gecastreerde kater krijgt rimadyl als pijnstilling

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: gecastreerde kater krijgt rimadyl als pijnstilling

Bericht door Sandra W »

Dank je, dat is een lief compliment :oops:.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: gecastreerde kater krijgt rimadyl als pijnstilling

Bericht door Boomer »

anti-sedan is een prik om de narcose op te heffen, dus snel wakker worden.
sedatie = slapen


Gelukkig gaat alles goed met je kat. Knuffel hem maar lekker.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: gecastreerde kater krijgt rimadyl als pijnstilling

Bericht door Hilda »

Hier ook al heel wat castraties laten doen en ook nooit pijnstilling of ontstekingsremmers gehad.
Ook nooit gemerkt dat de katers ergen last van hadden,van de narcose en het bijkomen, maar verder niet!
Gebruikersavatar
Anida
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 jan 2008 20:38

Re: gecastreerde kater krijgt rimadyl als pijnstilling

Bericht door Anida »

Alles goed met Hammie?
Ik vind het heel erg goed dat je er op hebt gelet wat je kat heeft gekregen aan medicijnen. Ik moet zeggen dat ik daar zelf ook wel van geleerd heb en nu zeker eerst ga zoeken op het internet wat voor medicijnen ik heb gekregen van de DA als mijn katjes medicijnen moeten gaan slikken. Door dit topic wel even met de neus op de feiten gedrukt. Al moet je natuurlijk een DA wel kunnen vertrouwen. Misschien dat jou DA nog met zijn gedachte ergens anders zat en dacht dat jij een hond kwam ophalen. Want lees inderdaad overal op internet dat het alleen voor honden is. En de dosering is ook veel te veel.

Goed dat je het eerst hebt nagekeken.
Trots personeel van Miekje, Toetie en Pluk.
debster
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2008 16:54

Re: gecastreerde kater krijgt rimadyl als pijnstilling

Bericht door debster »

Goedemorgen,

Fijn voor al jullie reacties, en mijn gevoel klopte. Ik heb eerst 2 andere DA gebeld, deze zouden alle 2 dit medicijn niet voorschrijven voor katten en raden mij het af om dit te gebruiken en dat de dosis niet klopte, daarna heb ik mijn eigen DA gebeld. Eerst 2 assistentes aan de lijn, deze zeiden mij dat het wel mocht voor katten. Ik heb hun gevraagd waarom dit op de officieele bijsluiter staat dat de katten de tabl. niet mogen hebben en dat de spoeddienst zei dat ik moest stoppen, toen kreeg ik de DA aan de lijn toevallig alleen de vrouwelijke terwijl de mannelijke DA Hammie heeft geholpen(hij is de eigenaar). Deze DA gaf meteen toe dat het niet juist was en dat het een foutje misschien van de comp. was en dat dit juist bij de castratie van de hond wordt gegeven. Heb gevraagd of zij wist waarom het niet aan katten word gegeven, zei vertelde mij dat het slecht is voor de nieren en dat als het ernstig was geweest hij heel sloom en moe zou zijn net als bij de narcose, gelukkig is dit niet zo hij is praktisch de oude en ik hoop dat 1 pilletje ook niet schadelijk voor hem is geweest. Ben blij dat het internet bestaat, want het had denk ik heel anders kunnen aflopen. Ze bood haar excuses aan en ben blij dat zij toegeeft dat het een fout is maar ik ga hier nooit meer naar toe. Er waren al meerdere dingen met deze mannelijke DA dat ik dacht van klopt dit wel maar heel mijn familie kwam namelijk bij deze mannelijke DA. Nou mauwie nog dat is zijn zusje, die wil ik ook laten helpen maar vind het eerlijk gezegd angstig om zo'n grote ingreep te laten doen bij een DA die je helemaal niet kent maar ik zou wel eerst alle info zoeken op dit forum en internet voordat ik haar breng en laat helpen.

groetjes Debby
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: gecastreerde kater krijgt rimadyl als pijnstilling

Bericht door Hilda »

Jeetje wat fout zeg!
Had je gewoon je kat kunnen kosten als je niet zo oplettend was geweest!
En dan nog niet eens tijdens of aan een operatie maar aan de iets wat (in mijn ogen)nog niet eens nodig was ook!
Goed dat Hammie(leuke naam ;-) )jou als baas heeft. :eclap:
..altijd kritisch blijven als het om je beestjes gaat...ze zijn het waard!
Gebruikersavatar
Anida
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 jan 2008 20:38

Re: gecastreerde kater krijgt rimadyl als pijnstilling

Bericht door Anida »

Wat een nieuws zeg. Goed dat je zo oplettend was. Wie weet hoe ziek Hammie had kunnen worden van die medicijnen.
Ik zou ook mijn vertrouwen kwijt zijn in die DA hoor en mijn kat er niet meer naar toe brengen. Het is ook lastig om een goede DA te vinden. Ik ben ook op onderzoek uitgegaan en heb mensen hier in de buurt met dieren aangesproken wie zij hadden als DA. En daar sprong er eentje tussenuit. Daar ga ik dus ook heen met Miekje. Hele aardige mensen en voelde eigenlijk meteen wel vertrouwd aan daar in die praktijk. Ze zijn wel wat duurder dan andere dierenartsen maar dat heb ik er wel voor over. Heb Miekje daar ook met vol vertrouwen heen gebracht voor haar sterilisatie en is ook perfect verlopen. Ze zijn daar net zo bezorgd over jou kat als dat jij bent. En dat geeft wel een fijn gevoel.
Trots personeel van Miekje, Toetie en Pluk.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: gecastreerde kater krijgt rimadyl als pijnstilling

Bericht door Sandra W »

Wat goed dat je zo oplettend was, je verdient een :pdthb:

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: gecastreerde kater krijgt rimadyl als pijnstilling

Bericht door Boomer »

Hammie mag trots zijn met zo'n baasje als jij !!!

Gelukkig is alles goed afgelopen. En zo zie je maar dat je niet altijd iemand blindenlings kan vertrouwen :cry:
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gesloten