Antibioticabehandeling en kattenaids

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
hugo_055
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 feb 2008 23:48

Antibioticabehandeling en kattenaids

Bericht door hugo_055 »

Geachte leden

Mijn kat heeft al een tijdje kattenaids.
De dierenarts zij me wanneer de kat ziek wordt door infecties dat ik hem antibiotica moet geven.ik geef de kat AMOXICLAV SANDOZ 250mg/5ml .
In begin werkte de antibiotica ( AMOXICLAV SANDOZ 250mg/5ml) zeer goed de kat werd na een paar dagen terug beter .
Maar deze keer is dit niet meer het geval na 4 dagen antibiotica geven is er nog geen beterschap.
Ik vraag me af wat nog kan doen bestaan er nog zwaardere antibiotica of andere producten die de infecties kunnen bestrijden?
De kat heeft last van keelpijn waardoor hij moeilijk kan slikken waardoor de kat al een paar dagen niet meer wil eten.

Alvast bedankt voor u tijd.

Vriendelijke groeten,
hugo
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: antibiotica behandeling en kattenaids

Bericht door Boomer »

Ik zou met je DA overleggen hoe en wat. Het kan zijn dat de AB niet meer werkt omdat hij immuun ervoor is geworden.
Misschien heeft je kat wel prednison nodig. Misschien heeft hij wel een auto-immuunziekte ontwikkeld dat op zijn keel / tandvlees is geslagen. Mijn vorige kat heeft dit ook gehad ( dit kwam dan niet door aids) en daar hielp prednison heel goed voor.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
hugo_055
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 feb 2008 23:48

Re: antibiotica behandeling en kattenaids

Bericht door hugo_055 »

Hallo,

bedankt voor de reactie.
ik ga morgen naar de DA bellen.
Ik vraag me af nu mijn kat niet wil eten is melk geven in de tussentijd optie ?
groeten,
Hugo
Laatst gewijzigd door Admin op 18 jun 2009 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: antibiotica behandeling en kattenaids

Bericht door Boomer »

Je kan brokken weken met water tot een papje en dit proberen. Als je dit een beetje lauw maakt komen er meer geurstoffen vrij.
Het is wel belangrijk dat je kat gaat eten. Het is zeer slecht ( zelfs levensgvaarlijk) als je kat niet eet. Ik zou zeker morgen naar de DA gaan.
Melk kan je proberen om hem aan het eten te krijgen. Opzich is melk niet goed ivm lactose maar nu is eten belangrijker. Desnoods moet je hem dwangvoeren met kleine beetjes tegelijk.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: antibiotica behandeling en kattenaids

Bericht door beestenbende »

Wat vervelend zeg. Melk zorgt juist voor meer speeksel. Als een kat al moeite heeft met slikken zou ik juist geen melk geven on die reden. Hopelijk knapt hij snel weer op!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
hugo_055
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 feb 2008 23:48

Re: antibiotica behandeling en kattenaids

Bericht door hugo_055 »

Hallo sandra ,boomer en beestenbende.

ik ben vandaag naar de DA geweest deze heeft astronautenvoeding en recovery voeding meegegeven.
Verder heeft hij ook nog een medicatie meegegeven Xeden SOGEVAL 15Mg, weet iemand wat voor medicatie dit is ,is dit een antibiotica ?
Heb altijd schrik dat zie iets meegegeven dat de poes zou doen inslapen.
groeten,
Hugo
Laatst gewijzigd door Admin op 18 jun 2009 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Antibiotica behandeling en kattenaids

Bericht door Boomer »

Kan niet veel over het medicijn vinden op het internet behalve dat het een ontstekings remmer is. Dit wordt vaak bij honden met diepe liggende huid problemen gegeven. Als je wil weten hoe en wat kan je beter even je DA bellen. De assisitente kan je dan precies uitleggen hoe en wat.
Zij zullen je echt geen med meegeven waar je kat van gaat inslapen hoor. Zij zijn er om een dier beter te maken en mocht er echt geen uitzicht in zitten dan overleggen ze altijd met je.
Heeft je kat alweer gegeten ? Zeker de astronauten blikjes / zakjes zijn heel goed om aan te sterken.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Antibiotica behandeling en kattenaids

Bericht door Katrin »

