Tips voor toedienen oorzalf

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Eefje0605
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2013 21:36

Tips voor toedienen oorzalf

Bericht door Eefje0605 »

Mijn arme schat heeft oorontsteking.

Nu moet ik oorzalf (Auribiotic) toedienen.
Bij de dierenarts was het met zijn tweeën nog te doen, maar thuis ben ik in mijn eentje en dan wordt het inbrengen van de zalf een probleem. Mijn anders zo rustige kat verandert in een klein monstertje.

Hoe krijg ik het voor elkaar de zalf in te brengen zonder dat de helft naast het oor belandt en poes zo min mogelijk stress krijgt?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Tips voor toedienen oorzalf

Bericht door nellebel »

ik deed dit bij guusje als volgt toen zij zalf moest voor de oormijt. als ze lekker op de krabpaal lag ging ik haar kriebelen en kroelen en dan ineens hoppa oorzalf erin. voordeel is dat ik haar zo in een hoekje kon dwingen, ze geen kant op kon en ik kon er goed bij omdat ze vrij hoog lag. waren we met zijn tweeen dan hield manlief haar vast en ik zalven. dit lukt trouwens maar een paar keer dan trappen ze er niet meer in. vond het ook zielig maar ja, moet gebeuren
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie