Welke immuunversterker?

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Welke immuunversterker?

Bericht door Anne »

Ik ben op zoek naar een vloeibare inmuunversterker voor Hummel ( chronische niezerd met op het moment tandvleesonsteking)
Ik had van dr Vogel enhinacomplex in pilvorm maar heb me laten vertellen dat vloeibaar beter is, word beter opgenomen door het lichaam.
Nu weet ik niet zo goed welke ik moet nemen...
Wie weet raad?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Welke imuunversterker?

Bericht door MarjanR »

Ik heb geen idee welke, maar de rede waarom vloeibaar klinkt mij wel redelijk in de oren (wordt sneller opgenomen door het slijmvlies en daarom waarschijnlijk meer opgenomen dan door een pilletje).

Ik hoop dat er iemand is die het weet :)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Cerna

Re: Welke imuunversterker?

Bericht door Cerna »

Misschien dom, maar kun je de pil niet eerst oplossen? Dan is het toch vloeibaar? Zou het anders ook niet weten.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Welke imuunversterker?

Bericht door Anne »

Geen idee of ik de pil kan oplossen in water, kan het wel eens proberen natuurlijk.
Ik heb al naar de vloeibare variant gekeken maar dat zou ik Hummel elke dag minstens 25 druppels moeten geven, das een beetje te veel...
Dus misschien zijn er ook vloeibare specifiek voor dieren?

edit: heb al wat gevonden, de enchina booster bij medpets, kent iemand deze toevallig?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Welke imuunversterker?

Bericht door mittenslief »

bij huisdierendokter.nl kun je dat ook kopen(ook vloeibaar) ik heb er alleen geen ervaring mee, maar kijk
eens even op de site
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Welke imuunversterker?

Bericht door nellebel »

ik gebruikte voor flippie weerstand druppels van TAP. die zijn ook op natuurlijke basis en die heb je gericht op probleem. flippie kreeg weerstand, maar er zijn er ook specifiek voor luchtwegen e.d.
er zit geen smaakje aan en ik deed het over het voer. 10 druppels per keer, 2x per dag.
Laatst gewijzigd door nellebel op 26 sep 2011 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welke imuunversterker?

Bericht door Adriana »

Anne schreef:de echina booster bij medpets, kent iemand deze toevallig?
http://www.medpets.nl/echina+immunebooster/
ja, wij hebben het hier gebruikt en als je katzels gewend zijn aan spuitjedrinken, dan is het vrij eenvoudig.
zomaar in het drinkwater (hier op een schoteltje) doen was geen succes want er zit een smaakje aan....
zou niet kunnen zeggen of het hielp want daarvoor heb ik het te kort gebruikt.. t was wel handig om vooral wilde Bolle te leren met een spuitje te drinken. die is niet zo van gefrunnik aan zijn lijf/in zijn bekje maar moet nu hij nog vrij jong is wel leren dat toe te staan.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Welke immuunversterker?

Bericht door Kattenbella »

Ik geef Cypie en Minousch altijd beiden een halve echinapil. Ik plet die gewoon tussen twee lepels, dan heb je poeder en kun je overal doorheen mengen ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Welke immuunversterker?

Bericht door nellebel »

en die echinapil, is dat dezelfde als voor mensen? of zijn die speciaal voor dieren. lijkt me wel handiger als druppeltje bij guusje en gijs. die eten nu ook zonder problemen hun AB gemalen onder het natvoer.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Welke immuunversterker?

Bericht door Kattenbella »

Ik gebruik gewoon de echinapillen voor mensen van Bloem. Ik doe er ook wel een kwart pil nysileen door van VSM tegen de nies. Het lastige met veel druppels is dat er veel alcohol doorheen zit.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Welke immuunversterker?

Bericht door Anne »

Ik ga ook over op die pillen Bella, in die van bloem zit ook Cats Claw en dat lijkt mij heel goed,
ik heb nu die van de huisdierendokter en daar zit ook Cats Claw in
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Welke immuunversterker?

Bericht door Kattenbella »

Moet je het potje met de pillen doen en niet de capsules, die zijn te zwaar voor katten.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Welke immuunversterker?

Bericht door Anne »

Okee, bedankt voor de tip :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Welke immuunversterker?

Bericht door nellebel »

heb nu ook de pillen gehaald van bloem. hoeveel geven jullie? ze zieden doe maar 1 tablet want dat mag een kind ook hebben. ja maar guusje is iets kleiner en lichter als een kind. ze zeiden dat het niks uitmaakte maar in de bijsluiter staat niet overdoseren.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Welke immuunversterker?

Bericht door Cerna »

Kattenbella schreef:Ik geef Cypie en Minousch altijd beiden een halve echinapil. Ik plet die gewoon tussen twee lepels, dan heb je poeder en kun je overal doorheen mengen ;-)
Bella geeft dus een halve tablet. :lol:
Plaats reactie