Kat spuugt steeds na toedienen Doxoral tablet

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Danielle1001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:19

Kat spuugt steeds na toedienen Doxoral tablet

Bericht door Danielle1001 »

Hoi iedereen,

Sinds donderdag krijgt mijn kater van bijna 5 doxoral. Hij hoeste nogal en heeft daarom deze tabletten gekregen. Longen waren schoon.

Vrijdag heeft hij gespuugd een uur na het toedienen en kwam er ook een haarbal mee en eten. Net spuugde hij het binnen het uur weer uit. Alleen maagsappen in de kleur van de doxoral. Vrijdag heb ik m een nieuw pilletje gegeven na het spugen maar nu durf ik dat niet omdat hij blijkbaar spuugt door de doxoral.

Iemand ervaring? Bel sowieso de dierenarts morgen even.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat spuugt steeds na toedienen Doxoral tablet

Bericht door Ilone »

Geen ervaringen mee, maar het klinkt mij alsof hij niet tegen een van de bestandsdelen van de doxoral kan.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kat spuugt steeds na toedienen Doxoral tablet

Bericht door Admin »

Doxoral is Doxycycline en is een breed-spectrum antibiotica. In de bijsluiter staat o.a.:
In geval van langdurige toediening van tetracyclines kunnen maagdarmstoornissen en verandering van de darmfloravoorkomen.
Als je kat er gevoelig voor is kan het misselijkheid tot gevolg hebben. Vraag je dierenarts of je ermee door moet gaan of dat er alternatieve medicijnen voor de kat zijn.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat spuugt steeds na toedienen Doxoral tablet

Bericht door nellebel »

zou ook even overleggen.
onze nellie lee khet vaak expres te doen, als ze pilletje kreeg ging ze zitten slijmen zodat het er zo uit haar bekje liep, maar dan had ze het nog niet doorgeslikt.
ik heb voor flippie ibuflin of zoiets gekregen, is een soort van pasta (ook AB) die vind ze heerlijk.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie