Diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Maya,

Het kan inderdaad nog gedrag zijn, dat ze hebben geleerd om hun moeder te waarschuwen (aangezien moederpoezen in het nest hun onderkant likt om de 'stoel'gang te stimuleren. Misschien kun je ook eens kijken of ze niet te harde ontlasting hebben, wanneer ze op de bak zijn geweest (niet zo'n fris klusje, maar daarvoor zijn er knijpers uitgevonden :grin: )

Groeten,
Roland
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Petra5
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jan 2003 12:42
Locatie: Beets (Nh)

Bericht door Petra5 »

Hoi,

De enige keer dat mijn kat veel miauwde op de bak was juist dat ze last van diarree had, waar ze waarschijnlijk ook veel last van had.

Voor de rest doen ze het altijd in stilte op het vele gegraaf in de bak niet gesproken dan.

groetjes Petra
Gebruikersavatar
Maya
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mar 2003 14:24
Locatie: Beek gem. Montferland

Bericht door Maya »

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal het wel nog even aan de dierenarts vragen voor de zekerheid, ze moeten vrijdag toch voor het eerst heen. Hun ontlasting ziet er gewoon goed uit, zelfs geen wormpjes ook al zijn ze nog niet ontwormd. En ze eten ook als tijgers. :grin:
Cats are intended to teach us that not everything in nature has a function. (behalve dan dat ze ontzettend knuffelig zijn ;-) )
Gebruikersavatar
Maya
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mar 2003 14:24
Locatie: Beek gem. Montferland

Bericht door Maya »

Nou, Cheeky had dus diaree. Ontlastinf zag er wel donker en hard uit, maar dat kwam doordat dat tijdens het opdrogen gebeurde. :oops: Zat ook een beetje bloed bij 2 keer. :???:
Ook al hebben we vrijdag een afspraak bij de DA, ben gister toch maar even langsgegaan. Hij zei dat we toch alvast maar moesten beginnen met ontwormen(zou vrijdag gebeuren). Was een hele worsteling, want ik ben een paar dagen alleen thuis, maar de bekkies gingen na lang op de kaken drukken toch open om een schreeuw te geven en toen heb ik snel de pasta erin gespoten. :cool: Vond dat wel zielig, maar ze vonden me nog lief. :smile:
En 'savonds poepten de dames (tegelijk, de mafketels) allebei zoals het hoort. Inclusief gepiep. :grin:
Cats are intended to teach us that not everything in nature has a function. (behalve dan dat ze ontzettend knuffelig zijn ;-) )
Gast

Ruim vier weken aan de diarree

Bericht door Gast »

Mijn Dollypoes is 6 jaar jong en heeft al ruim vier weken de dunne. Ze komt nooit buiten, is ontwormt, eet dieetvoer van 38.00 euro-6 kilo(vanwege haar blaas) en drinkt en eet goed. Haar vacht ziet er ook goed uit.

Bij de dierenarts kreeg ik een antibioticakuur + een zak van 19.00 euro Hills mee. Dit voer is speciaal voor diaree. Nu zou je toch verwachten dat haar diaree stopt, maar nee hoor. Het is er nog steeds en de kleur is gewoon bruin. Een bruine drij.

Ik ben echt ten einde raad hoor!!! Heeft iemand een optie voor mij?

Gr. Gaby
Anonymous

Bericht door Anonymous »

ik heb hetzelfde probleem. Heb Hills RD gekregen van de DA maar dit helpt niet veel. Nu laten we een test doen bij de uithof voor parasieten, infecties e.d. Als daar niets uitkomt gaan we nog een test doen waarbij ze kijken naar de vertering...

afwachten maar, aan de kat zelf kun je niets merken, geen koorts, geen problemen..niets!
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Amai menne frak! Uw kat kost u wel een fortuin zo te lezen.
Hier is er ook eentje die al een hele tijd diarree heeft... Is zelf ook niets aan te merken...

Er staan heel wat tips ivm diarree op deze site, zoals bv gekookte kip en rijst geven, maar die lossen het probleem niet aan de kern op vrees ik, toch niet bij zo'n langdurige diarree. Sja, alles maar laten onderzoeken lijkt me het meeste logische...

