Diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Gaby schreef:Ik ben net weer bij de dierenarts geweest en dinsdag gaan we een bloedonderzoek doen en donderdag moet ik haar ontlasting brengen. Ik snap er gewoon niets van. Peperduur voedsel al jaren lang en ineens krijgt ze dit? Ik hou je op de hoogte.
ah, ik heb geen bloedonderzoek gehad eigenlijk, meteen een onderzoek voor haar ontlasting. En dus binnenkort de 2e...als daar niets uit komt moet ik met haar op consult op de uithof. Ik hoop voor je dat ze snel vinden wat het is...dan weet je tenminste ook wat je eraan kunt doen of niet.

Opvallend dat het bij jouw kat en de mijne allebei al lang (te lang) duurt en dat ze dus behalve de diarree prima in orde zijn. Er valt niets op aan te merken, geen koorts, geen ander gedrag...

Ik snap er niets van :P
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Yeps, dat is hier ook het geval... Al weken aan de diarree, maar voor de rest ook helemaal niks aan op te merken...
Haar zusje had het in het begin ook maar dat is redelijk snel weggegaan... Kan er niet meer zo goed aan uit :???:
Gast

Bericht door Gast »

Marjolein schreef: ah, ik heb geen bloedonderzoek gehad eigenlijk, meteen een onderzoek voor haar ontlasting. En dus binnenkort de 2e...als daar niets uit komt moet ik met haar op consult op de uithof. Ik hoop voor je dat ze snel vinden wat het is...dan weet je tenminste ook wat je eraan kunt doen of niet.

Opvallend dat het bij jouw kat en de mijne allebei al lang (te lang) duurt en dat ze dus behalve de diarree prima in orde zijn. Er valt niets op aan te merken, geen koorts, geen ander gedrag...

Ik snap er niets van :P

Goedemorgen,

Nou, Dolly heeft net weer buscopan (type ik dit goed?) gehad en ik wilde haar ander voer geven maar ze wil gewoon haar eigen dieetvoer. Dolly weet het beter dan ik wat ze wil dus ik heb haar dit eten gewoon gegeven. Ik vind het zo gek dat ze nu al ruim, dik een maand de dunne heeft. Ze eet als een gek. Logisch want het komt er dun weer uit. Nou hopen dat het bloedonderzoek een oplossing biedt? Mijn andere 3 katten hebben nergens geen last van. Tommy is 10 jaar, Maggy is 4 jaar, en Molly is 2 jaar en Dolly (die ziek is) is 6 jaar. De rest heeft goede harde keutels. :grin:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Gaby schreef:Mijn andere 3 katten hebben nergens geen last van. Tommy is 10 jaar, Maggy is 4 jaar, en Molly is 2 jaar en Dolly (die ziek is) is 6 jaar. De rest heeft goede harde keutels. :grin:
Bij mij ook inderdaad..dus het is in ieder geval niet besmettelijk ;) Ayla zit sinds vandaag ook aan het rijstewater. Het prince voer dat ik had vind ik geen succes, je merkt er niets van en de katten eten ervan als een gek..volgens mij is het wel heel erg licht-verteerbaar ;)
Gast

Bericht door Gast »

Marjolein schreef: Bij mij ook inderdaad..dus het is in ieder geval niet besmettelijk ;) Ayla zit sinds vandaag ook aan het rijstewater. Het prince voer dat ik had vind ik geen succes, je merkt er niets van en de katten eten ervan als een gek..volgens mij is het wel heel erg licht-verteerbaar ;)

Gisteren met Dolly naar de dierenarts geweest en voordat wij daarheen gingen kreeg ze een kalmeringtabletje. Wat gebeurt er nou. Ze laat al haar ontlasting lopen vanwege dat tabletje. Ze was te relaxt :shock: dus ik moest eerst nog dweilen voordat we naar de dierenarts gingen. Daar aangekomen probeerde de dierenarts bloed af te nemen. Ja, haha Dolly kennende wil ze dat niet. Besloten werd om haar volledig onder narcose te zetten.
Om 16:00 uur mochten wij haar weer ophalen. Ze was flink kortgewiekt. Onder haar nekje en op haar beide pootjes. Toen we thuis waren probeerde Dollypoes natuurlijk heel stoer overal overheen te lopen om te laten zien: ik ben uit mijn narcose en ik kan alles aan. Ja, dus niet en weer liet ze haar ontlasting lopen dus het was een poes en poets dag gisteren. Nu zit ik te wachten totdat ze gaat poepen, omdat ik dat naar de dierenarts moet brengen.

