kat in coma na slikken wormenpil

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Nouschka

kat in coma na slikken wormenpil

Bericht door Nouschka »

De drie jaar oude poes van een vriendin kreeg van de dierenarts een wormenpil, waar de poes helemaal verkeerd op reageerde. Ze kreeg de pil (sorry ben de naam vergeten, begint met een F, er zit een C in en het zijn kleine witte pilletjes, 1 pilletje is voor 21/2 kilo kat)) afgelopen maandagmiddag, 's avonds begon ze stuiptrekkingen te vertonen over haar hele lichaam en waren haar pupillen heel erg wijd geworden. Ze kon toen nog wel lopen, maar viel geregeld om. De ochtend erna is ze opgenomen bij de dierenarts en heeft ze aan een infuus gelegen. Toen dat niet hielp en de situatie verslechterde kreeg ze ook een spierverslapper om de stuiptrekkingen tegen te gaan en later nog een epileptiemiddel erbij. Nu vier dagen later kan de kat eigenlijk niks meer. Ze ligt vrijwel constant te slapen, kan niet zelfstandig opstaan of eten. Haar organen zijn in orde, de schade zit in de hersenen. Ze reageert heel heftig op aanrakingen, gaat dan weer schokken. Is er misschien iemand die iets afweet over hersenbeschadegingen bij katten. Kan het genezen, en zo ja na hoeveel dagen zou er verbetering moeten zijn.
Gebruikersavatar
jeferey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mar 2006 23:21
Locatie: Zelzate (B) Oost Vlaanderen

Bericht door jeferey »

hey

ik vind het heel erg wat er met t beestje gebeurt, ben zelf ook nog maar een paar dagen mijn schatje kwijt, er was ook iets niet pluis in haar hoofdje

had niets te maken met een pilletje of zo, ik hoop dat ze er snel doorkomt hoor.

t is hard om iets waar je zo aan gehecht bent kwijt te geraken

grts jeferey
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Halo Nouska,

Is het niet mogelijk voor je dierenarts dit nog beter te bekijken en te zien wat er nou eigenlijk aan de hand is. Lijkt me heel erg voor je.
Sterkte!

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie