Diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
SabbforSnowy
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2014 10:04
Locatie: Enschede, Netherlands
Contacteer:

Re: Diarree

Bericht door SabbforSnowy »

Ze heeft gister 3x diarree gehad waarvan 2x wat roodkleurig.

Ze heeft gisteren vrij weinig gegeten en tot nu toe helemaal niet meer gepoept. O.o

Hier een foto, het is niet erg smakelijk daarvoor alvast excuses..

http://img.tapatalk.com/d/14/02/22/jenune2u.jpg

- Sabb
Using Tapatalk
Renatevanderveer

Re: Diarree

Bericht door Renatevanderveer »

Ik zou je dierenarts even bellen, het ziet eruit als bloed..
Laat de dierenarts dan ook deze foto even zien..
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Diarree

Bericht door Chiquita98 »

Ziet er zeker niet uit zoals het hoort. Da bellen hoor. Bloed bij diarree is niet goed
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
SabbforSnowy
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2014 10:04
Locatie: Enschede, Netherlands
Contacteer:

Re: Diarree

Bericht door SabbforSnowy »

DA gebelt, ze moet alleen nog droogvoer tijdelijk en de kap van de kattenbak.
Verder even aankijken.. Als het maandag nog zo is dan langs komen...

Ze heeft vanochtend al wel gegeten. :)
Alleen nog niet gepoept.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
LilyJane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 jan 2014 08:36
Locatie: Eindhoven

Re: Diarree

Bericht door LilyJane »

Ben erg blij met dit forum! Het is erg handig om ervaringen terug te lezen van mede kattenliefhebbers.

Ik heb gisteren wederom de DA aan de telefoon gehad. Jimi heeft weer diarree, ik hoop niet dat hij de Giardia weer terug heeft, de snap-test van een paar weken geleden was negatief.
De assistente van de DA gaf mij het advies om Jimi de komende dagen gekookte koolvis te geven en verder niets. Hij krijgt normaal vers vlees (Carnibest en brokken RC kitten 36).
Dus gisteren meteen de vis gekookt en verschillende porties gemaakt. Hij vind het heerlijk! Vanmorgen zat er één drolletje in de bak, dus dat is een goed tegen. Waarschijnlijk heeft Jimi erg gevoelige darmen. Hij heeft een week geleden klefvoer van RC gehad (half zakje). Zou het kunnen dat hij daar zo op reageert?
Met de kopjes van Jimi en Gambit!

Bekijk ons hier!
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 299
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Diarree

Bericht door Cyamytha »

Ik kan me niet voorstellen dat hij na een week nog reageert in ontlasting daar op.

Verder ben ik geen diarree expert (gelukkig). Karel heeft ook vrij snel last van zijn darmen en alles waarvan ik vermoed dat het een trigger is voor dunnere ontlasting, komt bij mij meteen op de "zwarte lijst".

Even checken bij de DA kan natuurlijk nooit kwaad, maar je heeft al aan dat gedaan te hebben.
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
paasnini

Re: Diarree

Bericht door paasnini »

ik wil je hoop niet in de grondboring maar hier ook de snaptest gedaan en negatief maar helaas bleek uit de driedagentest dat onze Tommy weldegelijk Giardia had.
Gebruikersavatar
LilyJane
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 jan 2014 08:36
Locatie: Eindhoven

Re: Diarree

Bericht door LilyJane »

Zijn ontlasting is nu weer normaal. Hij heeft zelfs twee dagen geen ontlasting gehad. Pfff, daar werd ik ook niet vrolijk van, zo is het te dun en vervolgens komt er niets. maar goed, het zijn nu weer mooie drolletjes.

Hahaha, nooit geweten dat ik van mooie drollen gelukkig kon worden. ;-)
Met de kopjes van Jimi en Gambit!

Bekijk ons hier!
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 299
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Diarree

Bericht door Cyamytha »

Dat van die mooie drollen herkennen we allemaal.

Ik zei vorige week nog tegen B dat het zo goed ging met Karel zn drollen.
Zit ik vanmiddag op de bank en hoor Karel naar de bak gaan en ik hoor 'gespetter'. Ja hoor, diarree :( Verder niks geks aan hem gemerkt vandaag, maar toch even in de gaten houden.

Heb nog van die uuhm finidiar (heet het geloof ik in huis), maar dat wil ik eigenlijk niet gebruiken.
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
Snoesjes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jul 2016 10:49

Re: Diarree

Bericht door Snoesjes »

Goedemorgen!
Dit topic gevonden....fijn.

Ik heb mijn hele leven al katten en weinig ervaring met diarree...

9 juli hebben wij 2 kittens erbij gehaald (waren ontvlooid en ontwormd......dat viel dus behoorlijk tegen....zaten onder vlooien en vol met wormen. Deze zijn met veel liefde opgegroeid op een zorgboerderij, maar waarschijnlijk met onkunde verzorgd...denken wij. Maar ja.....daar kunnen we nu niets mee)
Kater Rossi heeft vorige week een enorme dip gehad, het was de vraag of hij het ging redden. Gelukkig gaat dat goed...maar.... hij heeft giardia, weten we sinds dinsdag.

Dus hier ook diarree. Hij krijgt nu panacur en ik heb bij huisdierendokter pillen besteld.
Het eten is een probleem.... hij eet heel kleine porties per keer.
(met brokjes geen probleem...er staat onbeperkt cat lovers gold met mix van hun oude voer)
Z'n zus is razend enthousiast over natvoer en eet 10 keer zo snel. Als het op is rent ze naar Rossi z'n bak en die laat zich aan de kant zetten.
Dus zet ik er 1 in de bench.

Maar Rossi neemt het liefst 5 hapjes en dan 10 minuten later weer.
Zo duurt het erg lang ....

iemand tips?
Aluyx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 nov 2016 09:03
Locatie: Hengelo

Re: Diarree

Bericht door Aluyx »

Ik heb geen idee waar ik dit neer moet zetten, en heb een heel stuk van deze post al doorgespit.
Wij hebben Mist van het asiel gehaald, en toen ze net hier in huis was heeft ze achter de bank zitten poepen, nou kan dat natuurlijk gebeuren doordat ze nog niet goed wist dat ze onze kattenbak moest gebruiken (nu wel, gelukkig). Maar het was drijfnatte diarree. Ook dit hebben we afgeschreven aan de verandering.
Nu zag ik haar gisteren (3 dagen nadat ze bij ons is komen wonen) op de bak poepen, en voordat ze het had opgeruimd kon ik snel zien dat dit diarree was.
Is dit normaal door alle veranderingen, of is het toch slim om zo'n test te doen of haar mee te nemen naar de DA?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Diarree

Bericht door Anne »

kan het door de voerverandering komen Aluyx? je kan even met het asiel bellen, de situatie uitleggen, vragen of ze daar ook diarree had? heb je brokjes mee gekregen die je kunt mengen met je eigen brokjes of geef je hetzelfde voer als in het asiel?
Stress kan zowiezo tot diarree leiden maar meestal moet dan toch wel binnen een paar dagen weer hersteld zijn
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Diarree

Bericht door Dinky »

Ze is er pas 3 dagen dus ja, het zou door de stress kunnen komen. Kan geen kwaad om het bij asiel na te vragen wat wijsheid is want da is waarschijnlijk ook weer stress
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Diarree

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ik zweer bij Zoolac propaste, probiotica voor o.a. katten. Helpt darmflora ondersteunen. Uiteraard sluit dit eventueel onderzoek dierenarts niet uit voor eventuele oorzaak en behandelplan.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Aluyx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 nov 2016 09:03
Locatie: Hengelo

Re: Diarree

Bericht door Aluyx »

We zijn de dag nadat we haar hebben opgehaald bij t asiel langs geweest en hebben voer van daar meegekregen wat we langzaam door ons voer heen gaan mengen. Morgen maar even bellen om te vragen of ze dat daar ook al deed en wat we anders nu moeten doen. Maandag eens naar die propaste kijken als asiel niets weet. Dank jullie wel!
Plaats reactie