Diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Kikimax
Poema
Poema

Re: Diarree

Bericht door Kikimax » 04 apr 2019 08:25

Even een vraagje, 2 van mijn 5 katten zijn nu bezig met de tweede kuur metrobactin, na de eerste kuur was de brei ook weer terug gekomen. Hiervoor had er 1 sowieso al 2 kuren gehad ivm giardia. Het gaat op zich goed, maar wil ze een beetje helpen dit beter door te komen. Nu lees ik hier soms over zoolac propaste. Is dat iets wat ik ze kan geven om ze een handje te helpen dit te overwinnen. Ik ben zo bang dat het chronisch wordt. En die pillen geven us xo sneu
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*

Sansan
Cheetah
Cheetah

Bericht door Sansan » 04 apr 2019 09:24

Zijn ze tijdens de metro wel diarreevrij?

Kikimax
Poema
Poema

Bericht door Kikimax » 04 apr 2019 14:36

Nou, niet tijdens de kuur, maar de dag na de laatste pil waren ze allebei diarree rij en de 2 weken daaropvolgend ook. Richting de tweede kuur ging het weer breiig worden
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*

Kikimax
Poema
Poema

Bericht door Kikimax » 16 apr 2019 22:12

Even een update, ik heb de zoolac propaste toch gekocht. Best een duur product, maar het maakt het op zeker waar. De ontlasting is de dag na het geven al zoveel beter, maar ook de vachten zie ik glanzen en ik merk aan alles dat pom en Max zich lekkerder voelen. Dus als ondersteuning bij diarree problemen vind ik dit product een aanrader. Zoals mijn man zegt, de yakult voor katten :) :)

Zeeuw2019
Kitten

Bericht door Zeeuw2019 » 02 jul 2019 20:51

Hoi allen,

Één van mijn kittens van 3,5 maand oud (Clyde) blijft een beetje diarree houden. De ontlasting is behoorlijk zacht, het is een zacht hoopje zeg maar. Maar het is niet waterdun en heeft een normale kleur. Ik zie er geen wormen in zitten. Hij eet en drinkt goed en speelt veel, maar poept ook veel van deze hoopjes ik denk wel 4 of 5 keer per dag. Bonnie zijn ontlasting is een stuk harder / droger en bestaat meestal uit 1 drol en hij poept ook minder vaak.

Vorige maand zijn we bij de dierenarts geweest omdat Clyde die anders zo speels was niet meer speelde. We kregen de indruk dat hij zich niet lekker voelde en had toen ook al deze zelfde ontlasting. Ook groeide hij niet echt veel, terwijl Bonnie sneller groeide. De dierenarts zei toen dat Clyde wormen had. Hij had ook een bol buikje (ik wist niet dat dit kon duiden op wormen). We kregen toen een pipetje stronghold voor iedere kat mee en kitten wormenpasta. Thuis gelijk gegeven en Clyde voelde zich gelijk weer de oude: was weer heel speels en rennen zoals we van hem gewend zijn.

Sindsdien gaat het goed met hem, rent en speelt, eet en drinkt, maar de diarree blijft. Allebei hebben ze echt een groeispurt gehad. Vorige week naar de dierenarts geweest voor de 2e enting, toen zei de dierenarts dat ze beide het dubbele wegen tov 4 weken geleden en dat ze er goed en fit uit zien. Hij zei de darmen zijn nog wel wat opgezet en geïrriteerd. Hij zei houd de ontlasting in de gaten, als de diarree blijft kan het zijn dat er een ander soort worm of parasiet zit dan dat de stronghold en kitten wormenpasta behandeld. Hij zei je kunt dan zijn ontlasting brengen en dan kunnen wij dat onderzoeken.

Mijn vraag is: wat is nu verstandig om te doen? Clyde groeit goed, al blijft hij iets kleiner dan rode kater broer Bonnie. Ze rennen als gekken door het huis en spelen veel. Eten en drinken goed.

Qua voeding: ze krijgen Royal Canin kittenbrokken dit staat onbeperkt voor ze klaar. 1x per dag krijgen ze natvoer: Royal Canin mother & babycat of Animonda vom feinstijn kitten rund/lam of Almo Nature kitten kip.
Ik had het idee dat ze van almo nature nog meer gingen poepen. Daarom ben ik ook voorzichtig met Animonda dit geef ik 2 of 3 keer per week want dit lijkt qua substantie op almo nature. Sinds 6 weken geleden begonnen met RC mother and babycat en toen kregen ze die groeispurt.

PS. Dit zijn onze eerste kittens dus we hebben er geen ervaring mee en zijn soms onzeker vandaar dat ik hier m’n vraag stel... :-) Alvast bedankt!

Synemios
Cheetah
Cheetah

Bericht door Synemios » 02 jul 2019 21:06

Ik zou ze even alleen RC mother and babycat geven ook qua natvoer even 1 soort aan houden en niet te veel wisselen.
Daar kunnen ze ook diarree van krijgen.
Maar als Clyde wel een zieke indruk maakt wel terug gaan naar de DA.
Bij Timmy hebben we het ook gehad tot we het bij rc hielden, maar die kreeg rc kitten ( brokjes en nat voer).
Die had gevoelige darmpjes ( nu inmiddels niet meer, hij is nu 3)
Luna(8) Lizzy(8) Timmy(3) Indy(3) Tommy(3)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!

maliejane
Huiskat
Huiskat

Bericht door maliejane » 09 jul 2019 16:51

Mijn katje bleef ook nattige ontlasting houden op rc kitten brok. Na overstap op nutrivet kittenbrok werd het vrijwel direct beter. Uiteindelijk heb ik haar 1x een tube zoolac propaste opgevoerd over een paar weken en sindsdien zijn haar darmpjes pas helemaal rustig. Sindsdien gaat het goed (1 jaar nu) zolang ik haar niet te vaak achter elkaar blikvoer geef. KVV accepteerd ze wel heel goed, maar blikvoer kan ik max. 1 week achter elkaar dagelijks een portie geven. Daarna wordt haar ontlasting dunnig. Hierbij geef ik ook hoogwaardig voer als taste of the wild of catz finefood. Maar die zoolac propaste is echt een aanrader als ondersteuning voor de darmen zodat deze weer kunnen herstellen
Personeel van mijn twee meisjes Dusty (22/5/2017) en Vixey (18/5/2018) :grin:

Plaats reactie