Kwijlen na anti-vlooienmiddel

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
HomeyenBaggy
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2008 00:31

Kwijlen na anti-vlooienmiddel

Bericht door HomeyenBaggy »

Hoi mensen,

Ik heb net geconstateerd dat mijn kat last heeft van vlooien. Hierom heb ik zo'n antivlooien middel toegedient. Nog geen minuut nadat ik die pipet tussen zn schouderbladen heb gedaan, begon hij heel raar te springen en ontzettend te kwijlen. Het kwam er bijna met bakken uit zetten. Na een uurtje ongeveer lijkt dit te zijn gestopt, maar hij ligt nu heel levenloos in een hoekje.

Is dit een normaal verschijnsel? En heeft iemand anders hetzelfde meegemaakt?
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: kwijlen na antivlooien spul

Bericht door rieneke »

nee, dit is zeker niet normaal.
ik hoop dat je kat inmiddels wat is opgeknapt?
ik wil iedereen aanraden voor ontvlooien en ontwormen spul van de dierenarts te gebruiken, ipv rommel uit de dierenwinkel.
vooral exil is berucht.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: kwijlen na antivlooien spul

Bericht door Sandra W »

Ik hoop dat je naar de dierenarts bent geweest voor het te laat is, want je kat lijkt me vergiftigd of misschien heeft hij een allergische reactie gehad. Hopelijk laat je ons snel weten hoe dit is afgelopen. Ik duim voor je!

groeten,
Sandra
HomeyenBaggy
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2008 00:31

Re: kwijlen na antivlooien spul

Bericht door HomeyenBaggy »

Ik ben inderdaad naar de dierenarts geweest. Hij was gewoon allergisch voor dit goedje en moet een andere proberen. Het komt wel eens vaker voor en het is gelukkig niet iets ernstigs. Nou maar hopen dat hij van de vlooitjes afkomt!
galadriel
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2010 15:07

Re: Kwijlen na anti-vlooienmiddel

Bericht door galadriel »

Mijn poezen hebben dit allebei ook. Ik heb ze een paar uur geleden behandeld met Biodrops, antivlooienmiddel zonder chemisch insectide. Nu is het is aan het verminderen. Ik heb gebeld naar de producent van het product, omdat ik mijn dierenarts niet kon bereiken. Deze vertelde dat hij het om een allergische reactie gaat, maar dat geloof ik niet. Allebei mijn poezen kregen het ongeveer tegelijkertijd, nadat ze er toch ingeslaagd waren om in de buurt van hun schouderbladen, waartussen ik het product had toegediend, te likken. De chemicus zei ook nog dat ze er zeker niet van zullen sterven want dat er geen giftige stoffen inzitten. Maar erg aangenaam voor de beestjes is het niet. Het ruikt bovendien zo sterk dat heel het huis er naar ruikt en mijn neus er ook zeer van doet. Het is alleszins de laatste keer dat ik dit middel nog toedien aan mijn poezen. Volgende keer ga ik naar dierenarts om een katvriendelijker middeltje
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Kwijlen na anti-vlooienmiddel

Bericht door Queen »

Ja Honey let's hope so!. Laat even weten hoe het gaat wil je?
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Medusa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 sep 2009 12:01

Re: Kwijlen na anti-vlooienmiddel

Bericht door Medusa »

Het staat op de bijsluiter van meeste producten dat overmatig kwijlen een bijwerking is dat snel overgaat. Ik heb maar één van 5 katten die er last van heeft, hij moet er zelf niet aan gelikt hebben. Krabben en springen doen ze hier ook, allergisch denk ik niet dat ze zijn maar zo'n druppels op vel die er langzaam insijpelen, ik krijg al kriebels gewoon bij het horen van die uitleg. Ik had vroeger een kat die allergisch was een een antivlooienmiddel, die kreef en rode vlek en verloor haar op de plek waar het middel had gezeten
Medusa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 sep 2009 12:01

Re: Kwijlen na anti-vlooienmiddel

Bericht door Medusa »

Het staat op de bijsluiter van meeste producten dat overmatig kwijlen een bijwerking is dat snel overgaat. Ik heb maar één van 5 katten die er last van heeft, hij moet er zelf niet aan gelikt hebben. Krabben en springen doen ze hier ook, allergisch denk ik niet dat ze zijn maar zo'n druppels op vel die er langzaam insijpelen, ik krijg al kriebels gewoon bij het horen van die uitleg. Ik had vroeger een kat die allergisch was een een antivlooienmiddel, die kreef en rode vlek en verloor haar op de plek waar het middel had gezeten
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Kwijlen na anti-vlooienmiddel

Bericht door Queen »

Medusa het is je ongetwijfeld ontgaan, maar de dierenarts heeft al een diagnose gesteld. Het is gelukkig niets ernstigs. :grin:
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Kwijlen na anti-vlooienmiddel

Bericht door ]-marjolein-[ »

Uhm Medusa geeft alleen antwoord op de vraag van galadriel en advies...lijkt me niet meer dan normaal toch? Bovendien is een chemicus geen dierenarts.
Er staat inderdaad op de bijsluiters dat katten kunnen gaan kwijlen als ze in aanraking komen met antivlooienmiddel. Ook 1 van mijn katten heeft het wel eens gepresteert er toch bij te komen, en vrijwel direct begon hij te kwijlen maar het was ook van het ene op het andere moment weer over.
Is er meer aan de hand dan kwijlen kun je het beste meteen de dierenarts bellen, maar dat was gelukkig niet het geval :smile:
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
paasnini

Re: Kwijlen na anti-vlooienmiddel

Bericht door paasnini »

Mijn beide katten beginnen te kwijlen van vrijwel alle anti-vlooienmiddelen. De dierenarts geeft als advies het middel te gebruiken als de kat gegeten heeft.
Elza
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2023 17:53

Re: Kwijlen na anti-vlooienmiddel

Bericht door Elza »

Hallo allemaal.
Mijn kitten van 6 maanden ging in 5 minuten schuimkwijlen na ontvlooien. Uit reactie heb ik hem gelijk afgespoeld onder de kraan met zeep en ze mondje gespoeld. Het was gelijk over. Ik ben me echter wel rot geschrokken dat dit gebeurde. Nog nooit eerder meegemaakt…
Maandag naar de dierenarts maar.
Plaats reactie