Vraag over Felimazole

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Vraag over Felimazole

Bericht door DaVinci »

Hallo allemaal!

Net heb ik elders op het forum een bericht geplaatst over mijn kat Eusie, die een te snel werkende schildklier blijkt te hebben. Afgelopen vrijdag zijn we begonnen met 1 tablet Felimazole 5 mg per dag, deze geef ik 's avonds zo rond een uur of 7.

Nu vond ik vanmorgen dat oranje pilletje in de vensterbank van de keuken, heeft ie 'em stiekem toch uitgespuugd! Wat is dan verstandig? 's Morgens alsnog de dosis van de avond ervoor geven en 's avonds nog een keer? Of maar "gewoon" een dosis overslaan?

Omdat we nu aan het begin van de therapie zijn, heb ik de dosis overgeslagen, hij krijgt vanavond wel weer zijn pil. Ik heb zelf ook schildklierproblemen, dus ik weet hoe belangrijk de medicijnen zijn.

Vast bedankt voor jullie input!

Groetjes, Jeannette.

Oh, mocht iemand overige informatie hebben over een te snel werkende schildklier of Felimazole, alles is welkom!
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Vraag over Felimazole

Bericht door Admin »

Als het moment van nu dichterbij de eerdere inneemtijd ligt (toen de kat het uitspuugde), dan alsnog een dosis geven. Ligt de tijd dichterbij de volgende dosis, dan gewoon overslaan. Dit is het algemene advies bij alle medicijnen.

Meer over Felimazole vind je HIER

Meer over schildklier vind je HIER
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

felimazole

Bericht door catsini »

Een vraagje, wat betalen jullie voor de Felimazole?
2.5 mg, inhoud 100 tabletten.
Vandaag Felimazole gekocht, van €22.50 < nieuwe fabrikant, dezelfde verpakking > nu kosten ze €40.00.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Vraag over Felimazole

Bericht door Katelijne »

Bij ons 42,50 euro voor 100 tabletten van 5mg. Ben wel van België, dus misschien zijn de prijzen hier ietsje anders.
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
lolbroek45
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2011 11:45

Re: Vraag over Felimazole

Bericht door lolbroek45 »

als het beestje moeite heeft met het pilletje. waarom ga je niet naar de dierenarts en haal even easypil.voor katten. mijn poes krijgt ook felimazole 2.5 mg. ze heeft een hekel aan pillen. daarom geef ik het haar met easypil., even het beestje aan de smaak van easypil laten wennen. en dan doe je er een pilletje in. het is kneedbaar. en de kat denkt dat het een snoepje krijgt. en krijgt de medicatie toch binnen. voor felimazole 2.5 mg betaal ik bij mijn dierenarts iets van € 35.00.
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Vraag over Felimazole

Bericht door catsini »

als onze poes een pilletje uitspuugd, sla ik het gewoon over, op advies van de dierenarts., als ze de pil krijgt, geef ik haar dan wat water in een spuitje.
daarna geef ik haar eten, ze weet het zo goed, dat ze me komt halen. iedere keer hetzelfde ritueel, dat vind ze fijn.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Plaats reactie