Poezenpil?

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poezenpil?

Bericht door castratenkoor »

Dus je hebt 3 ongecastreerde katten buiten lopen?

Ik snap hier steeds minder van eerlijk gezegd. Je eist begrip - sorry dat kan ik er niet voor opbrengen.

Je hebt bovendien 3 katten al een paar maanden en moet nu nog beginnen het huis aantrekkelijk voor ze te maken........ik zal wel blond zijn.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 18 jan 2012 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Poezenpil?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zie niet in wat 'hoe het gaat lopen later' en 'hoe we er dan voor staan' te maken heeft met het wel of niet laten helpen van je poes. Hoe je er nu voorstaat wel, maar later... Ik zou wel eens willen weten in welke situatie dan welke beslissing gemaakt zou worden.

Iedereen kan fouten maken, en het is niet verkeerd om eens mooie ideën te hebben ook als die kattenleed veroorzaken (ik wilde ook ooit een nestje van Kleintje, vandaar dat ze aan de pil zat). Maar moedswillig je daar niets van aantrekken en toch doordoen, gewoon omdat dat leuk is (want welke reden is er anders?). Daar kunnen wij onmogelijk blij om worden. Daar heb je gelijk in. Daar wordt je op aangevallen.
Zoals ik al zei zijn we kattenvrienden en dus bewust kattenleedn induceren, daar worden we kwaad van.

Al de rest kan je perfect vergeven worden en hoef je je niet slecht over te voelen! Echt niet. Je kan niet alles weten, en nestjes zijn heel leuk. Maar als je uitgelegd wordt welke nadelen eraan verbonden zitten, kan je dat niet allemaal van tafel vegen.
Iedereen kan fouten maken, zolang je eruit wil leren is niets aan de hand. Maar dat blijkt niet zo te zijn, uit je antwoorden te lezen...
En het belang van de kat gaat hier op het forum altijd voor... Dat is nu eenmaal zo.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poezenpil?

Bericht door castratenkoor »

"Hoe het zal lopen met de katten" heb je toch echt zelf in de hand is mijn mening.
Wel eens van verantwoordelijkheid gehoord?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
manon3

Re: Poezenpil?

Bericht door manon3 »

Maar julie hoeven toch niet alledrie de katten tegelijk te laten castreren.
Waarom niet 1 kat tegelijkertijd? Dat kost maar ongeveer 100 euro.Of gaat dat niet om bepaalde reden, de katten om de beurt laten helpen? Zie ik iets over het hoofd?
Zo'n bedrag kunnen jullie toch wel opzij leggen?
Tigressdrawing
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:18

Re: Poezenpil?

Bericht door Tigressdrawing »

Ik denk dat de antwoorden die nu gegeven zijn meer dan genoeg is om mijn leraar nog maar eens mee te confronteren, aangezien zij mij iets heel anders aanraad....

Toch bedankt voor de antwoorden ;)
manon3

Re: Poezenpil?

Bericht door manon3 »

Nou ja zeg, krijg ik niet eens antwoord op mijn vraag??
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Poezenpil?

Bericht door pearlsofpassion »

Over wat voor leraar gaat het hier eigenlijk?
Iets met katten?

Ik vind een heel vreemd advies van je leraar, vandaar. ;-)
En ik ben dan ook benieuwd wat erop gezegd wordt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poezenpil?

Bericht door castratenkoor »

Om de twee maanden, 50 euro per maand. Waar een wil is is een weg. Ik kan dit niet anders uitleggen dan dat de wil tot castreren er simpelweg niet is. Want men wil vermeerderen.

De admin. heeft er een mooi schemaatje van hoe snel 1 poes kan zorgen voor duizenden katten.
Stel jij laat de poes jongen, die krijgt 6 kitten, 2 poesjes gaan naar kennissen die ook weer die houding hebben, dat is 2 x 12 kitens per jaar + de moederpoes - oeps - nog een keer, dat is 30 extra katten in een jaar.......jaaaaaaa we weten ook niet hoe het komt dat de asiels volzitten.....*krabbelt zich verbaast achter de oortjes*
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poezenpil?

Bericht door castratenkoor »

Valerie - men "" zit op de paraverterinaire opleiding op het MBO AOC Terra in Groningen""

Daar hebben ze klaarblijkelijk nog niet begrepen hoe de asiels vol komen - niet goed opgelet bij biologie......
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 18 jan 2012 20:50, 2 keer totaal gewijzigd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Poezenpil?

Bericht door pearlsofpassion »

Oh... :eeh:

Onrustwekkend... :???:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
manon3

Re: Poezenpil?

Bericht door manon3 »

Weet je wat nog veel onrustwekkender is?

Dat de lerares ook de poezenpil geeft aan haar kat en dus denken straks al haar leerlingen dat het geen kwaad kan om katten de poezenpil te geven.
En dat het al helemaal geen kwaad kan om nog meer nestjes op de wereld te zetten.

Mooi voorbeeld,die lerares.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Poezenpil?

Bericht door pearlsofpassion »

Dat is wat ik ook bedoel.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poezenpil?

Bericht door Adriana »

Tigressdrawing schreef: Blijf ontopic, en geef me alsjeblieft gewoon alleen ervaringen over de poezenpil, aangezien ik daar dus tegenstrijdige antwoorden over krijg van mijn leraren en het internet.
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... e&start=30
lees de laatste twee pagina's van Robijns topic even door, de foto's van het potje met de sterk vergrote baarmoeder en eierstokken zijn niet meer zichtbaar

hieronder een link van tekst van de dierenartsen van de dierenkliniek Wilhelminapark over de poezenpil (vetgedrukt),
en bericht voor je lerares: dit zijn echte professionals!
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... satie.html

en stel dat je besluit om alledrie te laten castreren dan zou ik het probleem met de dierenarts doorspreken en kijken of er een all-in prijs of iets anders mogelijk is zodat het voor jullie financ wel te behappen is ...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Poezenpil?

Bericht door Robijn »

@Tigressdrawing, hier de foto's van Robijns sterk vergrote baarmoeder:

Afbeelding

Afbeelding

Ik snap niet hoe het komt dat die foto's verwijderd waren..

Jaha, de forumleden kunnen zeer fel zijn, zul je wel gemerkt hebben! ;-)
Ze hebben natuurlijk gelijk, er is natuurlijk al een heel groot overschot aan katten...

Even offtopic:
Dit geldt natuurlijk ook voor mensen, en niet alleen voor katten! :???: De enige manier om onze aarde nog te redden is geboortebeperking, en ik hoop dat de mensen die zo fel zijn tegen nestjes ook zélf niet meer dan 1 of maximaal 2 kinderen hebben.. :?: :!: Als het aan mij lag, zou elke vrouw na haar 2e kind gesteriliseerd moeten worden. Of nog beter; eigenlijk zou een vrouw een wees uit een arm land moeten adopteren als ze een kind wil; er zijn genoeg kinderen op deze wereld zonder ouders en een dak boven hun hoofd, die snakken naar een liefdevol gezin!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Poezenpil?

Bericht door pearlsofpassion »

Hier hebben vrouwen gemiddeld 1,7 kind als ik me niet vergis, dus dat zit wel goed. ;-)
Trouwens, eigen kinderen herplaats of dump je niet, en eigen kinderen is anders dan geadopteerde dus ik vind die vergelijking met katten (die altijd geadopteerd zijn) niet echt opgaan.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie