Amitryptaline is er iemand die dit middel kent??

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Amitryptaline is er iemand die dit middel kent??

Bericht door pinguin »

Ik wil het toch gaan proberen. Ik wil vandaag een iene mini dosis geven en kijken hoe sproet er op reageert. Ben het hele weekend thuis en kan dan gelijk kijken wat die doet.

Ik negeer sproet volledig als die weer eens weg vlucht onder het bed. Ik zeg ook wel eens hard op tegen sproet dat er niks aan de hand is en dat het nu wel eens klaar moet zijn met dat gedrag. Zelfs snabbel reageert er niet meer op.
Heb je het geluid van het vuurwerk even zachtjes op gehad of heb je het een tijd op gehad? Want ik zou het dan bijvoorbeeld de hele dag opzetten en dan ondertussen zelf verder gaan alsof er niets aan de hand is. Misschien dat sproet dan wel weer tevoorschijn komt aangezien snabbel er verder niet op reageert?
ik ben al maanden bezig om sproet er aan te laten wennen. Maar het maakt niet uit hoe zacht het op staat en hoelang. Zo lang het geluid er is is die onder mijn bed.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Amitryptaline is er iemand die dit middel kent??

Bericht door pinguin »

Sproet heeft het inmiddels 3 keer gehad. Waarvan 2keer de hoeveelheid die was voor geschreven door de DA. En tot nu toe is die niet suf geworden of anders gaan gedragen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Amitryptaline is er iemand die dit middel kent??

Bericht door kansarmedieren »

Helpt het dan wel heb je het getest met lawaai of iets waar ze bang voor is? Anders weet je nog niet of het wat doet.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Amitryptaline is er iemand die dit middel kent??

Bericht door Adriana »

ik ben in alle teksten tegengekomen dat je het langzaam moet opbouwen en dat het pas na een bepaalde periode (1 - 3 weken) gaat werken. dat is bij mensen ook zo.
het is denk ik logisch dat je nog niks merkt aan Sproet zijn gedrag.
als het mijn kater was dan zou ik nog altijd veel minder geven dan de voorgeschreven dosis en dat minstens een week volhouden en dan heel voorzichtig ophogen als dat nodig is..
ik ben zeker bij dit soort middelen doodsbenauwd voor de bijwerkingen, want die heb je niet 1/2/3 weer onder controle. en je moet bij Sproet toch bv niet denken aan spuitjevoeren bij een eventuele eetstaking??
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Amitryptaline is er iemand die dit middel kent??

Bericht door pinguin »

Ik heb veel te vroeg lopen roepen dat het goed gaat met die medicijnen. Zucht....... Vanavond weigerde sproet zijn medicijnen die verwerk zaten in wat lekker natvoer op te eten. Daarna nog vergruist en verstopt in een vitakraft stick, maar ook die werd resoluut geweiger. Ik heb wel gelezen dat het erg vies schijnt te smaken dus dat heeft sproet al snel door. En dat voor een kat die gek op eten is.

Ik hou de dosering aan voor een kat van 4kg. Omdat ik denk dat sproet wel iets meer weegd. Maar zit liever safe.

Het klopt wat adriana schrijft en heeft even tijd nodig om te werken.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Amitryptaline is er iemand die dit middel kent??

Bericht door Adriana »

je kunt die medicijnen ook in een lege capsule doen (apotheker), met klodder spuug of wat lekkers proeft Sproet daar niks van.
maar... heb je het idee dat het werkt of is hij nog even schichtig als voorheen?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Amitryptaline is er iemand die dit middel kent??

Bericht door castratenkoor »

De meest angstige katten worden in de loop der jaren met geduld en liefde steeds dapperder. Ik zou echt niet zo snel naar zulke middelen grijpen. Het verstrijken van tijd doet wonderen. Hij realiseert zich steeds meer dat knallen niet het einde van zijn bestaan betekenen. Als je hem "verdooft" met oud en nieuw ben ik bang dat hij er nooit aan went, hij maakt het immers niet bewust mee. Je bouwt onnodig een negatieve vicueuze cirkel op in mijn optiek.

Door ervaringen leert een kat veel, door hem te drogeren blijft hij vrees ik hangen op hetzelfde niveau.
Ik weet dat je het beste met Sproet voor hebt, maar denk er nog eens goed over na is mijn advies.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Amitryptaline is er iemand die dit middel kent??

Bericht door pinguin »

ik ga nu de vuurwerk cd bestellen en hem langzaam aan de geluiden laten wennen. Eens kijken of dat gaat helpen.
Want ik was hem nu weer dagen kwijt en nu nog is die erg schrikachtig sproet
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie