"EasyPill" voor kat die alleen brokjes eet & pil moet nemen!

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
mamboe29
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2009 13:00
Locatie: Amsterdam

"EasyPill" voor kat die alleen brokjes eet & pil moet nemen!

Bericht door mamboe29 »

Voor iedereen die een kat - die alleen brokjes wil eten - pillen moet geven - dit is wat ik gedaan heb en wat vooralsnog lukt!

(en nee,ik heb geen aandelen easypill ;-)

1) Koop EasyPill bij dierenarts (ong 1,60 per stuk, ik doe er 4 dagen mee bij kat van ong 3kg)
2) Vermaal pil tot poeder in vijzel (of deel van pil - ik moet 1/4 geven)
3) Maak kleine bolletjes van EasyPill vermengd met vermalen pil - bolletjes maken die net zo groot zijn als de brokjes
4) Meng brokjes met eigen gemaakte EasyPill balletjes en geef vooral niet te veel brokjes

Mijn geschiedenis:
Mijn kat geeft al een jaar regelmatig over. Van alles onderzocht en geprobeerd. Binnen houden, ander voedsel, ontlastingsonderzoek. Uiteindelijk wees een endoscopie dat het waarschijnlijk een maagontsteking is. Nu moet ze elke dag 1/4 van een mini tablet krijgen en dat werd een gevecht tussen ons van de 1e dag. Ze houdt absoluut niet van nat voer, wat ik haar ook voorschotel en eet dan gerust een dag niet wat ook niet goed is. Dus het moest met brokjes..

Met de EasyPill lukte het mij wel. We zijn nu halverwege de kuur. Het overgeven is nog niet over maarrrr ze eet de balletjes nu wel op en krijgt dus haar medicijnen wel binnen. Weliswaar wat versprokkeld over de dag maar per dag zijn alle balletjes op!

Wilde dit delen hier want wie weet zijn er meer onder ons die moeite hebben met het geven van pillen...

Succes als dit jou ook helpt!

En ik hoop dat mijn kat beter wordt want dit is voor ons allebei niet fijn.

Groetjes, Madeleine
Madeleine & poes Boefie van 4 jaar
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: "EasyPill" voor kat die alleen brokjes eet & pil moet nemen!

Bericht door Roos en Minousch »

Ik heb Minousch het ook eens voorgeschoteld, want zij is ook niet makkelijk, en zij moet elke dag gewoon een pilletje hebben.
Het negin ging prima, en ze at het met pilletje erin heerlijk op, aar na een weekje werd ze het zat, en at ze het niet meer.
Af en toe probeer ik het nog eens, maar nee hoor, ze wil echt niet meer.
Nu is ze gelukkig zover dat ze gewend is om het pilletje in te nemen, en kan het inmiddels zonder handdoek doen.(meestal)

Ik hoop dat hij het blijft eten.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Gerdy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 feb 2004 18:21
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: "EasyPill" voor kat die alleen brokjes eet & pil moet nemen!

Bericht door Gerdy »

Ik heb hier een katertje die ook elke dag een kwart tabletje moet slikken. Ik vermaal het met de achterkant van een theelepeltje, meng het met maltsoftpasta en het gaat er in als koek. Soms heeft hij geen zin, dan smeer ik het gewoon op zijn bekje, moet hij het wel oplikken. Op zich net zo makkelijk, maar goedkoper en voordeel dat de meeste katten de maltsoftpasta lekker vinden (behalve Simba die het kreeg met medicatie, maar het niet wou eten en er nu helemaal niets meer van wil weten)

*Edit, ik zie nu je onderschrift, klik hier voor uitleg.
Roy Zipper en O'tiz, de kanjers van de polder, niet meer uit mijn leven weg te denken!
Simba* rust zacht lieverd
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: "EasyPill" voor kat die alleen brokjes eet & pil moet nemen!

Bericht door Katrin »

ik heb easypill bij de dieren winkel gekocht om te ontwormen, sommige vonden het lekker dus de pil die erin zat ging zo op, anderen moesten er niks van hebben.
mamboe29
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2009 13:00
Locatie: Amsterdam

Re: "EasyPill" voor kat die alleen brokjes eet & pil moet nemen!

Bericht door mamboe29 »

Gerdy schreef:Ik heb hier een katertje die ook elke dag een kwart tabletje moet slikken. Ik vermaal het met de achterkant van een theelepeltje, meng het met maltsoftpasta en het gaat er in als koek.
@Gerdy, wat is dat, maltsoftpasta? Klinkt interessant mocht de easypill ooit ineens niet meer werken. De kans is nl groot dat ik altijd pilletjes moet blijven geven.... waar koop je dat?

Dank voor alle andere tips en ideeen want met katten weet je het maar nooit wat ineens wel/niet meer werkt!!

Groetjes, Madeleine
Madeleine & poes Boefie van 4 jaar
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: "EasyPill" voor kat die alleen brokjes eet & pil moet nemen!

Bericht door Camoth »

Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
mamboe29
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2009 13:00
Locatie: Amsterdam

Re: "EasyPill" voor kat die alleen brokjes eet & pil moet nemen!

Bericht door mamboe29 »

@Panther, dankjewel!! Ga die ook kopen voor het geval dat!

Groetjes, Madeleine
Madeleine & poes Boefie van 4 jaar
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: "EasyPill" voor kat die alleen brokjes eet & pil moet nemen!

Bericht door Camoth »

Mijn naam op het forum is Camoth, hihi. Panther is de status van het aantal berichtjes wat ik heb geplaatst ;) Haha, geeft niet hoor. Succes ermee! Laat ons weten of het lukt!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
mamboe29
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2009 13:00
Locatie: Amsterdam

Re: "EasyPill" voor kat die alleen brokjes eet & pil moet nemen!

Bericht door mamboe29 »

@Camoth,
aha! Nu snap ik ook de "kitten" opmerking bij mijn naam. haha. Dat komt door het aantal berichtjes - niet omdat mijn kat een kitten was bij het inschrijven indertijd. learning hier!! ;-) Komt goed. Ciao Madeleine
Madeleine & poes Boefie van 4 jaar
Gebruikersavatar
Gerdy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 feb 2004 18:21
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: "EasyPill" voor kat die alleen brokjes eet & pil moet nemen!

Bericht door Gerdy »

Het is inderdaad die pasta. Er is ook nog een vitamine variant. Ik wissel zo af en toe.
Roy Zipper en O'tiz, de kanjers van de polder, niet meer uit mijn leven weg te denken!
Simba* rust zacht lieverd
mamboe29
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2009 13:00
Locatie: Amsterdam

Re: "EasyPill" voor kat die alleen brokjes eet & pil moet nemen!

Bericht door mamboe29 »

@Gerdy/Camoth,
heb het besteld en zag inderdaad ook andere varianten.
Ga het uitproberen en zal laten weten hoe het gaat.
Goed om paar alternatieven achter de hand te hebben.
Dank voor tip. Ciao Madeleine
Madeleine & poes Boefie van 4 jaar
Plaats reactie