Triest maar helaas reeel

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
mistifarang
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 apr 2013 07:14
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Triest maar helaas reeel

Bericht door mistifarang »

Heb in Europa veel met (huis)dieren te maken gehad dus eutanasie kwam helaas nogal eens voor.
Nu woon ik in een Buddhistisch land waar het woord "eutanasie" op geen enkele wijze voorkomt: men wordt, wanneer het einde onafwendbaar is, door de dierenarts al dan niet met medicijnen met het (dood)zieke dier naar huis gestuurd en dan "gewoon" maar wachten op het einde. Het is werkelijk vrijwel een onmogelijkheid om zelfs in een stad als Bangkok (12.000.000 inwoners) aan een humane arts te komen, zelfs ondanks probeersels in plaatselijke forums: antwoorden waren altijd erg vaag wanneer het aankwam op duidelijke namen. Ik denk om de betreffende arts die het probleem van het beeindigen van lijden voor het Buddhistische beginsel plaatst toch anoniem te houden en "buitenlandse" (dieren)artsen worden wettelijk buiten de grenzen gehouden.
Toevoegende dat ik zeer waarschijnlijk niet in staat zal zijn intraveneuse injecties te geven!
Kan iemand mij alsjeblieft enige hints verstrekken om zoiets (na definitieve en goede diagnose van een dierenarts natuurlijk) te voorkomen?

Bvd!
Cerna

Re: Triest maar helaas reeel

Bericht door Cerna »

Misschien dat je beter een mail kunt sturen naar bijv. de universiteit Utrecht waar de opleiding voor dierenartsen is gevestigd (even googelen). Misschien dat zij je advies kunnen geven?
Maar wanneer je zelf niet in staat bent om met naalden te werken, hoe had je het dan gedacht? Dan zul je toch iemand moeten inschakelen die dat wel kan/wil.

Ik bedenk me nu: kun je niet via de huisarts aan een dosis slaapmiddelen komen en dit dan aan de kat geven (vermengen met eten bijvoorbeeld)?
Maar wanneer het om de kat uit het andere topic gaat: nierfalen hoeft niet gelijk tot de dood te leiden hoor. Ik heb hier een 18-jarige heer rondlopen die al 6 jaar nierfalen heeft en het met Fortekor en nierdieet nog prima redt.

Succes!
mistifarang
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 apr 2013 07:14
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Re: Triest maar helaas reeel

Bericht door mistifarang »

Zal ik (ook) doen! Wat ik hier heb begrepen dat een buitenlander het wel eens zelf doet, maar men geeft vrijwel niets bloot daarover! Heb zo'n gevoel dat 't soms intraveneus gaat doch meer op een andere wijze. Het zal wel met een overdosering van bepaalde medicijnen zijn en soms op een wat meer lugubere wijze dan waar wij misschien aan denken.
Het gaat niet omtrent de eventuele slechte nierfunctie, maar meer voor het geval dat en ook omdat dit thema al is voorgekomen met de honden van mijn stiefdochter.
Sommige Buddhistische zijlijnen zijn soms zo sterk dat wanneer een monnik de straat op gaat om eten te verzamelen bij de mensen er een helper met een bezem vooruit gaat om te voorkomen dat 'ie een voor z'n voeten lopend insect doodt........
Ach, laat ik maar stoppen!
Plaats reactie