Prednison(?), Primperid: lusteloos en niet slapen

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Prednison(?), Primperid: lusteloos en niet slapen

Bericht door MarjanR »

Ja, dat overgeven kan komen door de pijnstiller, maar ook door de medicijn voor de maag.
Ik zou het toch proberen met 1,5 ipv 2. Ik snap dat de dierenarts hierover anders heeft beslist.
Pijn in de keel is ook niet alles. Maar ja, als ze er zo van ondersteboven van is.

Ik weet niet of je het al gedaan hebt, maar overleg anders even met de da.
Misschien heeft hij een andere maagbeschermer die minder heftig is (de bijwerking van elke maag tablet kán ook bijwerkingen geven op de maag).

Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb.
Wat heb je verder gedaan vandaag?
Heeft ze nog overgegeven?
Heeft ze nog wat gegeten?

Edit;
Phoeh, als ik in deze situatie zou zitten weet ik niet of ik zo helder kan denken en mijn eigen advies kan bedenken en opvolgen... jemig :???:
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Cerna

Re: Prednison(?), Primperid: lusteloos en niet slapen

Bericht door Cerna »

Hier ook sorry, maar ik was gisterenavond met andere dingen bezig.

Cerná spuugt niet maar smakt de hele tijd en dat kan een teken van misselijkheid zijn of van stress.
Ik heb na mijn laatste bericht inderdaad de DA gebeld en mocht de Tolfedine gaan halveren en voor de zekerheid nog een kwart Primperid geven. En dat vind ik dan weer zo vreemd: de DA die heel nadrukkelijk zegt dat Primperid op de nuchtere maag gegeven moet worden en vervolgens nog geen dag later zegt dat ik halverwege de dag rustig nog een kwart mag geven (en dus niet op de nuchtere maag).

Ik had Cerná dus gisterenavond 1 Tolfedine gegeven en een kwart Primperid, samen door het eten, maar toen ik haar later wat AD-soep gaf, zag ik dat het slikken haar zeer deed, dus vanmorgen toch maar weer anderhalf + Prim. Ze heeft net een paar brokjes gegeten........ :mmwhistle:

Ik ga dadelijk tartaar halen en koolvis; dat is ook lekker zacht en vindt ze erg lekker want die eetlust is echt minimaal.

Over een tijdje moeten haar tanden en kiezen getrokken worden ivm stomatitis en ik had voor Tolfedine als pijnstiller gekozen omdat ik geen Metacam wil, maar twijfel nu wel heel erg.
Weet iemand nog andere goede pijnstillers die de nieren èn de maag ontlasten of is dat niet mogelijk?
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Prednison(?), Primperid: lusteloos en niet slapen

Bericht door MarjanR »

Euuuuuuh, nee. Ik ben wat dat betreft afgegaan op een pijnstiller toen met dat topic van Metacam.
Maar dat bleek achteraf een pijnstiller voor honden (had ik je nog ge-pbt, weet je nog?). Ik weet niet of ik off-label zou gaan met een pijnstiller. Maar dat zul je met je dierenarts kunnen bespreken.
Je kunt ook een pijnstiller uit de morfine hoek kunnen proberen. Dat zijn kortdurende pijnstillers, dus die zul je iets vaker moeten geven. Maar dan ben je weer aan het stoeien met d'r.

Ik zou alles even voorleggen bij de da en dan samen een beslissing nemen hierover.

edit; Ik bedoel kortdurend in de vorm van kortdurender. Waar je bij metacam 1x per etmaal toedient heb je bij de morfines een 1x in de 12 uur ongeveer een toediening nodig.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Cerna

Re: Prednison(?), Primperid: lusteloos en niet slapen

Bericht door Cerna »

Cerná heeft vanmiddag 35 gram tartaar gegeten. We gaan de goeie kant op. Hoera!!

Mag je morfine ook spuiten? Dat is bij Cerná namelijk niet zo'n probleem. Hebben we vorig jaar ook al een week gedaan: op de strijkplank en hup.........
Wanneer je Tolfedine spuit staat weer bij de bijwerkingen: nierfalen. Bij de pillen staan geen bijwerkingen (maar dus bij Cerná maagklachten en slechte eetlust).
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Prednison(?), Primperid: lusteloos en niet slapen

Bericht door MarjanR »

Jeeeeeeeeeeej, Cerna :edance:

Ik geloof dat je morfine zelfs moet spuiten (je hebt voor mensen wel tabletjes....).
Ik weet niet hoe jou da ertegenover staat om je de morfine en injecties mee te geven?
De mijne doet het pertinent niet (en ik mag aan de metacam...grmbl), maar dat heeft ook te maken met de bestaande opium wet. Hij MAG het niet eens meegeven. Maar als jouw da er vertrouwen in heeft dat jij de morfine heus wel in de kat zal spuiten en niet stiekum in je eigen bil (hihi) dan heb je kans dat hij je het mee zal geven.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Prednison(?), Primperid: lusteloos en niet slapen

Bericht door Adriana »

