oormijt ???

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
frankdubbe
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2010 06:03

oormijt ???

Bericht door frankdubbe »

Hallo
Indertijd adopteerde ik een Kater van het Blauw kruis die wegens associaal gedrag/schuw niet kon geplaatst worden.Tegenwoordig komt de kat bij mij in bed liggen en laat hij zich strelen, maar bij de minste beweging is hij foetsie !!!
Nu zit dat dier met een soort oormijt en begint zijn vel kapot te krabben.
Veearts laten komen of hem ergens in vangen het helpt allemaal niet !!!
De kat is niet te pakken en wantrouwig!!!
Nu denk ik als hij bij me in bed ligt hem bij zijn nekvel te pakken en proberen oordruppels in de oren te doen...
Enig idee wat ik kan halen, of kan ik iets in zijn voeding doen ??

vele dank
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: oormijt ???

Bericht door nellebel »

oren zullen toch minimaal 2x daags behandeld moeten worden tegen de mijt. je kunt ook even overleggen met je dierenarts wat hierin het handigste is. je kunt hier zelf niet zomaar iets zonder voorschrijven van een arts voor halen hoor.
onmze guusje heeft het ook gehad, sindsdien is ze erg bang voor de DA en het heeft heel lang geduurd voordat ze mij weer vertrouwde, maar het moet toch gebeuren. het kan zijn gehoor ook beschadigen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
frankdubbe
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2010 06:03

Re: oormijt ???

Bericht door frankdubbe »

Bedankt hoor, maar ik kan de kat onmogelijk pakken,heb al vanalles geprobeerd
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6818
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: oormijt ???

Bericht door Dinky »

Ik zou er bijna aan gaan denken de kat in een bench te plaatsen om te wennen aan menselijk contact. Bovendien zou je hem dan makkelijker vast kunnen pakken om te druppelen omdat hij in een kleine ruimte zit.
Weet niet of het een oplossing is, het is slechts een idee.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: oormijt ???

Bericht door Chiquita98 »

Echt je moet hem laten behandelen. Oormijt is vreselijk voor een kat. Ga zelf maar na bij de gedachte dat er honderden beestjes in jouw oor zitten te kriebelen. Mijn kat heeft zelfs een bloedoor gekregen van oormijt. Dus door te hard schudden een heel opgezwollen oor.
Ga even in overleg met de dierenarts hoe je dit het beste kan gaan aanpakken. Maar dat ie behandeld moet worden is een feit
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
frankdubbe
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2010 06:03

Re: oormijt ???

Bericht door frankdubbe »

bedankt lieve mensen
Heb de veearts op de hoogte gebracht en moet de katten behandelen met Advocate
Gebruikersavatar
Laura_H
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mar 2013 12:19
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: oormijt ???

Bericht door Laura_H »

Dinky schreef:Ik zou er bijna aan gaan denken de kat in een bench te plaatsen om te wennen aan menselijk contact. Bovendien zou je hem dan makkelijker vast kunnen pakken om te druppelen omdat hij in een kleine ruimte zit.
Weet niet of het een oplossing is, het is slechts een idee.
Sluit ik mij bij aan, of houd hem in de slaapkamer oid, slapende mensen zijn immers minder eng
groetjes,
Laura en de Honeyside crew!

Rasclub Maine Coon Herplaatsing
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: oormijt ???

Bericht door kansarmedieren »

frankdubbe schreef:bedankt lieve mensen
Heb de veearts op de hoogte gebracht en moet de katten behandelen met Advocate
ik wou al Stronghold voorstellen maar Advocate is ook goed, maar als de oren erg vies zijn dan moeten ze toch een keer schoon gemaakt worden want de gifstoffen kunnen dan niet bij de mijten komen. en dan gaat het niet helpen. Soms moet je het twee keer toedienen. Nog even voor de zekerheid in de nek niet in de oren... Veel succes.
Plaats reactie