Wie weet er meer over cisaral drops?

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Mijntje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2011 13:37

Wie weet er meer over cisaral drops?

Bericht door Mijntje »

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen over het medicijn cisaral drops? Ik heb het gekregen van de dierenarts. Mijn kat geeft al 6 dagen iedere dag over (1x haarbal, soms brokken en veel vocht). De DA kon niets voelen in haar buik en heeft deze druppels meegegeven voor een betere darmwerking. Ik weet echter niet of dat nou de oorzaak van het overgeven is..

En ik heb op internet gezien dat het medicijn in veel landen uit de markt is gehaald. Lijkt me geen goed teken.

Waarschijnlijk moet ik de dierenarts gewoon vertrouwen hoor, maar ben benieuwd of iemand van jullie ervaring met dit medicijn heeft?

Bedankt!
Groetjes Willemijn en een kopje van Phlox en Ferro
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wie weet er meer over cisaral drops?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb het ooit meegekregen voor mijn konijn. Voor katten heb ik er geen ervaring mee.
Iemand die heel ervaren was met konijnen zei dat het geen kwaad kon, maar dat het geen zin heeft als er een obstructie is want dat het niet werkt dan.
Dus ik weet niet met welke bedoeling je DA dat meegegeven heeft. Als het inderdaad gewoon is dat haar spijsvertering niet vlot loopt, kan dat helpen. Als ze echt verstopping heeft moet ze eerst laxeermiddel krijgen.
Kan je er haarbalpasta bij geven? Voor het geval dat het gewoon een heel dikke haarbal is...


Maar je DA heeft eigenlijk geen idee waar het overgeven vandaan komt? Het klinkt inderdaad niet goed. :???: Eens naar een andere DA voor een onderzoek? Eentje die wat verder kijkt en niet er zomaar wat tegenaan gooit...
Er zijn ook topics over overgeven, misschien dat je daar wat tips uit kan halen of iets uit herkent. Eens lezen kan nooit kwaad. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wie weet er meer over cisaral drops?

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum!
wij hebben goeie en slechte en heel slechte ervaringen met dierenartsen op het Forum, het zijn ook mensen en de kwaliteit onderling verschilt.
als je op internet berichten over het spul hebt gevonden, zet dan de links er even bij.

http://www.astfarma.nl/html/bijsluiters.aspx?id=154
heb zelf ook even gezocht en dit is de officiële bijsluiter en er staat geen toepassing voor katten bij!!
en ik zou er vreselijk/vreselijk voorzichtig mee zijn en onmiddellijk stoppen en second opinion da raadplegen.

dat wil nog wel eens een wereld van verschil uitmaken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Mijntje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2011 13:37

Re: Wie weet er meer over cisaral drops?

Bericht door Mijntje »

Bedankt voor jullie (snelle) reacties!
Ik denk dat het inderdaad een goed idee om een second opinion te vragen. Ik ga het medicijn voorlopig niet geven (vanmorgen wel gedaan, maar weet geen eens of ze het wel heeft doorgeslikt).

Ik had trouwens deze forumpagina gevonden (wel in het duits)
http://www.katzen-links.de/katzenforum2 ... 50884.html

Ik hoop wel dat er een oplossing komt, want iedere dag overgeven is niet leuk. Ben bang dat ze verzwakt/uitdroogt etc. Gelukkig is nog wel vrolijk en actief.
Groetjes Willemijn en een kopje van Phlox en Ferro
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Wie weet er meer over cisaral drops?

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, daar versta ik dus grandioos niets van :lol:
Sorry :oops:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wie weet er meer over cisaral drops?

Bericht door Adriana »

Duitse berichten zijn negatief, zij hebben ook paar Amerikaanse links in deze topic met waarschuwingen tegen het middel en dit is een kattensite, geen reptielensite..

habs mir durchgelesen, bin aber sehr sehr skeptisch...
gab viele todesfälle und wurde in vielen ländern vom markt genommen...
aber was anderes bleibt mir auch nicht so richtig übrig

eindje verderop vertelt Heidi dat ze voor het probleem een geweldige oplossing heeft gevonden.. wil ik wel vertalen hoor, als t nodig is ..
maar asjeblieft eerst even naar een andere dierenarts want ik kan me niet voorstellen dat er niet meer oplossingen zijn en dat de diagnose klopt...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wie weet er meer over cisaral drops?

Bericht door nellebel »

in mijn album (denk dat de tekst er nog wel staat) kun je lezen over mijn nellie die ook veel braakte (dagelijks en veel vocht erbij). zij kreeg ook verschilledne med, weet zo de namen niet meer. iets voor te laxeren, iets voor verbeterde darmwerking. uiteidnelijk bleek ze een tumor te hebben. de internist beschreef me wat een pijn dit geweest moest zijn. als er een obstructie zit en je gaat de darmen prikkelen en stimuleren.... mijn nellie heeft verschrikkelijk geleden door een fout van de DA. ik zou ook eerst late nonderzoeken wat er scheelt voordat je zoeits geeft. ik wilde dat ze een echo lieten maken, maar dat kon pas na 2 weken ????? (uiteindelijk bleek een andere DA in het dorp zelf een echo app te hebben, daar ben ik nu bij, maar achteraf spijt dat er ik er niet eerder naar toe ging. dan hadden ze eerder de uitslag gehad)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie