Baytril

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Baytril

Bericht door Kattenbella »

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met dit middel.

Mijn ervaringen hiermee zijn niet zo goed. de kat leeft even helemaal op en sterft daarna snel. Met vibravet of Amox ging het herstel langzamer, maar herstelde het dier helemaal. Het gaat hier vooral om nieszieke klachten.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Baytril

Bericht door rieneke »

baytril is een heftig breed spectrum ab, wat meestal zou moeten helpen.
ik denk dat het er helemaal vanf hangt wat de kat onder de leden had.
niesziekte kan heel mild zijn, maar ook heel heftig.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Baytril

Bericht door Kattenbella »

Ik vind dat dit middel veel te snel wordt voorgeschreven. Waar is het eigenlijk voor? Het werkt even snel en daarna is het mis.
Mijn konijntje was hiermee ingespoten en kwam dood thuis aan.
Wat is een ander middel tegen een mildere vorm van nies.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Baytril

Bericht door rieneke »

waarschijnlijk was je konijntje toch doodgegaan, hoe dan ook?
zoals gezegd is baytril een heftig breed spectrum ab.
mag niet aan hoogzwangere poezen en kittens worden gegeven ivm groeistoornissen.
mildere ab's bij niesziekte zijn bijv synolox of convenia (prik die 2 weken werkt)
denk niet dat je de baytril de schuld kan geven, die doet z'n werk meestal goed.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Baytril

Bericht door sandy »

Baytril word bij konijnen vaak toegepast bij bepaalde problemen, ik lees het regelmatig op het konijnenforum.
Moet normaal gewoon kunnen dus ik denk ook dat je konijntje iets ernstigs onder de leden heeft gehad waardoor het gestorven is..en dat de baytril daar geen effect op heeft gehad.
Wat had je konijntje?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Baytril

Bericht door Kattenbella »

Waarschijnlijk longontsteking. Hij was ook al ruim tien jaar oud, maar het ging zo raar snel, ook door de stress denk ik.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Baytril

Bericht door yana »

Onze poes houd vocht vast bij Baytril. Heeft ze bij geen enkele andere AB.
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Baytril

Bericht door Katrin »

Ik heb ook Baytril voorgeschreven gekregen, tenminste Mien heeft een injektie gehad en vanaf donderdag nog 3 tabletten.
Maar nu zit ik met een dilemma, als ik Mien bij haar kittens weghoud word ze helemaal gek, wat ook niet bevorderlijk is voor de gezondheid van een zieke kat.
Houd ik haar bij de kittens dan drinken ze bij haar, wat slecht is voor het kitten, groeistoornis enzo.
Ze kunnen ook nog niet weg naar hun nieuwe eigenaren, op 2 na wat ik nu ernstig aan het overwegen ben, ook al doe ik het liever niet omdat ze nog maar 6 weken zijn.
Ze eten gelukkig zelfstandig, veel gedronken word er niet meer, maar wel regelmatig.
paasnini

Re: Baytril

Bericht door paasnini »

Bamboe heeft zijn tweede kuur Baytril en hij heeft er geen problemen mee.
Plaats reactie