Dimazon

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
diane007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 jan 2011 10:11

Dimazon

Bericht door diane007 »

mijn oude poes neemt dimazon in,2 maal per dag,s'avonds en s'morgens.Gin altijd goed,soms na 2 maand he twater aan longen laten uittrekken en was weer een beetje de oude.Nu vandaag terug na 2 maand waten uittekken en kwam thuisndirect een en en genieten va nzonneke.Terug een normale hartslag.Nu zei Da dat ik 2 maal 2 dimazon moest geven ,ik doe dat om 8 uur en half uur erna begint hij heel zwaar te ademen terug.Nu las ik dat een overdosis nog meer problemen kan geven voor hart.Had ik maar niet gedaan.Heeft iemand raad?Gaat het uitgewerkt zijn na zoveel uur of moet ik voor zijn hart meer geven,ik geef atenolol 25 mg,een half 'morgens en half s'avonds.Moet ik nu iets meer geven voor zijn hartje.Zou het na dat die diamazon uitgewerkt is beter terug gaan,want vocht is eraf.Hoelang duurt het voor het uigewerkt is.Ja zeker al geen morgen vroeg geven.Heeft iemand raad,zou heel dankbaar zijn.
gROETJES
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: dimazon

Bericht door Adriana »

k zie in je andere topic dat Slash op veel fronten niet zulke denderende waardes bij bloedonderzoek had. matig verhoogd bloedsuiker, nierwaardes fase 1 en ook schildklier. hij is met zijn 15 jaartjes beetje versleten.
het probleem dat je omschrijft is duidelijk en je geeft zelf eigenlijk ook al het antwoord:
gewoon op de oude dosis blijven want dat ging goed, dacht ik..
hoe lang het duurt voor het is uitgewerkt weet ik ook niet, dat zal per kat verschillend zijn en even goed de bijsluiter lezen..
http://www.cbip-vet.be/nl/texts/NCVOOOL1CL2o.php
hier wordt ernstig gewaarschuwd voor over-dosering en advies: zorg dat ruim water wordt gedronken - overleg even met je dierenarts over natrium ivm zijn nierwaardes..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie