Heb ik wel het juiste medicijn meegekregen?

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Heb ik wel het juiste medicijn meegekregen?

Bericht door Dinky »

Misschien dat ze op het suikerkattenforum er meer ervaring mee hebben?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
simondekat
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2014 10:40

Re: Heb ik wel het juiste medicijn meegekregen?

Bericht door simondekat »

dank voor de goede raad die ik ga proberen op te volgen - voorstel tot echo en ontlastingsonderzoek voorleggen aan veearts - de site over kansarme dieren heb ik al een paar keer opgeroepen
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Heb ik wel het juiste medicijn meegekregen?

Bericht door Adriana »

ik heb wel lantus gespoten, mijn gegevens nagetrokken en af en toe werd daar water en slijm overgegeven maar zeker niet bijna dagelijks.

ben je geregistreerd bij http://www.suikerkatten.nl ?
zij hebben heel veel meer ervaring hiermee, zeker ook in combi met lantus...
dus daar rapido een vraag naar toe, ongetwijfeld hebben zij er ervaring mee en kunnen ze je helpen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Heb ik wel het juiste medicijn meegekregen?

Bericht door kansarmedieren »

Ik heb een hond gehad die dat ook deed elke morgen de dierenarts heeft me toen aangeraden voor het slapen nog wat eten te geven en dat heeft toen geholpen. Krijgt hij verder buiten de lantus nog medicijnen?
simondekat
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2014 10:40

Re: Heb ik wel het juiste medicijn meegekregen?

Bericht door simondekat »

ik heb de site van de suikerkatten nog niet bezocht, maar dat ga ik zeker doen - alle raad, suggesties, ... zijn welkom en veel dank voor de reeds gegeven raadgevingen - ik zoek verder -
caske krijgt buiten lantus geen andere medicatie
simondekat
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2014 10:40

Re: Heb ik wel het juiste medicijn meegekregen?

Bericht door simondekat »

eventjes samenvatten : polleke, het broertje van caske, is een paar jaren geleden overleden ingevolge nierinsufficientie - caske heeft sedert 2007 diabetes en krijgt tweemaal per dag een prikje met insuline (lantus - caninsulin gaf geen resultaat) - daarnaast : hij braakt elke dag tussen ongeveer 04:00 en 6:00 uur in de morgen - er staat 24 uur op 24 een bakje met eten/drinken - hij staat op een strikt dieet - af en toe geef ik hem 1/4 tablet cerenia (adempauze voor ons beiden) - regelmatig, gezien zijn leeftijd : bijna 16 en met polleke in gedachten, laat ik zijn bloed testen - in november vorig jaar een kleine verhoging van bepaalde waarden - vorige week een alarmerende verhoging van ureum en creatinine - dus : verminderde nierwerking - resultaat : nu krijgt hij een bijkomende medikatie : 1 x per dag 1,5 ml semintra
ik vraag me af : hoe lang mag je cerenia toedienen - ik lees maximaal vijf dagen, maar wat na die vijf dagen : moet je dan een pauze inlassen en mag je daarna opnieuw toedienen of moet je volledig stoppen? nadelige effekten gelijktijdig gebruik cerenia en semintra?
kan ik nog iets meer doen of niet doen?
simondekat
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2014 10:40

Re: Heb ik wel het juiste medicijn meegekregen?

Bericht door simondekat »

waarom mag je cerenia maximaal slechtsvijf opeenvolgende dagen toedienen - en wat daarna, als het probleem nog niet is opgelost? - is langdurig gebruik schadelijk? ...
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Heb ik wel het juiste medicijn meegekregen?

Bericht door Ms Maaike »

Ik denk dat je beter de fabrikant even kunt bellen. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
simondekat
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2014 10:40

Re: Heb ik wel het juiste medicijn meegekregen?

Bericht door simondekat »

wat de toediening van cerenia betreft, zijn er enkel studies uitgevoerd op korte termijn - doorgaans zal de hond/kat slechts een korte periode, ingevolge bv chemotherapie ... braken - er werden geen studies uitgevoerd mbt het langdurig gebruik van cerenia
paasnini

Re: Heb ik wel het juiste medicijn meegekregen?

Bericht door paasnini »

Na 5 dagen moet je 1 dag overslaan om ervoor te zorgen dat de lever kan opschonen.
Plaats reactie