Hugo,
ik weet helemaal niks over aids bij katten, zou je willen vertellen hoe je daar achter bent gekomen en wat het ziektebeeld is?
Ik hoop dat hij inmiddels wat gegeten heeft.
Sterkte, en ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat de dierenarts je ongevraagd iets meegeeft.
Een dier laten inslapen gebeurt in overleg met de eigenaar.
hugo_055
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 feb 2008 23:48

Re: Antibiotica behandeling en kattenaids

Bericht door hugo_055 »

@Boomer,

Het is een antibiotica die speciaal voor de luchtwegen infecties zijn.
Mijn kat heeft zeer veel last om te slikken vandaar dat hij niet wil eten.
De voeding die ik heb meegekregen zijn inderdaad de astronauten blikjes , hij at gisteren 10ml en vandaag reeds 6ml.
Ik moet hem het voedsel gegeven door middel van spuit, het is zeer moeilijk omdat hij moeilijk kan slikken en het gevaar bestaat dat hij zich zou verslikken en hij zou stikken.
Ik hoop dat deze medicatie help anders ziet niet goed uit.

@ Katrin,

De DA heeft enkele maanden geleden een bloedproef gedaan en vast gesteld dat mijn kat kattenaids had.
Hij heeft reeds een klein beetje gegeten.

groeten,
Hugo
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Antibiotica behandeling en kattenaids

Bericht door Kattenbella »

Helaas werk alles niet zoals het zou moeten hier.

Femmel hier te vinden weet erg veel over kattenaids. Ik zal voor je kijken naar links.
Dikke klasse dat je verder gaat met je kat!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Re: Antibiotica behandeling en kattenaids

Bericht door Carol »

1 van mijn katten (Bobo) ging de laatste week ineens uit zijn bek stinken en werd in no-time heel erg mager. Er is vastgesteld dat hij kattenaids heeft..... Hij heeft een stootkuur van antibiotica, pijnstilling en prednison gekregen. Nu afwachten of het aanslaat. Zou graag horen van jullie of jullie hier ervaring mee hebben. Heb gehoord dat hij niet kan genezen, dat het altijd sluimerend aanwezig blijft. Zou graag wat reacties van jullie vernemen hierover, zodat ik weet wat ik kan verwachten.

Groetjes, Carol (alias Caroline)
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Antibioticabehandeling en kattenaids

Bericht door daantje »

Hoi meis, ik heb hier zelf helemaal geen ervaring mee, kan je er dus ook geen steek verder mee helpen, maar wil je graag even heel veel sterkte wensen met je ventje en gewoon nu even een hele dikke kus geven :kissykissy:
Hoop ook dat je ons op de hoogte gaat houden over Bobo. Wat een domper weer voor je :???:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Re: Antibioticabehandeling en kattenaids

Bericht door Carol »

Dank je Daantje. En ja, ik zal jullie op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Antibioticabehandeling en kattenaids

Bericht door rieneke »

ik heb twee aidskatten gehad.
omdat er niet werd gevochten in de groep (toen 4 katten), heb ik ze gewoon bij elkaar gelaten, de andere katten zijn niet besmet geraakt.
wel zal je je kat nu binnen moeten houden, zodat hij niet andere katten al vechtend gaat besmetten.
fiv is ongeneeslijk, maar dat wil niet zeggen dat je kat niet nog een tijdje meekan.
een van mijn katten heeft nog jaren na de diagnose geleefd.
waar je je wel op moet voorbereiden zijn steeds terugkerende kwalen.
wat ik vooral veel heb gezien is diarree, oogontstekingen, en tandvleesontstekingen.
heb je nog vragen dan hoor ik het wel.
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Re: Antibioticabehandeling en kattenaids

Bericht door Carol »

Hoi Rieneke,

Dank je wel voor je reactie. Hier wordt onderling tussen de katten niet gevochten, dus dat komt wel goed. Bobo komt wel af en toe buiten, maar alleen in de achtertuin, hij gaat nooit de tuin uit en in de achtertuin komen geen buurtkatten.
Vooralsnog lijkt hij iets monterder dan gisteren, maar hij is enorm mager geworden in een paar dagen tijd en miauwt nu ook veel en heeft koorts. Ik hoop dat hij nog een tijdje bij me mag blijven. We zullen het zien.

Groetjes, Caroline
Plaats reactie