Wiens kat gebruikt ook het middel felimazole en herkent dit?

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
simbasosweet
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2011 19:13

Re: Wiens kat gebruikt ook het middel felimazole en herkent

Bericht door simbasosweet »

Carootje schreef:Hallo allemaal.

Onze kat Jenny is 11 jaar oud en heeft schildklier problemen. Ze gebruikt het middel Felimazole en dan 2 tabletjes per dag( 1 was niet voldoende) Sinds deze week is haar eetlust slecht, slaapt ze alleen maar en heeft ze korsten op haar kopje. Kent iemand dit? zouden dit bijwerkingen kunnen zijn van de medicijnen of kan het gewoon zo zijn dat ze gewoon ziek word vanweg haar schildklier? Ze zit nu ong 4 weken op 2 pilletjes per dag, daarvoor was het er 1. Aankomende maandag hebben we weer een bloedonderzoek, maar ik vraag me af of dit keer de medicijnen wel aan zijn geslagen, ze is echt super mager en ik ken haar gewoon zo niet. Ik hoop zo dat dit nog goed komt. Een operatie lijkt me vrij kostbaar, weet iemand wat de kosten daarvan zijn? Ben bang dat we dat niet kunnen betalen. Ik hoop dat er mensen zijn die wat herkennen hierin.
Groetjes Carootje

Hallo,

Mijn kat heeft ook schildklierproblemen. Felimazole heeft ze gehad ook zij werd misselijk en mager. Ik ben overgestapt naar carbimazole. Het gaat al een aantal jaren stukken beter met haar!!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wiens kat gebruikt ook het middel felimazole en herkent

Bericht door Adriana »

bovenstaand bericht is oud en van 8 mei 2010.
er zijn heel erg veel klachten over felimazole, moeilijk in te stellen en katzels zeer beroerd.
het is bovendien schreeuwend duur. de oude middelen zijn stukken goedkoper en hebben veel minder bijwerkingen en zijn beter te doseren.
wat fijn dat het al een paar jaar goed met haar gaat en welkom ;-) op het Forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
samson
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mei 2011 19:07

Re: Wiens kat gebruikt ook het middel felimazole en herkent

Bericht door samson »

Onze kater heeft 2 jaar Felimazole gebruikt voordat hij uiteindelijk "op" was en we hem hebben laten inslapen. Hij kreeg allemaal korstjes rond zijn bekje van het spul en voelde zich lang niet goed zijn laatste levensjaar. Ik weet nu dat ik niet weer met Felimazole bezig ga als een andere kat van mij schildklierproblemen krijgt. Als ik een jonge kat had met deze kwaal had ik er zeker een paar centen voor over,en ging ik voor een operatie. Helaas was onze jongen al te oud voor een operatie.
Plaats reactie