Lusteloos, vocht, eten er uit ... wat is er mis?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
Gebruikersavatar
tijnus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 aug 2005 10:31

Lusteloos, vocht, eten er uit ... wat is er mis?

Bericht door tijnus »

Onze poes (ruim een jaar oud en enkele maanden geleden gesteriliseerd) is sinds enige tijd (weet niet precies hoe lang, maar inmiddels al wel een week of meer) lusteloos. Inmiddels doet het ze zelfs helemaal niets meer als ik voer in haar bakje doe.

Afgelopen zondag (nu dus drie dagen geleden) lag er een hoopje uitgebraakte kattenbrokjes op de vloer. Uit haar "poepgaatje" kwam vocht (waterig) en nu zelfs meer een slijmerig goedje (lag vanmorgen in haar mandje). Gisterenavond voelde ze een beetje koud aan, hoewel ze de hele avond al in haar mandje had gelegen. Kortom, het zit niet helemaal snor, maar ik weet niet of het onschuldig is, of dat ik me zorgen moet gaan maken.

Misschien herkend iemand de symptomen. Laat het me s.v.p. weten.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dit klinkt NIET onschuldig. Zo te horen is ze al uitgedroogd en als ze koud aanvoelt, gaat het mis. Dus als de bliksem naar de dierenarts!
Gebruikersavatar
tijnus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 aug 2005 10:31

Bericht door tijnus »

Toch nog even gewacht. Gisterenavond was er geen spreekuur. En toen ik onze poes vleesvoer gaf, begon ze direct te eten en kort daarna was alles al weer op. Alleen brokjes eet ze mondjesmaat. Ze is nog wel erg rustig, maar vanmorgen zat ze wel driftig achter een vlinder aan.

Heb nu eigenlijk zoiets van "ik zie het nog even aan". Houd er ook niet van te snel naar dierenarts te gaan.
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Beter te snel dan te laat zou ik denken!!

Ik zou toch nog even langsgaan als ik jou was...
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Lusteloos, vocht, eten er uit ... wat is er mis?

Bericht door Marije »

Hoi Tijnus,

Dit was jouw vraag:
Misschien herkend iemand de symptomen. Laat het me s.v.p. weten.
En vervolgens krijg je reacties als: Ga als de bliksem met haar naar de dierenarts!

Dan ga je het toch niet "nog even aanzien"? :shock:
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Sorry hoor, maar ik begrijp je niet helemaal. Eerst vraag je de mensen hier om advies, dus doen wij dat. Stuk voor stuk zeggen ze dat je onmiddelijk naar de dierenarts moet en jij "kijkt het nog even aan".
Voor spoedgevallen heeft een dierenarts altijd tijd !!!
Ik zou zeker vandaag nog naar de dierenarts gaan !
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

tijnus schreef:Houd er ook niet van te snel naar dierenarts te gaan.
Je kan nooit TE snel gaan.
Ik snap dit ook niet helemaal hoor :???: .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
tijnus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 aug 2005 10:31

Bericht door tijnus »

Ik begrijp jullie spontane reacties, maar nu zou ik nog bijna zelf gaan geloven dat ik slecht ben voor ons huisgenootje. Dat is absoluut niet zo kan ik jullie verzekeren. In de kattenbak lag weer vaste ontlasting, het beestje at gretig haar (vlees)voer op en hoewel ze nog steeds veel slaapt zag ik zoals het er nu uitzag geen aanleiding om niet even een dag af te wachten hoe het gaat. We zijn allemaal wel eens een beetje ziek toch en gelukkig zitten we dan niet allemaal de volgende dag bij de huisarts. Ik neem jullie reacties zeker serieus en overwoog zelfs even n.a.v. jullie reacties (op mijn openingsbericht) om direct naar huis te rijden om te kijken of de situatie niet snel achteruit ging. Het beestje is duidelijk niet helemaal lekker. Ik houd het goed in de gaten. Maak je vooral geen zorgen. (Dat doe ik al.) ;-)
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Ben blij om te lezen dat je je echt zorgen maakt. En ook dat je onze reacties begrijpt.
Het verschil tussen dieren en mensen is alleen dat dieren niet kunnen zeggen wat er aan de hand is en of ze wel of niet naar de dokter moeten.
Houdt het in ieder geval goed in de gaten !
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
tijnus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 aug 2005 10:31

Bericht door tijnus »

Vanmorgen bij de dierenarts geweest. Die kon niets vinden. Er zit even niets anders op dan afwachten en kijken hoe het zich ontwikkelt.

UPDATE 29-08-2005:
Zaterdagmorgen bleek dat ze 's nachts flink had overgegeven. Er zaten ook stukjes gras tussen, maar verder zag ik geen 'bijzonderheden'. Maar het gaat nu wel weer bergopwaarts. Ze verkent de buurt weer een beetje en is weer wat actiever. Had graag geweten wat er aan de hand was, maar daar ben ik dus niet achter gekomen.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Fijn dat het weer beter gaat met je poes, Tijnus! Misschien had ze iets verkeerds gegeten? Je zult er wel niet meer achter komen. Ik vind het goed dat je toch voor de zekerheid met haar naar de dierenarts bent gegaan!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ja, ik vind het ook goed dat je toch maar even gegaan bent. Zo sluit je in elk geval ernstige dingen uit en dat is voor jezelf ook een prettig gevoel ;-) . Fijn dat het beter lijkt te gaan, hopelijk is het zo gebleven het weekend, en blijft het ook zo!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
tijnus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 aug 2005 10:31

Bericht door tijnus »

Na een paar dagen vaste - weliswaar nog kleine - drolletjes, had onze poes vanmorgen ineens weer diarree. Qua gedrag is ze weer helemaal normaal. Actief en speels. Ze eet alleen nog steeds niet veel en had vandaag dus diarree (en niet midden in de kattenbak, maar aan de rand natuurlijk, waarvoor dank). Hopelijk is het niet meer dan een staartje en normaliseert dit vanzelf weer. 't Is me wel een raadsel wat er nu mis is. Maar zoals gezegd, qua gedrag lijkt het weer helemaal prima.
Gesloten