Diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Briddy
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 feb 2022 09:42

Re: Diarree

Bericht door Briddy »

Briddy schreef: 26 apr 2022 15:35
Ik wilde vanuit Whiskas kitten eens naar de meer vleesrijke merken gaan (Carny, Smilla, Animonda Vom Feinsten)
Dat dus :)
Groet Britt,

Cato & Roxy
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Diarree

Bericht door Anne »

Grote kans dat daar de boosdoener tussen zit :lol:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Briddy
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 feb 2022 09:42

Re: Diarree

Bericht door Briddy »

hihi ja, best een anti-climax. Probeer ze je wat beters te geven,...
Groet Britt,

Cato & Roxy
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Diarree

Bericht door Pikachu »

Nog mensen wiens katten af en toe terugkerend diarree hebben?

Mae heeft hier zo nu en dan last van, en het gaat meestal wel vanzelf over.

Nu kreeg ze 3 weken geleden weer diarree. Het ergste was wel snel over, maar de ontlasting bleef wat slapper. Nu was het al een week weer goed, maar gisteren vond ik weer een slap kakje in de bak.

Ik ga morgen weer eens bellen naar de DA. Maar ik denk dat er weer niet echt een aanwijsbare oorzaak gaat zijn. Vorig jaar heeft ze dit rond dezelfde tijd gehad. Toen was het wel veel erger, met bloed erbij. Toen is er niks uit het onderzoek van de ontlasting gekomen. Ze heeft toen wel AB gekregen. En het was opgelost.

Ik dacht nu te vragen of ik kon beginnen met wat probiotica te geven, en ben ook al ontlasting aan het verzamelen voor als de DA toch een onderzoekje aanraadt.

Maar de DA zegt vaak 'verander eens van voeding'. Maar het ligt volgens mij echt niet aan haar voeding. We hebben al meerdere brokken gehad, en bij elke soort heeft ze dit wel eens aan de hand gehad. Maar dan nadat ze de brokken al maanden gewoon goed verteert en prima ontlasting heeft. (Ze krijgt trouwens purizon brokken, en almo nature natvoer.)
Ik vind het op zich geen punt om te veranderen van voer, maar het is volgens mij dus niet de oorzaak, en ik denk dat ik haar darmen dan juist meer van streek maak, plus, de DA raadt altijd royal canin aan en ik ben daar geen fan van.

Nu, eens kijken wat ze morgen zeggen.

Maar ik vroeg me dus af of er hier nog zijn met katten die daar gevoelig aan zijn. Is er iets wat jullie preventief geven? Of tijdens de diarree ter ondersteuning, iets dat niet altijd meteen AB hoeft te zijn? Ik geef Mae voor haar haarballen wel van die gimcat gastro intestinal paste, maar dat doet voor de darmen niet veel denk ik.

Ik heb trouwens ook de indruk dat het kan liggen aan de warmte. Ze heeft er vorig jaar rond dezelfde tijd last van gehad, en laatst in juni had ze ook eventjes diarree, bij de eerste echt warme dagen. En deze maand is het ook weer begonnen tijdens de hitte. (Het is niet dat het in huis snikheet wordt, maar kan binnen wel 27 graden worden als het echt heet is. Ze hebben wel nog echt veel koele plekjes, vers water, koeltematje (dat ze niet gebruiken),...). Vraag me af of nog iemand die indruk heeft dat het aan warmte kan liggen?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Diarree

Bericht door Anne »

Ik heb, anders dan jij, wel vaak de ervaring dat het door het voer komt
Heb je al eens een compleet sensitief dieet geprobeerd?

Bella had in het voorjaar dus ook bloederige diarree en sinds ze op hypoallergeen dieet staat is dit over
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Diarree

Bericht door Pikachu »

Nee dat niet. Maar omdat het toen ook gewoon goedgekomen was, en ze nadien echt bijna een jaar geen last heeft gehad van diarree. Dat lijkt me dan echt niet door voer te zijn?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Diarree

Bericht door Anne »

Nee inderdaad niet als een ab kuur het oplost
Beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Diarree

Bericht door Pikachu »

Thx. Ik denk dat ik ga vragen morgen of ik gewoon even met probiotica kan proberen. AB is ook weer een aanslag op de darmen, als het dan geen bacterie is, is dat juist weer schadelijk. En ze is verder vrolijk en eet en drinkt goed enz.
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Diarree

Bericht door Pikachu »

Even updaten :)

Ik heb vanmorgen een stoelgangstaal van 3 dagen binnengebracht, en dat was gewoon in orde. Ook geen bloed of slijm ofzo. De DA heeft me een kuur probiotica meegegeven voor langere duur, die moet ik dus een maand geven. Dat zal hopelijk helpen. Ze zei dat het wel kan dat katten van de hitte ook last krijgen van hun darmen. Ze zien dat eerder bij honden, maar kan bij katten ook.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Diarree

Bericht door Anne »

Oh dat is goed nieuws en een gerustelling voor jou :-P
Hopelijk is er snel weer verbetering
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Diarree

Bericht door Pikachu »

Ja, ik dacht het ook wel hoor, intussen weet ik dat ze wat gevoelig is. Dus parasieten dacht ik niet dat het probleem zouden zijn, maar toch, voor de eigen gemoedsrust is zo een onderzoek wel weer eens fijn.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Diarree

Bericht door Anne »

Hoe is het nu met de diarree?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Diarree

Bericht door Pikachu »

Ik moet even kijken de volgende dagen. We zijn dit weekend weggeweest, dus heb het niet zo in de gaten kunnen houden. De catsitter had nog wel platte kakjes gevonden, maar de laatste 2 dagen heb ik er niet meer achter gevraagd. Het is zeker niet slechter, de catsitter is zelf DA-assistent en hield een goed oogje voor ons in het zeil :D dan zou ze het gezegd hebben. Mae heeft ook flink elke dag haar probiotica gekregen.

Dus nog even aankijken!
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Diarree

Bericht door Pikachu »

Ik denk dat het beter gaat! Geen slappe kakjes gevonden de voorbije dagen!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Diarree

Bericht door Anne »

Oh gelukkig!!! :-P
Ga zo door Mae!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie