Dosering Stronghold

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Gesloten
miepertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 jul 2007 14:24
Locatie: Rotterdam

Dosering Stronghold

Bericht door miepertje »

Hallo,

Ik heb net bij de DA Stronghold gehaald voor onze katten. Ik dacht eigenlijk dat je per kat 1 pipet moest gebruiken, maar als ik het goed lees is het 6mg/kg. In 1 pipet zit 45mg. Dit is voldoende voor de oudste maar de kleinste weegt maar 2.6 kilo (kitten). Moet en kan ik dan 1/3 pipet gebruiken? Vind de bijsluiter een beetje verwarrend.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

Er zijn 2 soorten verpakkingen van stronghold met de verschillende doceringen. Zo is er een roze verpakking speciaal voor kittens en een blauwe verpakking voor volwassen katten(2,6-7,5kg). Als je de juiste verpakking hebt moet je het hele pippetje gebruiken.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
miepertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 jul 2007 14:24
Locatie: Rotterdam

Bericht door miepertje »

Ik heb de blauwe verpakking dus de goede en ik dacht ook dat je het hele ding moest gebruiken. Maar in de bijsluiter staat dan weer 6mg/kg dus 1/3 pipet. Wat verwarrend dan!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik zou gewoon een hele blauwe aan je volwassen kat geven en een hele roze aan je kitten, want ze is zwaar genoeg voor een hele roze en 1/3 uit de verpakking geven lijkt me ook praktisch onmogelijk.

Voor een hele blauwe verpakking is ze misschien nog te licht, dus misschien kun je als je alleen blauwe verpakking hebt je kleinste kat de helft van de blauwe verpakking geven, dat lijkt me nog wel te doen als je voorzichtig knijpt. Maar ik ben het met je eens dat de uitleg verwarrend is!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

als ik een deel uit de verpakking nodig heb, doe ik dat in een klein schaaltje en reken uit hoeveel Ml ik nodig heb, dat zuig ik op met een spuitje en spuit dat bij de kat in zijn nek ;)
True love is the love from an animal
Gesloten