Carbimazol oorzalf... alleen in het oor?

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
LoesjeBE
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 nov 2013 15:18

Carbimazol oorzalf... alleen in het oor?

Bericht door LoesjeBE »

Hoi iedereen!

Binnen enkele dagen start ik met de allerlaatste stap voor poes haar schildklier: Carbimazol oorzalf.
Het was een gedoe om dit tot in BE te krijgen en dan nog voor 80 euros (goed voor 5 weken :-p )
Ik heb reeds alle mogelijke behandelingen geprobeerd, dat is de discussie niet.

Wat ik me afvraag is of de Carbimazol ook nog op andere plekken mag worden toegediend dan de oorschelp?
Ik vraag dit omdat poes heel erg veel last heeft jeuk aan haar hoofdje, kin en oortjes, en krabwondjes heeft. Ik lees dat Carbimazol mogelijk een allergische reactie geeft en als er iets mogelijk is dan is het wel bij poes.

Ik vroeg me af of het ook niet kan in het nekvel zoals men Frontline toedient, of op het geschoren plekje in de hals als poes een bloedprik heeft gehad?
Waarom alleen het oor?
Ik heb een beetje angst dat ik gehoorschade zou creeeren (heb ik nl. zelf erg) en poes kan natuurlijk niet praten.

Groetjes,
Carina
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Carbimazol oorzalf... alleen in het oor?

Bericht door Ms Maaike »

De reden waarom het per se op het oor gesmeerd moet worden is omdat de huid daar dun en goed doorbloed is. Ergens anders is geen goed plan.

Even een sidenote; heeft poes voedselallergie? En ook al zeg je alle behandelingen geprobeerd te hebben; ik denk niet dat je radiojoodtherapie hebt geprobeerd (dan had je nu geen carbimazol nodig gehad). Kan in Gent. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
LoesjeBE
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 nov 2013 15:18

Re: Carbimazol oorzalf... alleen in het oor?

Bericht door LoesjeBE »

Hoi,

Heel erg bedankt voor je reactie.

Neen, ze heeft geen operatie of radioactief jood-behandeling gehad maar deze beiden zijn onomkeerbaar en dus uitgesloten omwille van haar chronisch nierfalen.
Het hart (hoge bloeddruk) gaat langer mee dan de nieren.

Heeft iemand ooit andere huidplekjes geprobeerd?
Ik ben van BE en de DA hier heeft dus weinig ervaring met de oorzalf vs tips en truucs.

Groetjes en pootjes!
Carina
Gepke
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:42

Re: Carbimazol oorzalf... alleen in het oor?

Bericht door Gepke »

Hallo Carina,

Toen mijn Fleur aan de oorzalf begon zei de dierenarts dat we het ook evt. op een geschoren plekje elders op het lichaam konden aanbrengen!

Gr. Janet
LoesjeBE
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 nov 2013 15:18

Re: Carbimazol oorzalf... alleen in het oor?

Bericht door LoesjeBE »

Bedankt voor de oorzalf Gepke!
Wel gek dat die van jou goed is tot in 2015 en die van mij slechts tot 6/14 ...
Ze zullen in Utrecht gedacht hebben, we zullen die Belg eens Belgen :-p

Ondertussen gaat het prima met Pam.
Heb de behandeling maar 1 keer moeten onderbreken omdat ze weer slecht aan het gaan was en veel overgaf. Na een dag opnieuw herstart, nog een weekje overgeven maar nu doet ze het prima.
Ik blijf nog bij de startdosis van 1 druppeltje/dag. Dat begint langzaam te werken want het krabben aan haar gezichtje is nu al veel minder. De wondjes van het krabben beginnen goed te helen.
Ik zie ook niet meteen een allergische reactie in de oortjes, wss door de lage dosis.

Normaal moet ik na 4 weken (dus volgende week) naar de DA voor een bloedprik maar omdat ik weet dat Pam zeker nog geen te lage waarde zal hebben (krabben in het gezichtje) ga ik dit nog even uitstellen.

Pam voelt haar super op dit moment en is beter dan gelijk welk moment sinds dat ik ze opgenomen heb in juni.

Dikke merci aan de DA voor alle moeite en dikke merci aan Gepke voor de extra zalf!
:eclap:

Pootjes,
Pamela en Carina

edit: en ook merci voor de muizel ;-)
Gepke
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:42

Re: Carbimazol oorzalf... alleen in het oor?

Bericht door Gepke »

Hallo LoesjeBe en Poes Pam,

Zie nu pas je reactie! Maar we hadden al contact gehad via de mail. Fijn dat we elkaar konden helpen, jullie de zalf en wij de pillen. Hoop dat Pam het goed blijft doen en mijn oude dame ook nog lang mee mag gaan.

Groetjes van Gepke en de poezen Fleur en Siepie.
Plaats reactie