Zogende poes en Amoxoral

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Zogende poes en Amoxoral

Bericht door Katrin »

Gisteren is mijn kat bevallen.
Ze heeft bij de dierenarts een injektie antibiotica gehad.
Ik heb ook een kuur Amaxoral meegekregen, zondag moet ik daar mee beginnen.
Ik kan niets vinden over of Amoxoral slecht is voor de kittens.
Maar aangezien mijn poes bevallen is van levende jongen en ze verder gezond is vraag ik me af of ik het haar wel moet geven, er is geen sprake van een of andere infectie tenslotte.
Laatst gewijzigd door Katrin op 23 mei 2009 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Zogende poes en Amaroxal

Bericht door tacuma »

Er zal toch een reden zijn dat je dierenarts dit voorgeschreven heeft, lijkt me.
Heel verstandig dat je de gezondheid van moeder en kittens voorop stelt.
Mocht het mogelijk zijn de dierenarts telefonisch te benaderen hierover, dan zou ik dat
zeker doen, om te horen wat zijn overwegingen zijn. Je mag toch aannemen dat bij een
dierenarts het belang van de dieren voorop staat... ;-)

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Zogende poes en Amaroxal

Bericht door Katrin »

Dankje Laura voor je
antwoord.
Misschien kan ik wachten tot maandag met het geven van de Amaroxal en dan eerst overleggen met de dierenarts..
Ik denk dat hij het voorgeschreven heeft omdat er toen nog 1 jong in haar buik zat, wat misschien wel dood was (gelukkig niet het kitten is springlevend).
Misschien omdat het geboortekanaal zo lang open is gebleven, de bevalling begon om half 12 savonds en stopte rond 15.00 de volgende dag.
Giswerk dus, moet inderdaad bellen.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Zogende poes en Amoxoral

Bericht door Katrin »

Ben toch zondag met de kuur begonnen en heb vanmorgen de dierenarts gebeld met de vraag of het echt nodig is om het haar te geven.
Dus wel, de reden is dat het laatste kitten pas na vele uren geboren werd, dit vergroot de kans op een baarmoederinfectie.
Dat wil ik natuurlijk niet op mijn geweten hebben, dus Mientje geef ik de ab.
En dan maar hopen dat de kittens geen last van schimmels of diarree krijgen. :epray:
Plaats reactie