Cerna schreef: Mag je morfine ook spuiten? Dat is bij Cerná namelijk niet zo'n probleem.
ja, het heet temgesic en je moet het spuiten. bij MoMo werkte het langer dan 12 uur en ik heb de aanbevolen dosis verlaagd.. ik vond dat hij na zijn operatie heel veel te jolig was omdat hij op zijn wond ging liggen rollen. maar ik weet niet hoelang achter elkaar je het mag geven.
huisdierendokter heeft analgos maar ik weet niet of daar al goeie ervaringen mee zijn.
(citaat huisdierendokter: Analgos is een zeer goed alternatief voor Carprofen, Rimadyl, Ketoprofen, Ketofen, Meloxicam, Metacam, Tepoxalin, Morfine, Fentanyl, Hydromorphone, Butorphanol en Tramadol. Hierdoor mag Analgos langdurig worden gegeven, zelfs levenslang. einde citaat)
staat bij gewrichtspijn maar lijkt me veel breder toe te passen, heb de beoordelingen gelezen en middel wordt voor diverse doeleinden en vrij lang zonder bijwerkingen zeggen ze, toegepast..
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... m&start=15
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Prednison(?), Primperid: lusteloos en niet slapen

Bericht door MarjanR »

Ik kan nergens terugvinden wat de samenstelling is van Analgos.
Heb jij dat zo, Adriana (vraagt zij die een kat met chronisch rugpijn heeft...)?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Prednison(?), Primperid: lusteloos en niet slapen

Bericht door Adriana »

Samenstelling
Chinese kruidenformule (benaming in Latijn/ Pin Yin): Spirodelae herba/ FU PING, Gardeniae fructus/ ZHI ZII, satidis radix/ BAN LAN GEN, Chaenomelis fructus/ MU GUA, Aurantii fructus/ ZHI QIAO ZHI QUE, Menthae herba/ BO HE, Acori tatarinowii/ SHI CHANG PU, Isatidis radix/ BAN LAN GEN, Cnidii fructus/ SHE CHUANG ZI, Rhei rhizoma/ DA HUANG en Descurainiae semen/ TING LI ZI.

maar k weet niet of je daar veel wijzer van wordt.. :edoh:
kijk ff bij huisdd naar de klantenreacties, wordt met name toegepast bij gewrichtsklachten en reuma bij honden maar ook in een aantal gevallen bij katzels
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Prednison(?), Primperid: lusteloos en niet slapen

Bericht door MarjanR »

Ik wil graag weten welke kruiden er inzitten.
Zodat ik niet aan dierenleed elders doe ;)

Bedankt. Ik snap niet goed hoe ik niet op de samenstelling op de site kom.
Maar ik heb het nu. Dank dank
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Prednison(?), Primperid: lusteloos en niet slapen

Bericht door Adriana »

bij huisdierendokter
links scrollmenu bij gewrichten/spieren staat pijnbestrijding ->
boven de afdeling klantenreacties, pijnbestrijding staat bijsluiter Analgos (o.a. samenstelling) -> en beregal past niet in een kruidenformule maar ik weet niet of deze formule compleet is.
maar dat geldt zo ongeveer voor alles, dus maar op goed vertrouwen en geluk denk ik dan maar..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Prednison(?), Primperid: lusteloos en niet slapen

Bericht door MarjanR »

Ik kan de link wel vinden, maar de pagina re-direct direct weer door naar de homepage.
Ik zal thuis nog eens proberen, maar het is alleen bij dit product :???:
Berengal past inderdaad niet in een kruidenformule. Het is dan ook verboden te importeren (al heb ik daar zo m'n twijfels over of dat ook inderdaad voor iedereen geld. Gezien je als mens wel een tablet kunt krijgen waarin berengal (Ursodeoxycholzuur) verwerkt is... hmmm.)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Cerna

Re: Prednison(?), Primperid: lusteloos en niet slapen

Bericht door Cerna »

Cerná had vandaag weer een mindere dag. De pijnstiller was op en ik kon het gelijk merken: het slikken deed haar erg zeer, zelfs wanneer ik soep maakte van de AD.
Nu heb ik van de DA Moderin gekregen en wanneer het na 5 dagen nog niet beter gaat, dan krijgt ze een roesje en wordt er verder in haar keel gekeken.

Ze is verder niet ziek. Heeft geen koorts en speelt volop, maar toch maak ik me ongerust.
De keelontsteking had na 5 dagen over moeten zijn. Als er maar niets ernstigs aan de hand is. :-(
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Prednison(?), Primperid: lusteloos en niet slapen

Bericht door MarjanR »

Misschien duurt het eventjes langer dan normaal bij Cerná?
Ik duim dat het zo is en dat ze niet verder onderzocht hoeft te worden *duim*
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Prednison(?), Primperid: lusteloos en niet slapen

Bericht door nellebel »

de keel is natuurlijk ook lastiger lijkt me om te genezen. Die kan namelijk niet echt tot rust komen omdat ze toch moet eten en drinken.
Hopelijk werkt de moderin beter.
KOmop Cerna, het vrouwtje is ongerust. Vandaag een goede dag.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Prednison(?), Primperid: lusteloos en niet slapen

Bericht door Cerna »

Ja hoor, vandaag een goede dag. Zelfs weer brokjes gegeten. Volgens mij stimuleert Moderin ook de eetlust, maar wat zijn die pillen vies.
Ze moet er 's avonds een hebben en voordat ik het door de AD deed, heb ik er even aan gelikt zodat ik me geestelijk kon voorbereiden op een evt. afwijzing. Getsie, zo bitter. Alleen hele zoete limonade deed de smaak verdwijnen. Dus ik ging er al vanuit dat Cerná de AD niet zou opeten, maar nee hoor, binnen 2 minuten was het schaaltje schoon leeg. :eclap:
Plaats reactie