Diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Diarree

Bericht door Ms Maaike »

Ik heb er net zo veel 'versleten' in een jaar. :) Is niet moeilijk, je kat kan niet kiezen waar hij zorg krijgt dus ben jij verantwoordelijk. Kritisch zijn is geen zonde met dit soort dingen. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: Diarree

Bericht door AnneLore »

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over Basje. Hij heeft vanaf het begin dat hij hier is vrij zachte ontlasting. niet echt diarree, een deel is sigaar, en een deel is vlaai, zal ik maar zeggen. hij had dat bij zijn pleegmama niet, daar kreeg hij een mix van Hill's light, eukanuba en nog iets wat ik niet meer weet.

Hier doet Joost het stralend op Porta 21, maar Basje dus iets minder. (ik vermoed in ieder geval dat het een voer-kwestie is) ik ben vorige week overgestapt van porta holistic op 'gewone'. geen resultaat.

Basje eet me de oren van de kop, terwijl hij bij zijn pleegmama een matige eter was. hij komt echt bedelen om eten als het op is. overigens is het ook een lekkerbek, want hij bedelt ook als er wel staat. Natvoer is hij erg kieskeurig mee, hij eet eigenlijk alleen sheba kuipjes (puur kip of puur tonijn of zeevruchten)

hij is aangekomen in de maand dat hij hier is, dat verbaasd me dan weer niet. Ik matig het voer wel wat, heb het niet meer standaard onbeperkt, soms is op ook even op. lijkt voor beiden geen probleem.

Ik ben wel aan het overwegen om Almo holistic kip en rijst te proberen, vanwege het aankomen en omdat Porta kennelijk toch geen schot in de roos is voor Basje. (Basje heeft patella luxatie, en aankomen is geen goed idee vanwege de druk die het gewicht dan geeft op de knieën)
Ik vind wel dat hij veel drinkt, maakt denk ik vier flinke plassen per dag. Joost twee. verder is hij blij, aanhankelijk, ontspannen en speels.

wat vinden jullie? almo proberen? da bellen? aankijken?
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Diarree

Bericht door castratenkoor »

Ik zou Almo proberen. Hier was Porta 21 ook geen succes bij allemaal dus mee gestopt.
Je hebt wel langer nodig dan een week om resultaat te verwachten. Eerst langzaam overschakelen en na een maand kun je zeggen of Basje er baat bij heeft.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: Diarree

Bericht door AnneLore »

oke, ga ik dat eerst doen. de zak is toch bijna op, dus maandag meteen Almo halen. dank je wel!
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Diarree

Bericht door Anne87 »

Ik heb even een vraagje over Milo... Wij zijn sinds een paar dagen terug van vakantie en de bak stonk elke keer zo onwijs. Dus dat was vaak uitscheppen en ik zag wel wat 'zachte' drolletjes. Milo helpt graag met schoonmaken, vooral door tijdens het schoonmaken te gaan poepen. Ik zag daardoor dat hij gisteren een heel zacht drolletje deed, meer een vlaai, zogezegd.Hij eet goed brokjes (Taste of the wild en Royal Canin kitten) en natvoer (KVV van Tinlo). Hij lijkt wel een beetje 'loom' de laatste dagen, maar dat kan natuurlijk ook van de warmte komen... Momenteel is hij bijna 4 maanden (nog 5 dagen). Wat kan ik hier het beste mee doen?
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Diarree

Bericht door Jantina »

Pfft, ik word een beetje moedeloos van alle zorgen rondom Bella. Ze heeft sinds een paar dagen zachtere ontlasting. Het begon langzaam, maar nu is het écht zacht. Het is geen waterige poep, maar het stinkt wel erg. Ook geen bloed te vinden.
Doordat zij niet goed at heb ik meer nat voer gegeven, ook krijgt ze ab. Kan het hieraan liggen, of zou ze toch iets hebben...Weet niet goed wat ik moet doen. Afwachten of naar de da...
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Diarree

Bericht door mittenslief »

kan door de ab komen en door het zacht voer....ook door de virus die er nu uitkomt....even aankijken, en je kan wat kip koken ofzo....zolang ze niet echt leeg loopt zeg maar, moet je niet teveel zorgen maken, ik snap wel dat je dat doet natuurlijk....
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Diarree

Bericht door Jantina »

Ja, dat doe ik inderdaad. Het lijkt wel of er elke keer wel weer nieuwe zorgen bij komen.
Dank je wel, je hebt me wel iets gerust gesteld. Het is gewoon lastig omdat ik wil dat ze eet, geef ik haar meer natvoer. Ik kan voor mijn gevoel niet daarmee stoppen en haar daarmee dwingen om brokjes te eten(dat doet ze wel, maar niet veel). Ik denk dat het belangrijker is dat ze blijft eten...
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Diarree

Bericht door Chiquita98 »

Nat voer is juist goed. Door diarree verliest ze vocht dus vul je dat goed aan met nat voer.
Ik dacht ook meteen dat dit komt door de ab. Das nou eenmaal een bijwerking. Gaat wel weer over
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Diarree

Bericht door mittenslief »

ja natvoer gewoon blijven geven inderdaad...en gewoon goed in de gaten houden....de 1 reageert niet op de ab en de ander weer wel
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Diarree

Bericht door Jantina »

Ja dacht al dat het goed was, dat natvoer. Doe er ook altijd een goede scheut warm water bij. Ze heeft vandaag al best veel geplast, dat lijkt me ook goed toch? Ik hoop alleen dat ze niet meer hoeft te poepen. Het gemiddelde is toch dat een kat 1 tot 2 keer per dag poept? Ze heeft nu al 2 x gepoept.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Diarree

Bericht door mittenslief »

met diarree kan het wat vaker zijn, maar zij heeft eerder dunnen ontlasting, diarree noem ik pas een paar x per uur poepen....normaal is wel 1-2 x inderdaad
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Diarree

Bericht door Jantina »

Oké, want normaal poept zij 1 keer per dag. Maar is dus niet gek dat zij nu iets vaker gaat. Alles wat nu anders is in haar gedrag, daar zit ik namelijk nu boven op...Over twee dagen is de ab afgelopen, ik hoop dat het dan anders is. Al vraag ik me dat nog wel af, want ik heb ook gelezen dat een ander eetpatroon, dus meer natvoer en niet zoveel brokken, ook dunne ontlasting kan veroorzaken.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
rwielens
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2014 00:30

Re: Diarree

Bericht door rwielens »

Kan iemand mij helpen?
Onze kitten van 8,5 maand poepte een tijdje naast de bak.. Ook met diarree.. (mede door nieuw kattengrid)
Vervolgens hebben we het oude grid weer gekocht en ging het goed..
Tot 3 dagen geleden... Nu gaat het weer mis en we snappen niet waar het aan ligt.

Vandaag had ze 2x over een plasvocht (diarree) een beetje rood kleurig..
Ze heeft gisteren een heel pakje natvoer gehad, verdeeld over eind van de middag en halverwege de avond...

Enige tips? Mijn vriendin (Sabb hier op het forum) heeft een foto van haar ontlasting gemaakt, voor zover het dat nog te noemen is..
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Diarree

Bericht door ayla »

Ik zou toch echt even een bezoekje aan de dierenarts brengen.

Hoelang heeft je kitten al diarree?
Drinkt het goed?
Eet het nog meer behalve natvoer?
Welk merk voer geef je?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Plaats reactie