Periactin als eetlustopwekker

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Periactin als eetlustopwekker

Bericht door Anne »

Dat is goed, mooi nieuws!! Hopelijk zet deze positieve verandering door en hebben jullie met de feestdagen wat minder zorgen en meer leuke dingen van te genieten.

Annet heb je geen album meer? Kunnen we Cochi nooit meer bewonderen? :-| Milka is een ook een mooie dame, wat ligt ze er statig bij
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Periactin als eetlustopwekker

Bericht door Cerna »

Weer die twijfel. Weer terug bij af. Getsiederrie.
Ik moest het eten gewoon aan Milka overlaten van de dierenarts en haar niet zo pushen want dat zou averechts werken en ja, dat heb ik ook gemerkt.
Dus de laatste paar dagen gedaan wat ik moest doen, alleen zo nu en dan brokjes bij haar neergelegd want uit zichzelf komt ze er niet op. De ene keer eet ze ze wel op, maar vaak loopt ze ook weg. En dan loop ik dus niet achter haar aan, maar slaak inwendig wel een diepe zucht.

Op deze manier eet Milka ongeveer 25 gram brokjes per 24 uur. Paar hapjes vis of drie stukjes hart en dan heeft ze weer genoeg. In "Pluisje" zeggen we altijd "treat the cat, not the numbers", moet ik nu maar zeggen "kijk naar de kat en niet naar haar eetgedrag?"
Want ze ziet er goed uit en is actief en redelijk speels (Cerná is met haar ruim 12 jaar speelser, maar Britten zijn nou eenmaal luiwammessen) en haar vacht glimt.

Maar 25 gram brokjes is toch niet genoeg voor een driejarige kat? Ik krijg hier zo de kriebels van. Moet ik het zo laten of toch maar weer een halve Periactin proberen en dan de nieuwe tabletten die houdbaar zijn tot oktober 2013 want op de mijne (houdbaar tot 1 januari) reageert ze dus totaal niet meer qua eetgedrag.

Wanneer ik haar gedrag vergelijk met een paar weken terug dan is het een verschil van dag en nacht. Toen rende ze 's morgens mee de trap op naar boven waar haar bakje staat en wanneer ik dan niet snel genoeg was, dan begon ze te miauwen en om 12 uur ging ze op de rugleuning van de bank liggen met zicht op de keuken en zodra haar bakje dan gevuld was, sprong ze via de rugleuning van de andere bank op de klimpaal, onderweg allerlei indianenkreten slakend en begon dan lekker hoog op de klimpaal te eten. Soms maar een paar hapjes, maar de drang was er toch en die is nu helemaal weg.
Ik moet haar nu bij het bakje zetten, dan snuffelt ze even en springt van de klimpaal af of neemt soms een hapje om mij een plezier te doen. Zelfs haar favoriete oceanfish is uit de gratie en de RC Renal Special die ze vrijdag nog zo gretig at, vindt ze ook al niet meer zo geweldig.
Ik ben zo langzamerhand totaal wanhopig!

Nee Anne, ik heb mijn album opgedoekt toen ik begin juli besloot om niet meer op het forum te komen nadat zoveel nierfaalpatiëntjes overleden waren. Ik trok het me teveel aan. Dit heb ik precies een maand vol gehouden :lol: , maar een nieuw album heb ik niet meer aangevraagd.
Dus foto's van Cochi komen er misschien wel incidenteel net zo als nu die foto van Milka (ja, het is een koningin en dat weet ze), maar niet meer in een album. Sorry.
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: Periactin als eetlustopwekker

Bericht door Femmel »

Annet wat doet haar gewicht? Zolang ze stabiel blijft zou ik het toch laten gaan, hoe moeilijk dat ook is. Zeker omdat ze er verder zo goed uitziet. Ze is natuurlijk op een leeftijd gekomen dat ze volwassen is en ook is uitgegroeid. Alhoewel ik 25 gram brokjes (lees score 100) wel erg weinig vind. En zeker voor een Britje, die toch bekend staan om hun eeuwige honger.

Maar ja, het is ook wat onze Mahra ongeveer per dag binnenkrijgt en zij weegt stabiel 2,9kg.

Als ze afvalt zou ik wel actie ondernemen. Ik weet even niet meer uit mijn hoofd wat de dierenarts de laatste keer heeft onderzocht? Is er ook bloed geprikt? Gedacht aan alvleesklierproblemen?

Ellende is dit toch! Kom op Milka, eten meis! :epray:
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Cerna

Re: Periactin als eetlustopwekker

Bericht door Cerna »

Gisterenavond geschiedde er een wonder, nee het had niets met Chanoeka of Kerst te maken, maar met Milka: ze ging uit zichzelf brokjes eten en geen drie, maar een handvol.
En vandaag zette het wonder zich voort: Milka was weer zichzelf. Rende weer al mekkerend, naar haar voerbakje en at weer haar normale portie brokjes en oceanfish. :pdtura: :pdtura: :pdtura:

Er valt een last van mijn schouders, weer een zorg minder. Milka is er weer! En Periactin bergen we heel ver weg want dat heeft meer slecht dan goed gedaan.
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: Periactin als eetlustopwekker

Bericht door Femmel »

Wow, dat is een echt kerstgeschenk!! :edance:

Wat een geweldig nieuws is dit zeg.
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Periactin als eetlustopwekker

Bericht door Anne »

Heel goed nieuws, komt het misschien omdat je het een en ander los hebt gelaten?
Ik hoop dat dit zich doorzet!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Periactin als eetlustopwekker

Bericht door pearlsofpassion »

Goed zo hoor Annet! ;-)
Doordoen zo.

En ook Milka natuurlijk, maar ik geloof toch dat jij de grootste invloedfactor bent. En de medicatie zou ik inderdaad maar zo laten. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Re: Periactin als eetlustopwekker

Bericht door Cerna »

Anne, waardoor het komt weet ik niet. Ik heb ook sinds een week weer een Feliwayverstuiver in het stopcontact; kan misschien ook van invloed zijn geweest?
Het gekke was dat het van het ene op het andere moment gebeurde alsof ze mijn wanhopige bericht van diezelfde middag had gelezen. Opeens ging er een knop om en reageerde ze weer zoals ze altijd had gedaan. Komt nu ook weer om brokjes vragen. :eclap:
Plaats reactie