Allergie visoliepillen?

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Allergie visoliepillen?

Bericht door snorrebaard »

Gisteren gaf ik mijn poes een visoliepil voor de mogelijke artrose die ze heeft (ze knauwt sinds lang aan haar staart). Het is een gelatinepil van Biover. Eergisteren had ik ze in haar bekje gedropt, maar ze bleef steken. Ik heb dan vlug wat water in haar mond gespoten.
Gevaarlijk dus, daarom had ik gisteren de pil kapotgeknepen in haar mond. Sterke visgeur. Maar ze blijkt enorm allergisch te zijn voor vis?
Ook als ze tonijn in eigen nat krijgt, heeft ze waterige oogjes.
Gisteren met die visolie was het veel erger, haar oogje zag rood en traande, en ze heeft de hele nacht haar gezicht zitten wassen van de jeuk.
Heeft iemand daar al last mee gehad? Ik zou denken dat vis voor een kat toch een natuurlijk product is.
Natuurlijk, met alle rommel die ze in haar leven al van de dierenarts gekregen heeft (dieetvoer, inentingen) is ze misschien vlugger allergisch.
Laatst gewijzigd door snorrebaard op 18 nov 2009 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: allergie visoliepillen?

Bericht door rieneke »

als ze zo reageert op de visolie, dan zou ik me beperken tot glucosamine met chondroitine, dat geeft prima resultaten.
geef je ook pijnstilling?
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: allergie visoliepillen?

Bericht door snorrebaard »

Neen, maar ik geef ook sinds een jaar een onderhoudsdosis van Cystease, dat is met glucosamine voor de opbouw van haar blaaswand. Ze heeft namelijk idiopathische cystitis, blaasontsteking zonder bacteriën. Volgens de dierenarts is dat het enige wat ik daartegen kan doen.
Ik geef geen pijnstilling.
Ik heb enkele weken geleden wel Metacam meegekregen van de dierenarts. Toen heeft ze voor 2x een week niet meer geknauwd.
Maar als ik dat hier lees en ook bij http://metacamkills.com, dan geef ik haar dat niet meer graag!!
Is dat van een bepaald merk dat jij geeft, die glucosamine + chondroitine?
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: allergie visoliepillen?

Bericht door rieneke »

ik geef glucosaminecomplex van a.j. van der pigge.
van het geven van cystease tegen artrose heb ik nooit gehoord, ik ken het gebruik alleen bij blaasontsyekingen.
ik zal de bijsluiter eens gaan bestuderen.

wees niet te bang om pijnstilling te geven, op sommige dagen zal je kat het nodig hebben.
ik bekijk het van dag tot dag, en geef het dus niet standaard, maar naar behoefte.
zolang je een goede dosis geeft is het een veilig middel.
het is wel zo dat dierenartsen vaak een hogere dosis voorschrijven dan nodig.
metacam voor de kat; 3 druppels per kg lichaamsgewicht.
metacam voor de hond: 1 druppel per kg.
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: allergie visoliepillen?

Bericht door snorrebaard »

van het geven van cystease tegen artrose heb ik nooit gehoord, ik ken het gebruik alleen bij blaasontsyekingen.
ik zal de bijsluiter eens gaan bestuderen.
Bestuderen hoeft niet, ik meld het maar omdat daar ook glucosamine in zit.
Dus dacht ik dat ze dat al binnenkreeg, en dat goed zou zijn voor artrose.
Wat de metacam betreft: ik had het 4 dagen gegeven, maar daarna begon ze terug te knauwen. Dus belde ik mijn dierenarts, die zei dat ik het niet te lang mocht geven voor haar maag, dus heb ik na het weekend weer 5 dagen gegeven maar daarna ben ik gestopt. Ze vindt het wel heel lekker.
PS: mijn kat is 10,5 jaar.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: allergie visoliepillen?

Bericht door rieneke »

ik heb de bijsluiter gelezen, en als indicatie wordt alleen ideopatische blaasontsteking genoemd.
geen woord over artrose.
ik zou eens met je dierenarts overleggen.
pijnstilling kan gewoon nodig zijn, bekijk het per dag, en geef het tegelijk met wat eten, dat is beter voor de maag.
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Allergie visoliepillen?

Bericht door Ambertje73 »

Misschien is er iets op het gebied van Chinese kruiden tegen artrose en blaasontsteking?
Je kunt altijd een kijkje nemen op www.huisdierendokter.nl
Wij hebben al hele goede resultaten behaald met verschillende kruiden.
Destress, backmotion, rejoint en weerstandverhogers hebben hier hun nut al bewezen!

Onze Britse Korthaar kater van 15 heeft, net als onze hond van bijna 10 jr., last van een hernia. Beide krijgen Backmotion en Rejoint.
Ze kunnen eigenlijk niet meer zonder.
En alles is beter dan die (meestal agressieve) middelen van de DA.

Succes!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Allergie visoliepillen?

Bericht door rieneke »

@snorrebaard, ik heb contact gehad met een da.
hij gaf aan dat cystease niets doet tegen artrose, maar dat het absoluut geen kwaad kan er naast glucosamine te geven.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: allergie visoliepillen?

Bericht door Adriana »

snorrebaard schreef:Neen, maar ik geef ook sinds een jaar een onderhoudsdosis van Cystease, dat is met glucosamine voor de opbouw van haar blaaswand. Ze heeft namelijk idiopathische cystitis, blaasontsteking zonder bacteriën.
Ja, idiopathische cystitis, k moet altijd een aanloop nemen om het helemaal compleet uit mijn vingers en mond te krijgen, ook hier een bekend verschijnsel. Onbegrepen, niet bacteriële blaasontsteking en ik heb er zelf ook last van!
En Cystease helpt geweldig en ik slik dat dus ook. En miauwen deed ik toch al...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Allergie visoliepillen?

Bericht door snorrebaard »

Bedankt voor de moeite Rieneke! Op de duur zit je al met zovele combinaties en medicamenten dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Want op de bijsluiter van Cystease staat als ingredient ook glucosamine op, vandaar de vraag.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Allergie visoliepillen?

Bericht door snorrebaard »

Ambertje73 schreef:Misschien is er iets op het gebied van Chinese kruiden tegen artrose en blaasontsteking?
Je kunt altijd een kijkje nemen op http://www.huisdierendokter.nl
Succes!
Bedankt Ambertje, ik ben ook eerst en vooral te vinden voor een oplossing met kruiden, ook preventief. Dit is een site die ik zeker ga onthouden. Ik heb gezien dat er ook kruiden tussen zitten van bij ons, zoals pompoenpitten.
adriana-oele+momo schreef:En Cystease helpt geweldig en ik slik dat dus ook. En miauwen deed ik toch al...
Haha, ik miauw ook hoor maar dan zonder Cystease. Zo is de poes op haar gemak.
De poes heeft weer bloedvlekjes in haar nestje gelaten, dus was ik weer ongerust. Toen ze buiten een kuiltje groef om te plassen heb ik er vlug een potje ondergehouden. Hiermee heeft de dierenarts een urinetest laten uitvoeren.
Conclusie: urine OK, wel beetje veel eiwitten maar de niertjes zijn ok, dat bleek uit bloedtest eerder.
Ook geen bloed...
Wel raar dus; ze knauwt nog steeds aan haar staart.
En gynaecologisch is een ontsteking zeldzaam; bij sterilisatie krimpt de baarmoeder en eierstokken, dus daar kan het niet van zijn. En baarmoederhalsontsteking kan voorkomen bij honden maar is zeldzaam bij katten.
Ook haar ontlasting lijkt me normaal.
Misschien gaat de blaasontsteking op en af?
De poes is in ieder geval vinnig en pijn heeft ze precies ook niet meer. Ik heb de indruk dat de dierenarts er gerust in is.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Plaats reactie