glucosamine

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

glucosamine

Bericht door rieneke »

zijn er hier mensen die hun artrosekatje glucosamine en/of visolie geven? hebben jullie het idee dat het helpt?
mijn kat zit ook op pijnstillers, dus ik kan het moeilijk beoordelen nu.
de visolie gaat er wel in, maar de glucosamine vindt hij steeds minder helaas.
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: glucosamine

Bericht door Hilda »

Hoi Rieneke,
Mijn hond krijgt glucosamine,ik weet ook niet of het helpt want ze krijgt nog al veel dingen tegen haar atrose.
Wat wel helpt is Groenlipmossel.
Dit is een poeder en zit in capsules,ik open de capsule en dan strooi ik het over het eten.
Ze krijgt het nu al 4 jaar en ik heb het 2 keer vergeten te kopen en dacht ach zo'n vaart zal het wel niet lopen...na een aantal dagen liep ze beduidend slechter!Toen ze het weer kreeg ging het ook snel weer beter...misschien 2 x toeval maar ik heb het nu standaard op voorraad!
Je hebt ook een glucosamine complex waar groenlipmossel in zit maar daar zit ook haaien kraakbeen in,sommige mensen vinden dit niet zo prettig.Ik weet niet of ik het merk hier mag noemen maar als je het wilt weten stuur maar een pb-tje.
Bij mijn hond werkte dit niet maar bij ouderdoms atrose blijkt het goed te werken!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: glucosamine

Bericht door rieneke »

bedankt hilda!
die groenlipmossel, is dat, voor ons althans, geur- en smaakloos?
nelis is zo'n enorme meut met eten...
Gebruikersavatar
sjefke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 apr 2008 21:16

Re: glucosamine

Bericht door sjefke »

Het kan ook zo zijn dat als je kat zich wat beter begint te voelen, hij/zij vindt dat er geen medicijnen meer nodig zijn...
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: glucosamine

Bericht door rieneke »

hij voelt zich uitstekend, dankzij de metacam.
maar hij is pas 8, en ik wil hem liever niet levenslang op de pijnstillers zetten, zulk fijn spul is het niet.
vandaar dat hij nu ook op de visolie en glucosamine staat; ik hoop dat dat op den duur afdoende zal zijn.
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: glucosamine

Bericht door Hilda »

Groenlipmossel stinkt verschrikkelijk!Maar wel naar vis dat moet voor een kat dus juist wel aantrekkelijk zijn lijkt mij?
Mn hond krijgt elke ochtend een hele capsule,je zou een kat dus best een kwart of een halve kunnen geven.Ik haal het altijd bij de tuinen,90 capsules voor 24 euro.Als je een halve pd zou geven zou je er dus een half jaar mee kunnen doen.
Mijn hond heeft ook 3 jaar achtereen Metacam gebruikt...nooit geen negatieve bijwerkingen gemerkt hoor.Ze krijgt nu Previcox omdat ik het idee had dat de gewenning van de Metacam te groot werd...het hielp niet meer zo goed.Ik zou niet te bang zijn met het geven van pijnmedicatie,als het niet hoeft niet geven natuurlijk,maar ik zie liever een vrolijk dier op de pijnstillers dan een depressief dier zonder pijnmedicatie en met pijn!
En tja liever een korter fijn leven dan een langer rot leven. ;-)
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: glucosamine

Bericht door rieneke »

bedankt voor de info hilda, ik ga het zeker proberen!
de visolie stinkt ook enorm naar vis, maar daar maalt hij niet om, dus ik heb goede hoop dat dat geen problemen gaat opleveren.
wat de pijnstillers betreft heb je natuurlijk gelijk, maar als het om mijn katjes gaat dreig ik af en toe een overbezorgde muts te zijn :roll:
Gebruikersavatar
sjefke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 apr 2008 21:16

Re: glucosamine

Bericht door sjefke »

rieneke schreef: wat de pijnstillers betreft heb je natuurlijk gelijk, maar als het om mijn katjes gaat dreig ik af en toe een overbezorgde muts te zijn :roll:

Niet mis mee :eclap: :eclap: :eclap: :grin: :grin:
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: glucosamine

Bericht door rieneke »

nee he :grin:

ik ben nu bezig met een experiment; werken de glucosamine en de visolie, of niet?
nelis zit nu ruim 10 weken aan de glucosamine, en vrijdag heeft hij voor het laatst pijnstiller gehad.
hij heeft artrose in de rechtervoorpoot, en voor hij aan de metacam ging liep hij knap mank.
tot nog toe loopt hij als een kievit, maar ik durf nog niet te vroeg te juichen, heb geen idee hoelang de metacam nog nawerkt?
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: glucosamine

Bericht door Hilda »

De pijnstilling in de Metacam werkt 24 uur.
Metacam is niet alleen maar een pijnstiller maar ook een ontstekingsremmer en als je het niet meer geeft kan het zijn dat na een paar dagen er een ontsteking ontstaat in het gewricht.
Het kan dus best zijn dat je kat de pijnstiller niet echt nodig heeft maar de onstekingsremmer wel.Ik zie dit ook bij mijn hond...zij kan best een dag zonder maar niet te lang want dan speelt de artritis op(ontsteking in het gewricht).
Maar als je het niet probeerd zal je het nooit weten en als het niet echt nodig is niet geven natuurlijk!
Ik hoop dat je katje het goed doet op alleen visolie en glucosamines en eventueel de groenlipmossels.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: glucosamine

Bericht door rieneke »

als het goed is heeft de visolie ook een ontstekingsremmende werking.
mocht nelis weer gaan manken dan zal ik niet twijfelen hem weer op de metacam te zetten, maar laat ik het afkloppen: hij loopt nog steeds als een kievit :smile:
Gesloten