Veel succes ermee in elk geval
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 457
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Kan het zijn dat ze iets verkeerd heeft gehad??

Mijn katten hebben hier last van als ze whiskas krijgen, en als ze bv een van mijn lange haren :wink: erg stom om je haar uit een kat zn bips te zien hangen hihihi, ergens bij ophebben gegeten, dat irriteert de darmen soms...

k hoop dat t over gaat!
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Gaby schreef: Ik maak de kuur maar af en dan gaan we ook maar de ontlasting opsturen. Wie weet komt daar wat uit.
Ik heb net de uitslag binnen en dat was negatief, dus geen rare parasieten of bacteriele infecties. We gaan nu een stapje verder en de ontlasting laten onderzoeken om te kijken of ze wel genoeg enzymen heeft om alles goed te verteren (?). Ben benieuwd wat daar uitkomt.
Mijn DA zegt dat hij het moeilijk vindt waar te zoeken aangezien chronische diarree vrij zelfzaam is bij katten.

*heeft een beetje het 'dat hebben wij weer' gevoel*
Anonymous

Bericht door Anonymous »

heeft er iemand overigens een idee welk brokvoer je het beste kunt geven in dit geval?

ik heb al geprobeerd:
- hills RD
- royal canin senstive
- prins premium (op aanraden van dierenwinkel omdat daar niet zoveel eiwitten in zitten?)

Bij al deze brokjes wordt het wel iets vaster dan met de 'gewone' hills, maar tis nog steeds verre van normaal, 'breiig' zoals de DA zou zeggen...
Gast

Bericht door Gast »

Marjolein schreef: Ik heb net de uitslag binnen en dat was negatief, dus geen rare parasieten of bacteriele infecties. We gaan nu een stapje verder en de ontlasting laten onderzoeken om te kijken of ze wel genoeg enzymen heeft om alles goed te verteren (?). Ben benieuwd wat daar uitkomt.
Mijn DA zegt dat hij het moeilijk vindt waar te zoeken aangezien chronische diarree vrij zelfzaam is bij katten.

*heeft een beetje het 'dat hebben wij weer' gevoel*
Ik ben net weer bij de dierenarts geweest en dinsdag gaan we een bloedonderzoek doen en donderdag moet ik haar ontlasting brengen. Ik snap er gewoon niets van. Peperduur voedsel al jaren lang en ineens krijgt ze dit? Ik hou je op de hoogte.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 457
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Zeldzaam bij katten, maar wat nou als jouw kat dit wel heeft?

Onderzoek kan nooit kwaad..

en ja mijn voorbeeld :lol: wou een duidelijk voorbeeld geven van een manier waarop de darmen eventueel geirriteerd kan raken, en waardoor ze last van diarree krijgen...

Ik hoop dat t niet chronisch blijkt te zijn, dat is minder en meestal langdurig....

Ik hoop dat t minder word, en dat er zoiezo iets wat betreft voer komt dat de ontlasting dikker maakt, daar word t al wat makkelijker van..

houdt ons op de hoogte...
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Sja, het duurste is niet altijd het beste he... En voedsel kan niet per se alle ziektes voorkomen...
Het is net als bij mensen, je doet je uiterste best, maar je kan er niets aan doen als er toch iets gebeurd he. Toen ik 15 was, bleek ik ook al heel mijn leven iets aan mijn nier te hebben zonder dat ik er ooit last van had gehad. (behalve het laatste jaar dan)

Je kan het allemaal niet weten, en het is ook niet je fout...
Gast

Bericht door Gast »

Mijn vriendin zei. Dolly heeft nu toch al diaree. Geef haar eens gewone brokken, zal je straks zien dat haar ontlasting weer ok is. Ja, ik kan het proberen. Kwaad kan het niet.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Veel succes ermee in elk geval. Ik weet dat het rottig is, zit hier ook al een hele tijd met eentje met diarree... En ze is nog een jong (en een beetje dom) en gaat er dan lekker met haar pootje in staan en dan denkt ze he jakkes en schud ze ermee en dan.... heel de keukenmuur vol met bruine spettertjes... *zucht* zeer vermoeiend
Plaats reactie