een stof in Milbemax zit die normaal compleet onschuldig is maar bij jou allergische katten toch een reactie oproept.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Milbemax

Bericht door Nikki2309 »

Dinky ik lees nu pas je reactie. Ik ben blij dat het normaal alleen maar goede verhalen zijn over dit middel.

Ik heb nog overlegd met de fokker en zij vermoedt dus zelf ook dat de allergie gewoon door dit middel op komt zetten maar het dus eigenlijk aan de katten ligt en niet aan het middel.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
kattengek1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 nov 2015 13:25
Locatie: Hardenberg

Re: Milbemax

Bericht door kattengek1966 »

milbemax is toch een ontwormingspil?
mijn kleine meid is mijn álles. en bescherm haar met mijn leven.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Milbemax

Bericht door Sifra »

Klopt. Let even op de datum rechts bovenaan het bericht. Je reageert op een oud bericht.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
kattengek1966
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 nov 2015 13:25
Locatie: Hardenberg

Re: Milbemax

Bericht door kattengek1966 »

ik zie het. had ik iet op gelet.
mijn kleine meid is mijn álles. en bescherm haar met mijn leven.
Plaats reactie