Reizen met je beste vriend

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gesloten
Diaantjuh
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2008 16:14

Reizen met je beste vriend

Bericht door Diaantjuh »

Beste Kattenliefhebbers

Mijn ouders zijn verhuisd naar Limburg... en wil daar 2 weken gaan logeren
Ik kan helaas geen oppas regelen, vind het ook leuk als Smokey mee gaat.
Het is alleen even in de trein zitten....

Ik ben al bezeg met wennen in de reistas...

Nu is mijn vraag:

Bestaat er iets (pilletje) waardoor de kat rustig word tijdens het reizen?

Er is vast wel iemand die hier iets meer van weet.

Groetjes Diana
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Reizen met je beste vriend

Bericht door Leonie89 »

ben bijna zeker van wel.. onze buren geven de hond altijd kalmeringspilletjes rond oud en nieuw.. (weer andere buren geven hond wiskey :roll: ) heb toch een voorkeur voor het eerste..
maar goed het bestaat voor honden, dus vast ook voor katten..
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Reizen met je beste vriend

Bericht door rieneke »

ik zou daar even je dierenarts voor bellen.
met oud en nieuw geven mensen hun dieren soms vetranquil, zo sneu....
het verslapt de spieren, maar de gevoeligheid voor geluid verscherpt juist.

als je katje niet echt een stresskip is, dan zou ik alleen wat feliway in de vervoersbox spuiten.
wat lekkers om je kat onderweg mee af te leiden is ook niet verkeerd.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Reizen met je beste vriend

Bericht door Admin »

Kijk even in http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 25&t=13692" onclick="window.open(this.href);return false;
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Reizen met je beste vriend

Bericht door Lotte »

Is je kat bang dan met reizen?
Als ze namelijk al vrij rustig is, zou ik haar niet met medicatie willen belasten.

Over reizen is ook al wel een ander topic. Daar heb ik al wel eens verteld dat ik met mijn kat op een gegeven moment iedere maandag en vrijdag ruim 2,5 uur met haar onderweg was (bus, trein, bus, lopen).
Wij hebben bij haar nooit medicatie gebruikt.

Misschien moet je eerst eens met haar de trein in stappen en op het eerst station weer terug gaan, gewoon om te kijken hoe ze reageert voor je naar de medicatie grijpt.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Reizen met je beste vriend

Bericht door Sandra W »

Ik heb gemerkt dat mijn katten rustiger worden als een grote handdoek over hun reismandje doe, want dan krijgen ze minder invloeden van buiten en worden ze rustiger. Misschien vindt jouw kat dat ook wel prettig.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Reizen met je beste vriend

Bericht door Shaz »

Lotte schreef: Misschien moet je eerst eens met haar de trein in stappen en op het eerst station weer terug gaan, gewoon om te kijken hoe ze reageert voor je naar de medicatie grijpt.
Precies! Wij hebben ook wel met onze katten in de trein gezeten, zo'n twee uur en ze hadden er eigenlijk helemaal geen last van. Wel kletsten we steeds tegen ze en gingen op een rustig plekje zitten, maar ik vind het eigenlijk zonde om medicijnen te geven als het misschien helemaal niet nodig is.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Reizen met je beste vriend

Bericht door Leonie89 »

ik ga trouwens meestal op de fiets naar de dierenarts.. met Benthe in haar schoudertas.. (zo leuk die reacties van mensen op straat.. :lol:
maar goed, de dierenarts is best een eindje fietsen vanaf mijn huis en de enige keuze meestal, omdat ik nog geen rijbewijs heb.. maar ze vindt het geen probleem.. er ligt een lekker kussentje in en ze gaat dan gewoon lekker liggen kijken waar we allemaal langskomen.. uiteraard zorg ik ervoor dat ze geen kou vat in koudere tijden..
maar Benthe is best wel een stresskipje.. dus dat ze dit reizen in de tas niet erg vindt zegt wel wat denk ik.. uiteraard verschilt dit per kat, maar ik zou inderdaad het toch eerst even proberen een klein stukje, wat je kat er van vindt.. misschien geniet hij/zij er juist wel van, net als Benthe..
en anders kun je altijd nog aan de kalmeringsspullen..
Diaantjuh
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2008 16:14

Re: Reizen met je beste vriend

Bericht door Diaantjuh »

Beste Allemaal...

Reuze bedankt voor jullie reactie :grin:
Ben nogsteeds aan het "oefenen", maar het gaat niet echt super...
Ga het proberen met die handdoek eroverheen.

Anders moet ik toch maar `s contact opnemen met de dierenarts...
(Wil `m zo min mogelijk medicijnen geven, maar als het echt niet gaat....)

Groetjes Diana, en een mauw van Smokey
fvddungen
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:40
Locatie: Hilversum

Re: Reizen met je beste vriend

Bericht door fvddungen »

Hoe ver moet je reizen?

Als ik kat was en ik zou 2 uur lang in een oncomfortabele reismand moeten zitten, waar ik amper mijn kont kan keren, zou ik het snel zat zijn. Kijk maar uit dat je kat onderweg niet ontsnapt. Die zie je dan echt nooit meer terug.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Reizen met je beste vriend

Bericht door Leonie89 »

fvddungen schreef:Hoe ver moet je reizen?

Als ik kat was en ik zou 2 uur lang in een oncomfortabele reismand moeten zitten, waar ik amper mijn kont kan keren, zou ik het snel zat zijn. Kijk maar uit dat je kat onderweg niet ontsnapt. Die zie je dan echt nooit meer terug.
oncomfortabel??!! die dingen kun je volstouwen met heerlijke kleedjes en leuke speeltjes.. en verder liggen katten juist graag op plekken waar ze hun kont niet kunnen keren.. verder vinden ze uren dutten ook niet heel erg :p en als je de mand gewoon niet open doet onderweg, ontsnapt de kat ook niet :)
Onze Benthe vind het altijd heerlijk knus in haar tas (nog krapper dan een mandje dus) ze gaat lekker liggen en kijkt uit het raampje en snuffelt van de nieuwe geurtjes..
Gesloten