Homeopatisch middel tegen kattengruis

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FunghiSammy
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2009 09:10

Homeopatisch middel tegen kattengruis

Bericht door FunghiSammy »

Goedenmorgen,
Ik ben nieuw op de site, maar heb een vraagje:
Is iemand bekend met een homeopatisch middel tegen kattengruis?
Ik heb al gehoord van Vetrical en Bachbloesem.......?!
Ik hoop wat van iemand te horen...
Laatst gewijzigd door Admin op 24 feb 2009 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast aan de vraag
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Homeopatisch middel tegen kattengruis

Bericht door rieneke »

vetrical ken ik niet, maar bachbloesem is niet homeopatisch, en bedoeld om je kat psychisch in balans te brengen/houden.
heeft dus niets met gruis te maken.
zeker in het geval van een kater zou ik me strikt aan het dieet houden, en niet gaan experimenteren.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Homeopatisch middel tegen kattengruis

Bericht door Sandra W »

Ik ben het helemaal eens met Rieneke en ga dus alsjeblieft niet aan de gang met homeopatische middelen, want blaasgruis is heel pijnlijk voor katten (en zelfs dodelijk bij katers!) als je je niet aan het voorgeschreven dieet houdt.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Josje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 apr 2009 20:24
Locatie: Zuid-Oost Nederland

Re: Homeopatisch middel tegen kattengruis

Bericht door Josje »

Ik sluit mij helemaal bij jullie aan dames.
Onze kater heeft ondanks zijn dieet nog ernstig last gehad van blaasgruis.
Na twee blaasoperaties en verschillende blaasspoelingen, hebben we ook nog zijn penis moeten laten verwijderen.
Gelukkig gaat het nu al twee jaar goed met hem.

Groetjes, Josje
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Homeopatisch middel tegen kattengruis

Bericht door Kattenbella »

Er zijn verschillende soorten blaasgruis. Jerry had struviet door de verkeerde brokken. Ik ben natuurlijk naar de dierenarts geweest en heb zijn urine laten onderzoeken. de brokken kon hij niet tegen die ik gaf. Ik geef voornamelijk vers, carnibest en vlees nu. Jerry geef ik wel wat zakjes van de dierenarts erbij, maar hij is hier niet weg van. Sinds het weglaten van de brokken plast hij gewoon.
Dt alles is en blijft wel in overleg met de dierenarts. Blaasgruis kan een sluipmoordenaar zijn!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Homeopatisch middel tegen kattengruis

Bericht door loonsy »

Ik zal nooit vergeten hoe Tony in de kattenbak was gaan liggen als een klein opgeblazen ballonnetje :(
Houd je goed aan het dieet en houd de kat goed in de gaten en dan zal alles goed moeten komen.
dierenarts site schreef:Struviet is een stof die is samengesteld uit magnesium, fosfor en ammonium. Struvietkristallen ontstaan als de urine hoge gehalten bevat aan magnesium en fosfor en de pH-waarde van de urine van uw huisdier te hoog is zodat deze alkalisch wordt.
Strikt gezien zouden er homeopatische middelen kunnen bestaan die de pH-waarde van de urine normalizeren waardoor het ontstaan van struviet verminderd... maar de hoeveelheid magnesium en fosfor komt echt alleen maar binnen door het eten. Als die stoffen eenmaal in de urine zitten kan geen homeopatisch middel die meer verwijderen.

Als je er echt gebrand op bent om homeophatische middelen te gebruiken zou ik (in overleg met je arts) het als ondersteuning toedienen en niet als vervanging.

Groetje,

Leonie
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Homeopatisch middel tegen kattengruis

Bericht door Nyncke »

Binkie had struvit, eerst heb ik hem met dieetvoer van Prins weer op de rails gekregen.
Nu krijgt hij alweer een jaar alleen maar versvoer, smuldier maar vooral ook barf. Nu hij eraan gewend is vind hij het heerlijk en hij voelt zich opperbest.

Mijn da was het er niet mee eens maar ik voor mij, denk dat dit prima is.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Homeopatisch middel tegen kattengruis

Bericht door rieneke »

ik denk ook dat versvoer prima kan werken als je mazzel hebt.
het werkt ook licht verzurend op de urine.
lang niet gehoord van je nyncke, leuk dat je er weer bent!
Plaats reactie