Nah ze slaapt heel lekker dus ik wacht het wel af :grin:
Als ik de uitslag binnen heb dan hoor je mij wel weer.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

oh jee :lol: ja, dan blijf je poetsen. Bij ons ligt het nu nog wel eens om de bak heen..dan is ze net te laat bij de bak. Deze week voor de 2e keer ontlasting gebracht voor een ander onderzoek, waarbij ze gaan kijken naar de vertering. Als hier niets uit komt moeten we met haar voor consult naar de Uithof...
Gast

Bericht door Gast »

Hoi!
Woensdagnacht was het weer feest. Overal de dunne :cry: dus Dolly onder de douche gezet en alles weer gedweild. Mijn huis is altijd al proper maar nu helemaal. Wat ben ik blij dat ik zeil hebt zeg :grin:

Het is nu vrijdag en ik ben gisteren begonnen met kipfilet, gekookte welteverstaan, te geven en nu maar hopen dat het compact wordt. Het duurt zeker nog een week voordat ik de uitslag krijg en ik moet dus nog een week. Dan heb ik liever niet meer dat ik in de ontlastingsfase van Dolly zit. Ik zit er echt doorheen :cry: 5 weken duurt dit "geintje" al.
Ik zou best wel even op vakantie willen, naar een kuuroord ofzo. Even bijtanken :wink:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja dat kan ik me voorstellen. 5 weken lang je zorgen maken en alles op moeten ruimen is niet echt prettig :???:
Ik hoop voor je dat de kipfilet inderdaad voor een wat stevigere ontlasting zorgt. Geef je dat dan ook met rijst of lust ze dat niet? Rijstewater geven in plaats van water kan ook helpen.
groetjes Sharon
Gast

Bericht door Gast »

Ik geef alleen kip :grin:
Ik kreeg ook al het advies: probeer sperciebonen maar dat lust ze niet.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

pffft..ik heb verder nog geen uitslag dus. Zou eerst vrijdagavond binnenkomen, toen maandagavond. vanavond was er nog maar 1 uitslag binnen (ze hebben verschillende dingen getest blijkt dus, dat verklaart de prijs van het onderzoek ;) ) In die test die wel binnen was hebben ze naar verschillende dingen gekeken en er was 1 iets positief, de rest negatief. De DA kon er nog niets over vertellen omdat de uitslag net uit de fax kwam rollen toen we er waren...
En nu moeten er nog 2 testen uitgevoerd worden en weet ik nog niet wat er positief was uit de eerste test...
Anonymous

Bericht door Anonymous »

dat ene ding wat postief uit de test kwam was waarschijnlijk zetmeel, maar waar dat op kom duiden wist de DA niet direct, hij wil de andere tests afwachten.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

DA weer gesproken, hij denkt aan pancreasinsufficiëntie, maaaaar...het zetmeel wordt niet afgebroken en vet wel. Eigenlijk zou dan vet ook niet moeten worden afgebroken. Volgende stap: de missende enzymen alsnog geven door medicatie en kijken of het dan beter gaat. Gaat het goed, dan is het pancreasinsufficiëntie, gebeurt er niets, dan moeten we naar de uithof voor consult...
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

jeetje zeg, wat een ingewikkeld gedoe dan eigenlijk he?!!
Het is te hopen dat dit werkt dan weet je wat er is en daar kan dus wat aan gedaan worden. We horen wel weer van je :wink:
groetjes Sharon
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Nou Marjolein, sinds gisteren zijn we er dus achter dat dat probleem hier ook bij (veel van de) kittens heerst. Hier is het het vet dat niet afgebroken wordt. 1 mespuntje poeder over het eten (Zymoral, pancreaspoeder) en de poep wordt al dikker!!!
Nu ben ik wel heel benieuwd welk voer jullie geven, want ik ben nog steeds op zoek naar een oorzaak van dit fenomeen.

Misschien dat jullie het gewoon eens op proef mogen proberen? Scheelt erg veel dweilen en poetsen, kan ik je vertellen :cool: (ze spetterden hier ook zo lekker tegen muren en kastjes aan omdat wij veel open bakken hebben voor de kleintjes.... heeeeerlijk!) :silly:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

qua voer kregen ze eerst hills brokken (de gewone) en nu RD, dat schijnt vezelrijk dieetvoer te zijn. Welke enzymen ze krijgt krijg ik vanavond te horen..ben benieuwd of het werkt anders moeten we door blijven zoeken!

Wat een ellende he? ik heb ook een open bak..je blijft schoonmaken!
Plaats reactie