Dosering Cat's Claw

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Dosering Cat's Claw

Bericht door snorrebaard »

Mijn kat knauwt al meer dan een jaar verschrikkelijk aan haar staart. Ik dacht eerst dat het een huidziekte was, maar de dierenarts denkt aan artrose. Als ik lees wat voor effecten inentingen kunnen hebben, ben ik zelfs bang voor botkanker.
Ik wil het zekere voor het onzekere nemen en beginnen met haar weerstand te verhogen. Ik heb ook gelezen dat Cat's Claw goed is voor de behandeling van kanker.
Heeft er iemand ervaring mee? Ik heb alvast tabletten besteld. Wat zou de dosering zijn voor een kat?
Ondertussen geef ik ook elke dag een visoliepil en glucosamine onder de vorm van Cystease, wat ze al lang neemt voor haar idiopathische blaasontsteking.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: dosering cat's claw

Bericht door Nyncke »

Staat er niet op de verpakking wat je voor een kind van bv 0-1 jaar gebruikt, daar zou ik dan 1/5de van geven.
Anders zou ik het eens navragen bij de fabrikant, bv wat ze voor advies per kilo geven.
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Dosering Cat's Claw

Bericht door snorrebaard »

Bedankt voor je antwoord.
HIer http://www.decola.be/nl/135 staat niets bij, behalve: contacteer uw arts.
Op de verpakking staat gewoon voor volwassenen: twee tabletten tijdens de maaltijd, dosis niet overschrijden.
Als een volwassene 80 kg weegt dan misschien een tablet in 8 verdelen? Mijn kat weegt 5.5 kg.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Dosering Cat's Claw

Bericht door Nyncke »

Helemaal onderaan de link staat

Vliegplein 66 • 9990 Maldegem • Belgium • T +32(0)50 404 770 • F +32(0)50 404 780 • info@decola.be • Disclaimer DUO©

Ik zou ze bellen, want gedeeld door 80:8 zit je nog aan de 10 kilo.
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Dosering Cat's Claw

Bericht door snorrebaard »

Ik zou ze bellen, want gedeeld door 80:8 zit je nog aan de 10 kilo.
Het zijn twee tabletten, hé, dus eigenlijk is het gedeeld door 16, dan zit ik aan de 5 kilo.
Maar ik zal eens mailen.

EDIT:

Ik heb net gebeld... hmm. Er staat dus niet voor niets 'contacteer uw arts' op de website.
De dame viel uit de lucht en had blijkbaar nog nooit van dosis per kilogram lichaamgsgewicht gehoord.
Toen ik met een voorbeeld illustreerde, begreep ze het na een tijd.
Blijkbaar is er dan toch iemand wijzer geworden van het gesprek.
Ook zei ze dat het niet nodig was 5 tabletten te nemen, maar dat 2 genoeg was. Daar kwam het op neer. Het zou geen kwaad kunnen dat er overdosis was.
Ik zal het voorlopig dus maar op mijn 1/8 tablet houden.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Dosering Cat's Claw

Bericht door sandy »

Ik zou voor de druppels kiezen, ik heb ze van bloem, echinacea force met catsclaw en plantago.
Daar kan je je aan de dosering houden die erop staat, die is voor mens en dier gelijk.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Dosering Cat's Claw

Bericht door Nyncke »

Slecht dat ze niets van hun eigen produkten weten....

Sorry, verkeerd gerekend...maar als de dosis waar Sandy het over, voor mens en dier gelijk is, zou ik me inderdaad aan die 1/8ste houden.
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Dosering Cat's Claw

Bericht door snorrebaard »

Ik zou voor de druppels kiezen, ik heb ze van bloem, echinacea force met catsclaw en plantago.
Daar kan je je aan de dosering houden die erop staat, die is voor mens en dier gelijk.
En wat is jouw ervaring? Merk je verbetering bij je kat, of zijn er bijwerkingen?
Nyncke schreef:Slecht dat ze niets van hun eigen produkten weten....
Ja, en ik merk dat ze ook veel duurder zijn: 22 euro voor 60 tabletten (58.8% katsklauw) en Biover 11 euro voor 50 capsules (61% katsklauw).
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Dosering Cat's Claw

Bericht door sandy »

Absoluut geen bijwerkingen.
Jessie van ons kreeg weer last van haar nies door de stress van de jeuk van haar vlooienallergie waarvan wij niet eens wisten dat zij die had.
Hier hadden we voor het eerst in de 5 jaar dat we er wonen vlooien bij de katten.
Nu hielp een injectie niet en mocht ze geen medicijnen voor dr nies, dus ben ik dat spul gaan halen en binnen een week was ze van dr nies af.
Ze had het gelukkig nog niet zo erg dat ze snottebellen had enzo maar erger is dus wel voorkomen omdat dit het immuunsysteem een enorme boost geeft.
Het is dus ook niet bedoeld voor langdurig gebruik in hoge doses, alhoewel een onderhoudsdosis, die dan vrij laag is wel kan.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Dosering Cat's Claw

Bericht door snorrebaard »

Bedankt Sandy voor je reactie. Ik ga het 2 weken geven en zien of er verbetering optreedt bij het knauwen in de staart.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Plaats reactie